tunen van een 940 lpt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op de site lees ik allerlei verhalen over ervaringen van tunen.
Toch zou ik wat specifiekere informatie willen hebben hierover.
Wie kan mij nou vertellen wat de ervaringen zijn van een mbc of weet iemand anders een betere en goedkopere optie?
Ik hoor het wel.
Gr Roland de Kleine
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang
- Nieuw lid
-
De mbc is overigens afgesteld op een voorzichtige 0,65 bar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat hele verhaal koste me 25 cent.
Na de winter gaat hij weer op de krik en komt er een zwaardere veer tussen die ik samen met die andere veer heb gehaald bij de bouwmarkt.
Klinkt erg simpel en is het ook en ik denk niet dat het veel goedkoper kan.
Mvg Jerry.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Geintje
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dit gaf ongeveer 0.9 bar overdruk meen ik hier ergens gelezen te hebben?
Dat zou dan ongeveer 55 pk meer zijn voor 10 cent?
Wie bied minder?
Maar zonder gekheid, wil je goed tunen dan zorg je eerst voor een 100% goed lopende motor, koeling, smering, schokbrekers, ophanging, remmen enz.
Daarna ga je pas tunen en wil je het echt goed dan pas je ook de software aan.
Mvg Jerry.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=57781 "> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=57781
En hier kun je veel info vinden:
<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817 "> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=84817
En hier kun je lezen hoe tevreden de kopers er over zijn:
<a href=" forums.turbobricks.com/showthread.php?t=63911 "> forums.turbobricks.com/showthread.php?t=63911
The LPT engines (B230FK) with LH2.4 will gain 80HP and 105NM (77lb/ft) of torque.Dat is een mooie winst dus!
Succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
- Berichten: 41
Splinternieuw in de verpakking.
Scheelt je verzendkosten en wachten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb er ook nog 1 liggen. Rotdingen, zeer slecht af te stellen en veel te gevoelig voor invloeden van buitenaf. Om dat ding af te stellen moet je toch nog een turbodrukmeter aanschaffen anders weet je helemaal niet wat er gebeurd. Zelfs dan is het nog ellende.Wytze schreef : Even een berichtje als je interesse hebt.
Splinternieuw in de verpakking.
Scheelt je verzendkosten en wachten.
Wie hem hebben wil mag hem zo komen halen, krijg je nog een bak koffie ook.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat heb je allemaal gedaan om dat ding goed af te stellen en wat mankeerde er eigenlijk aan ? Er zijn toch een aantal leden die veel plezier hebben van hun MBC.
Ben wel benieuwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoef je niet elke keer voor te stoppen, motorkap open, ding een kwartslag verstellen, motorkap dicht en weer proberen.
Oei, nog niet goed, stoppen, motorkap open, ding weer een kwartslag verstellen, motorkap dicht weer proberen,
Oei fuelcut te ver gegaan, stoppen motorkap open ding een 1/8 terug, motorkap dicht weer proberen. Lijkt het eindelijk wat, wordt het toch wat warmer onder de motorkap, oei weer fuelcut, ding verlopen door temperatuursinvloeden...........
En ja dat ding zat voor het luchtfilter gemonteerd dus in de kouwe luchtstroom. 2 maanden rond gereden met MBC tot grote ergernis.
Ding er gauw weer uitgesloopt en een EBC in gezet, naar volle tevredenheid. Max vuldruk 0.95 van 3000 tot 6000 rpm en constant zonder fuelcut ook niet bij opspoelen (gain instelling). Dat red je niet met een MBC. Afblaas/alarm op 1,00 gezet dus opblazen van je motor kan niet. 4 programmas en gain instelbaar.
Het principe van de EBC werkt andersom als de MBC. Een MBC staat in principe altijd dicht. Als het ding dicht blijft zitten of er komt wat olie mee dan blaas je de boel op met grote schade. Een EBC staat in principe altijd open en wordt dicht gestuurd door de electronica. Bij falende electronica of een falende solenoid kun je dus nooit de boel opblazen maar gaat de hele zaak gewoon door als zou het een originele actuator zijn.
Met een EBC is er op gecontroleerde wijze gewoon meer uit te halen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





