tunen van een 940 lpt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je de turbodruk gaat verhogen pers je meer vermogen uit de motor.Wido schreef : Ben me aan het verdiepen om de turbo druk van mijn 940 LPT te verhogen. Ik zat te denken aan een EBC, maar nu hoor ik van een volvo specialist dat dit schadelijk is voor de motor en het zeker tenkoste gaat van de levens duur van de motor.
Dat kan deze best wel hebben maar je komt dichter bij de grenzen van de technische houdbaarheid om het zo maar te noemen.
Als je tuned en constant het hoge vermogen gebruikt en constant trapt en scheurt dan zal de motor wel eens eerder een probleem kunnen hebben.
Als je tuned en het extra vermogen maar incidenteel gebruikt hoeft het allemaal niet zo snel kapot te gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Nadat de max. druk verhoogd is, komt deze alleen tijdens volgas boven de fabrieks waarde!
Dat is dus tijdens optrekken, tussen acceleratie en hard willen rijden met bv een caravan erachter(windvanger)
In de praktijk is dit dus niet zoveel gebruikstijd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Inderdaad, fel optrekken, en ook hard rijden (rijbewijs gevaarlijke snelheden, deus > 150) zie je gewoon de Trbodruk meter verder gaan.struis schreef : Kijk eens op de turbodruk-meter terwijl je rijdt.
Nadat de max. druk verhoogd is, komt deze alleen tijdens volgas boven de fabrieks waarde!
Dat is dus tijdens optrekken, tussen acceleratie en hard willen rijden met bv een caravan erachter(windvanger)
In de praktijk is dit dus niet zoveel gebruikstijd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Je krijgt een geweldige schop onder je kont, maar je merkt dat de computers de plotseling verhoogde druk niet goed kunnen bijhouden wat brandstof en ontsteking betreft. Het is wel erg gaaf om met die auto te rijden. Echt een brute machine!
Ik zou zelf niet boven de 0.65 Bar gaan zonder de chips te vervangen:
Zorg wel dat je motor in perfecte staat is voordat je gaat tunen. geen oude of goedkope olie, verse filters, verse ontsteking, RON98 tanken enzovoort...bodejodel schreef : En hier kun je die chips kopen:<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=57781 "> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=57781
En hier kun je veel info vinden:<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817 "> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817
En hier kun je lezen hoe tevreden de kopers er over zijn:<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=63911 "> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=63911
The LPT engines (B230FK) with LH2.4 will gain 80HP and 105NM (77lb/ft) of torque.Dat is een mooie winst dus!
Voor 215Pk en 335Nm bij 1Bar hoef je je niet te schamen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De mijne heeft standaard natuurlijk al 0,65 bar (is gemeten)bodejodel schreef : Zonded e auto van Maarten af te willen kraken, als deze op de snelle stand staat vind ik hem niet lekker optrekken. Snel? Bruut? Jazeker! Maar er zit een kleine "hickup" in de motor als je je voet vloert.
Je krijgt een geweldige schop onder je kont, maar je merkt dat de computers de plotseling verhoogde druk niet goed kunnen bijhouden wat brandstof en ontsteking betreft. Het is wel erg gaaf om met die auto te rijden. Echt een brute machine!
Ik zou zelf niet boven de 0.65 Bar gaan zonder de chips te vervangen:
Maar ik heb de EZK niet aangepast. De B230FT heeft een ECU die geschikt is voor drukken tot 1 bar.
Maar zodra ik de ruimte en tijd heb wil ik hem nog wel eens onderhanden nemen. Eerst andere chips, zowel in de ECU als in de EZK en dan verder sleutelen. (Grotere injectoren, grotere Turbo, grotere Intercooler, 3" uitlaat en ga zo maar door)
Maar een B234FT zoals beschreven is met ergens tussen de 250 en 300 PK is ook wel heel erg leuk.
Alleen vraagt de rest (onderstel, remmen, koppeling) ook wel om aanpassingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb er ook nog 1 liggen en wil hem nog proberen
Heb jij misschien dat PDF'je nog waar in staat waar ie tussengebouwd moet worden, ik had het op computer, maar ben het kwijt door een computercrash.
Ik heb hem dus nog niet getest en weet ook niet of het zo beroerd is als dat je zegt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
<pre>nvliet schreef :
 
Heb jij misschien dat PDF'je nog waar in staat waar ie tussengebouwd moet worden, ik had het op computer, maar ben het kwijt door een computercrash.
Ik heb hem dus nog niet getest en weet ook niet of het zo beroerd is als dat je zegt.
Co,
</pre>
<pre>
</pre>
<pre>
ik kan mijn PDF ook niet meer vinden, maar ik heb wel de website gevonden waar de boel beschreven staat voor de MBC's welke Kristof vorig jaar d.m.v. een groupbuy heeft geregeld.
</pre>
<pre>
Klik <a href=" www.dawesdevices.com/SDinstructions.html " target="_blank">HIER voor de website
</pre>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit is de hoofdpagina met instructies voor alles wat ze verkopen.
Verder heb ik een jaar lang met de MBC rondgereden. Nooit last mee gehad. Wel heb ik de turbo vervangen en de koppelingsplaten. De turbo lekte olie (al voor de MBC) en de koppelingsplaten konden het vermogen niet aan want die waren net iets te oud.
Maar daarna ging het ding als een speer. Wat gezegd wordt over die hickup klopt, maar dat kan je zelf makkelijk aanpassen. Dat gebeurt enkel als je droog het gaspedaal indrukt vanuit stilstand. Dat kan je zelfs met een 1 liter motor voor elkaar krijgen.
De toeren naar 2000 brengen en vervolgens gecontroleerd de koppeling loslaten en je bent zo weg.
Je bent met een MBC in ieder geval van al die irritante dieseltjes af. Ter vergelijking: de Volvo trok NET iets harder op dan een 2.0 Toyota MRC 2.
Het mag niet, maar het was wel leuk om een Mercedes 230 SLK te pesten op de snelweg. Het volgende enkel ter illustratie en zeker niet als voorbeeld! Ik reed rustig 130 toen een Mercedes 230 SLK mij op een vrij irritante manier kwam aangeven dat ik niet snel genoeg reed. Toen de weg weer vrij was dus netjes opzij gegaan, de SLK op dezelfde hoogte laten komen en vervolgens het gas intrappen en de SLK eruit rijden. Bij het volgende inhalen uiteraard weer netjes 130 gaan rijden. En toen de weg vrij was uiteraard weer hetzelfde. Die eigenaar heeft het na de derde keer opgegeven en heeft netjes afstand gehouden. Toen hij me voorbij, ik bedoel, toen ik hem er voorbij liet zat die man echt heel raar te kijken. Die was met z'n auto van krap een jaar oud nog nooit eruit gereden door een Volvo 940 van 15 jaar oud ... En daar doe je het wel voor
Trouwens: topsnelheid was hoger dan de kilometerteller kon aangeven. Hij zat iets over de 240 op de kilometerteller heen en weer te schommelen. Niet alleen krijg je dus meer vermogen, je trekkracht gaat enorm vooruit en de topsnelheid stijgt enorm. Maar dat heb ik echt maar 1 keer uitgeprobeerd, zo hard rijden zonder aangepaste remmen en schokdempers vond zelfs ik niet verantwoord.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





