Veerpootbrug en Stay

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2009 23:28 #1073890 door V700 register
Veerpootbrug en Stay is gemaakt door V700 register
Dag jongelui,
omdat er nu wel zeer binnenkort een MBC op gaat had ik mij ook al verdiept in een VPB en en z.g Stay voor onder de auto. Ik heb wat Word docjes met voorbeelden en prijzen gekregen van Timen Smit en ga ze bij hem bestellen denk ik. Maar... wat ik een beetje miste in vooral dat hele lange draadje over VPB's is wat nu eigenlijk de ervaringen van eenieder zijn na montage van het geheel. Is dit spectaculair beter en aan te raden, gaat het erg ten koste van het comfort, etc. etc. Ik ben heel benieuwd hiernaar.Als er overigens mensen zijn die deze docjes ook willen hebben geef me dan maar een PB'tje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 04:49 #1235775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stay
Hallo Chilm,
Ik heb de stay van Timen en ben daar zeer tevreden over, vooral het verbeterde gedrag van de 945 in de bochten.
mvg
Marcel 

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 07:50 #1235777 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Groot verschil
Rob,
Ik heb enige tijd geleden een stay (origineel Volvo) geplaatst op mijn 940 en dat is een enorm verschil in het bochten werk.
Het gedrag heeft me enorm verbaasd, ik had nooit gedacht dat het zo veel uit kon maken. Bij de eerste de beste wat snellere bocht had ik het gevoel dat ik er met 10-15 kmh harder doorheen kon. De wagen ligt véél strakker op de weg.
Qua comfort is er geen enkel verschil je zit alleen wat vaker op de zijkant van je stoel
De investering (in mijn geval enkele tientjes) is zeker de beste geweest die ik ooit aan de 940 besteed heb. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik die van Timen gekozen hebben omdat die m.i. veel stijver is en dus theoretisch meer effect zou moeten hebben.
Een veerpootbrug heb ik nog niet (en dus ook geen ervaringen) maar die gaat er op termijn ook wel komen en daarvoor ga ik dan bij Timen langs.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 12:00 #1235787 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog een...
Hier ook een stay (van Timen) en die bevalt prima. Echt een heel spectaculair verschil merk ik eerlijk gezegd niet, maar de auto stuurt wel net iets strakker door met name lange snelle bochten. Qua comfort weinig verschil.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 19:45 #1235825 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Dank jullie wel mannen, dat klinkt bemoedigend allemaal. Is er niemand die de veerpootbrug van Timen heeft gemonteerd? Ik zou zelf n.l. eerder opteren voor een vpb dan voor een stay. Gevoelsmatig zeg ik dat je met een vpb nog minder "rol" van de body hebt. Die hoog doorlopende schokbrekers bovenin vastgezet in een dun stukje carrosserie geven m.i. een enorme frictie in de body bij snel genomen bochten. Een goede vpb lijkt mij dan een uitkomst, en alletwee (plus een stay) is natuurlijk nog mooier.Moet je dan trouwens ook je caster/camber dan aan gaan pasen? Zo'n upgrade aan het "rolgedrag" heeft natuurlijk een enorme inpact op het rijgedrag en de geometrie lijkt me. Kun jij daar misschien iets over zeggen JanV?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 20:45 #1235830 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet
zo veel denken maar gewoon doen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 20:49 #1235831 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen frictie
Volgens mij ontstaat geen frictie (dat is toch rol ??) maar hoekverdraaiing tgv de torsie. Aan de wielophanging voor is niets af te stellen dan de sporing, in ieder geval niet via normale stelmogelijkheden. Als je hier wilt stellen zou je dat op een andere manier moeten doen (onderdelen aanpassen/anders monteren).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 20:49 #1235832 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eh....

Chilm schreef : Dank jullie wel mannen, dat klinkt bemoedigend allemaal. Is er niemand die de veerpootbrug van Timen heeft gemonteerd?

Lees eens goed

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 20:54 #1235833 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Scherp

hdalhuisen schreef : Niet zo veel denken maar gewoon doen!

lol

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-04-2009 20:57 #1235834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Huh...

Wouter1973 schreef :

Chilm schreef : Dank jullie wel mannen, dat klinkt bemoedigend allemaal. Is er niemand die de veerpootbrug van Timen heeft gemonteerd?

Lees eens goed

Ik lezen en lezen, maar ik zie alleen maar commentaar over stay's Wouter en niet over een vpb. Of mis ik iets?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC