Strut brace ofte veerpootbrug
- V700 register
- Nieuw lid
-
Herstel, ik ben weliswaar geïnteresseerd in een niet verstelbare uitvoering, maar tegen de tijd dat er een groupbuy wordt georganiseerd, doe ik vast niet mee.Ik rijd 35.000 km per jaar in een auto zonder kaartenbakken, zonder fatsoenlijke schokdempers, zonder stabilisatorstang achter, do I have to go on?Willem van Strik lidnr 328 schreef : Evenals Volvoproject...
Mijn Blauwe Engel met een veerpootbrug is daarom vooralsnog als een opoefiets met een TomTom. Ik ben wel van plan om ooit een veerpootbrug te monteren, maar voorlopig niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- A. Remy
- Nieuw lid
-
In het begin van deze thread zocht men iemand die een veerpootbrug wou/kon maken. Stel je je hierbij kandidaat? Wil je er meerdere maken?
Groet
Wolwo

- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Uitvoering I materiaal geheel RVS
Uitvoering II materiaal constructie Fe
De verstelbaarheid moet er juist zijn om de "steun" spanningsvrij tussen de veerpoten te kunnen monteren. De spanning komt er pas op wanneer de carrosserie dreigt te vervormen.
Uitvoering III gelaste constructie, niet verstelbaar, die pasgemaakt wordt op het voertuig. Dus ook deze wordt dan spanningsvrij gemonteerd.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil graag de acceptatie test doen

Eric

- André Struis
- Nieuw lid
-
Wat ik wel leuk vind;
één voor mezelf maken, dan een stuk of drie, verbeterde versies, voor de liefhebber.
Als AutoCad-fiel, alles netjes op tekening zetten, die weer in het vereenigings archief kan, vrij beschikbaar voor leden. Net als een schema te downloaden!
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- André Struis
- Nieuw lid
-
Zaag je auto in 4 stukken, en je krijgt hem nooooit meer zonder klem of andere hulpstukken weer inelkaar gelast.
MAW de hele body van een auto barst van de spanningen.
Het kan dus een aanvulling zijn om dmv een veerpoot brug (liefst onder en boven) de "slappe voorhand" van een carroserie te verstevigen, door er spanning op te zetten.
Staal in het algemeen; hoe dichter ik tegen de vloeigrens aanzit, des te stijver de hele boel wordt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou dus alles zoveel mogelijk spanningsvrij monteren.
Zo,n ding is er tenslotte voor om het vervormen tegen te gaan en niet andersom.
Mvg Jerry

- André Struis
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Een lasapparaat kan tegenwoordig iedereen kopen, maar een tekening goed lezen niet. Om van het belang inzien van het gebruik van de juiste staalsoort maar helemaal te zwijgen. Ik zou dus zo'n tekening liever niet in handen zien van "zomaar iemand", maar alleen in die handen, waarvan het verstand weet hoe je met z'n tekening om moet omgaan.struis schreef : Als AutoCad-fiel, alles netjes op tekening zetten, die weer in het vereenigings archief kan, vrij beschikbaar voor leden. Net als een schema te downloaden!
Groetjes
Mathy