Strut brace ofte veerpootbrug

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-01-2008 20:36 #1188959 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet logisch

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Evenals Volvoproject...

Herstel, ik ben weliswaar geïnteresseerd in een niet verstelbare uitvoering, maar tegen de tijd dat er een groupbuy wordt georganiseerd, doe ik vast niet mee.Ik rijd 35.000 km per jaar in een auto zonder kaartenbakken, zonder fatsoenlijke schokdempers, zonder stabilisatorstang achter, do I have to go on?
Mijn Blauwe Engel met een veerpootbrug is daarom vooralsnog als een opoefiets met een TomTom. Ik ben wel van plan om ooit een veerpootbrug te monteren, maar voorlopig niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • A. Remy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2008 22:35 #1189067 door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic .
Dag Struis,
In het begin van deze thread zocht men iemand die een veerpootbrug wou/kon maken. Stel je je hierbij kandidaat? Wil je er meerdere maken?
Groet
Wolwo
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2008 23:41 #1189073 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Prototype
Het prototype Dalhaus is bijna klaar.
Uitvoering I  materiaal geheel RVS
Uitvoering II materiaal constructie Fe
De verstelbaarheid moet er juist zijn om de "steun" spanningsvrij tussen de veerpoten te kunnen monteren. De spanning komt  er pas op wanneer de carrosserie dreigt te vervormen.
Uitvoering III gelaste constructie, niet verstelbaar, die pasgemaakt wordt op het voertuig. Dus ook deze wordt dan spanningsvrij gemonteerd.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2008 00:17 #1189076 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Timen en Henk, Ik wil
Hallo Timen en Henk,
Ik wil graag de acceptatie test doen :-) Laat maar horen wat de kosten zijn.
Eric
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2008 00:58 #1189079 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Serie
1, 2 of drie zou ik geen probleem vinden. Maar ik heb een hekel aan m'n kunstje teveel herhalen...............
Wat ik wel leuk vind;
één voor mezelf maken, dan een stuk of drie, verbeterde versies, voor de liefhebber.
Als AutoCad-fiel, alles netjes op tekening zetten, die weer in het vereenigings archief kan, vrij beschikbaar voor leden. Net als een schema te downloaden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2008 01:09 #1189080 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Prijskaartje van de
Prijskaartje van de modellen?

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2008 01:12 #1189082 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Spanning
Wat mankeerd er aan een beetje spanning op de veerpoot verstevigingen te zetten.
Zaag je auto in 4 stukken, en je krijgt hem nooooit meer zonder klem of andere hulpstukken weer inelkaar gelast.
MAW de hele body van een auto barst van de spanningen.
Het kan dus een aanvulling zijn om dmv een veerpoot brug (liefst onder en boven) de "slappe voorhand" van een carroserie te verstevigen, door er spanning op te zetten.
Staal in het algemeen; hoe dichter ik tegen de vloeigrens aanzit, des te stijver de hele boel wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2008 12:11 #1189093 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic spanning
Het lijkt mij dat een veerpootbrug die onder spanning gemonteerd word of daarna op spanning word gezet  direct de voorkant gaat vervormen en dat de spanning er na een tijdje niet meer is maar de vervormde voorkant nog wel.
Ik zou dus alles zoveel mogelijk spanningsvrij monteren.
Zo,n ding is er tenslotte voor om het vervormen tegen te gaan en niet andersom.
Mvg Jerry
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2008 21:28 #1189141 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic spanning
Dan zou de veerpootbrug te slap zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2008 23:39 #1189153 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Liever niet
Hallo Andre

struis schreef : Als AutoCad-fiel, alles netjes op tekening zetten, die weer in het vereenigings archief kan, vrij beschikbaar voor leden. Net als een schema te downloaden!

Een lasapparaat kan tegenwoordig iedereen kopen, maar een tekening goed lezen niet.  Om van het belang inzien van het gebruik van de juiste staalsoort maar helemaal te zwijgen.  Ik zou dus zo'n tekening liever niet in handen zien van "zomaar iemand", maar alleen in die handen, waarvan het verstand weet hoe je met z'n tekening om moet omgaan.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD