De schrik zit er flink in, APK afkeur vd 940!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 14:38 #1364716 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic  Remmen achter ongelijk.
  •  Remmen achter ongelijk. Advies vervangen remblokken, schijven, schoenen, cilinders. uitzoeken wat er aan schort, kan nooit veel bijzonders (duurs) zijn
  • Uitlek behoorlijk lek. Advies volledig vervangen. advies is iets anders dan wat strikt nodig is, kan dus best wel meevallen
  • Scheur in voorruit. Wel in het zicht maar geen vertakking. Toch afkeur. (verzekering) mits je de juiste verzekering hebt
  • En op gas loopt ie slecht, stottert. Oorzaak onbekend maar op benzine loopt ie prima. Toch afkeur.APK eisen zijn CO gehalte bij staionair toerental, wat gestotter onder het rijden mag geen afkeur opleveren
Ik ga met een paar andere meningen mee, zorg voor een second opinion voor je knopen doorhakt. je hebt nu 2 weken na afkeur om de zaken voor elkaar te krijgen. is je vaste 'mannetje' dan misschien terug van vakantie?
Wellicht nog een tip voor de toekomst, je mag tot 2 maanden voor het verstrijken van je keuringstermijn je wagen al laten keuren (keuring wordt dan geldig voor 12 maanden + de tijd dat je hem eerder aanbied). Dus wacht dan niet tot de laatste dag, had je nu een hoop gedoe bespaard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 15:14 #1364712 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kwik fit = kwik volvo weg
Een 945 Turbo was door kwikfit ook net als bij jouw afgekeurd op o.a Uitlaat  en waarschijnlijk fuseekogel rechtsvoor .
De eigenaar hadden toen ook een offerte gekregen van rond de 1500-1900 euro , dus bijna hetzelfde als bij jouw.
De 945 wilde de eigenaars toen ook maar wegdoen ivm de veel te hoge ingeschatte kosten door kwikfit
Heb de 945 turbo (Haddock)toen maar opgehaald en kon er makkelijk nog mee naar huis rijden (amsterdam-rotterdam).
Bleek in ieder geval de verbinding katalysator en downpipe (de pijp vanaf spruitstuk) niet goed meer te zijn.
Advies kwikfit was dan ook aan vorige eigenaar:
"Mevrouw u moet de hele uitlaat compleet vervangen , dus van voor naar achter "

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 15:17 #1364723 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga naar een ander APK station
Ik hoor continu van deze verhalen over KwikFit.
Goedkope keuring, maar daarna begint het.
Toen mijn schoonmoeder vroeger iets vergelijkbaars mee maakte en aangaf dat haar man (die verstand had van auto's en ze ook zelf repareerde) er nog even naar zou kijken, gingen ze alles nog snel opnieuw even na en was alles, oa. uitlaat en remmen, opeens nog binnen de normen.
Jaja, zo ken ik er nog wel een. Ga gewoon naar een goed APK station dat er niet op zit te wachten veel geld aan onnodige reparaties te verdienen.
Ik heb onlangs ook een Saab 900 classic gekocht met afkeurlijstje van de KwitFit. De arme man nam na ruim 20 jaar afscheid van deze auto door het afkeurbericht. Ik heb niets aan de auto gedaan en ben naar mijn eigen APK station gereden. Wat denk je? Meteen goedgekeurd, zonder op of aanmerkingen of adviespunten.
APK is vaak volstrekte willekeur. Ook wel eens mijn een Volvo 245 van het ene APK station met veel afkeurpunten die in mijn ogen onzinnig waren, naar het andere gereden. En weer gewoon goedgekeurd.
Kortom, zeker geen afscheid nemen, maar eens goed op zoek naar een garage die met je meedenkt voor wat betreft het binnen de kosten houden van de echt noodzakelijke reparaties. Dergelijke garages bestaan nog wel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 15:21 #1364724 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sluit me erbij aan! Wordt
Sluit me erbij aan!
Wordt niet voor niks Kwik-Shit genoemd door velen.
Dit zijn dingen die vrij simpel zelf te verhelpen zijn.
Een onregelmatig lopende motor hoeft geen afkeur te zijn, als de emissiewaarden echter niet kloppen wordt het een ander verhaal.

Ga zoals al geschreven eens voor een second opinion langs een goede garage, eentje waar ze nog weten wat sleutelen is en de ouderwetse trucjes nog beheersen.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 15:22 #1364725 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic KF
Laat je dus niet zomaar afschrikken door de FastFitter. Ik zou er zelf alleen naar toe gaan voor banden, maar ook die kunnen elders goedkoper zijn. Doe 'm niet weg, hij is te leuk om van de hand te doen :).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 16:00 #1364727 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK afkeur
Ga eens een dag langs Timen in Vaasen, dan weet je serieus waar je aan toe bent.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 17:05 #1364742 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vaassen
Net gebeld met Timen. Ritje Vaassen binnenkort. Keep you posted!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 17:38 #1364749 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja Kwik Fit
Dan doe je het ook een beetje zelf.
De naam zegt het al een beetje: Quick Fit.
Die goedkope meuk uitlaten bij hun moeten aan één stuk eronder, anders past het niet en duurt het te lang.
Remmerij zou kunnen.
Sinds wanneer moet een motor goed lopen bij de APK?
Gassie meten en that's'it.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 20:22 #1364764 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Kwak-Fit, Quick-Flut,
Kwak-Fit, Quick-Flut, etc...
Vooral afkeur op onderdelen die zij in grote aantallen leveren; banden, remmen, uitlaten...
Succes met je second opion!
Positiev Kwik-Fit verhaal:
Ik heb een keer banden bij de Kwik-Fit gekocht en binnen een maand dusdanig lekgereden dat de wapening kapot was. (dik ei er op)
Blijkt dat er destijds een lekrij garantie op zat. Binnen 3 maanden lek: gratis band, 6 maanden 75% korting, 9 maanden 50% korting, binnen een jaar 25% korting op een nieuwe band...
Niet onaardig...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2012 20:35 #1364766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat anders?
De vraag is natuurlijk: Wat voor auto kun je kopen voor het totaalbedrag van de reparatie? En hoe zeker weet je dat je dan niet ook tegen allerlei kosten aanloopt?
Ik zou het wel weten: zoek even wat hulp binnen deze geweldige club en laat 'm elders nogmaals keuren.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC