De schrik zit er flink in, APK afkeur vd 940!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Afkeurpunten zijn:
- Remmen achter ongelijk. Advies vervangen remblokken, schijven, schoenen, cilinders.
- Uitlek behoorlijk lek. Advies volledig vervangen.
- Scheur in voorruit. Wel in het zicht maar geen vertakking. Toch afkeur. (verzekering)
- En op gas loopt ie slecht, stottert. Oorzaak onbekend maar op benzine loopt ie prima. Toch afkeur.
Waarom balen? Sentiment natuurlijk, want het is een prachtbak! Kijk dan naar dat koppie!
Moest het even kwijt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rijd zelf benzine, dus over LPG kan ik geen uitspraken doen. Wel valt mij op dat veel problemen die op het forum gemeld worden met de LPG installatie te maken hebben.
Aan de andere kant: voor die 1000-1500 euro kan je auto er weer even tegen! En bij een andere auto weet je ook de staat van onderhoud niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Optelsommetje:Voorruit €0 of eigen risico, hangt af van verzekeringUitlaat € 200,- +/- ex montageRemmen achter, eerst onderzoeken wat er aan het handje is. Worst case €350,- dan heb je alles nieuw. Meestal gewoon kwestie van gangbaar maken -> €0,-LPG is voornamelijk zoekwerk, welke installatie?
Tenminste, als je eea zelf kunt doen. Anders gewoon oproepje plaatsen hier op de site, wellicht dat er mensen in je buurt zijn die je willen helpen. Waar woon je?
second opinion lijkt me een goeie!
Groeten, Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kwik Fit kan dingen soms behoorlijk opschroeven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nieuwe schijven achter, en klauwen achter...?? Lijkt me onnodig gezien jouw km-stand...tenzij de schijven voor meer dan 1/4 ingesleten/gegroefd etc /minder dan voor 3/4 glad en goed zijn....en wat zou er met de klauwen mis zijn...?...en anders ook gewoon vervangen door goeie van een sloper (de klauwen) + nieuwe schijven...kan je de kop niet kosten....en nieuwe remblokken ook niet....
Tja, en dat stotteren op LPG, daar hebben er meer last van....moeilijk om te diagnosticeren....injectoren los / injector-pijpje(s) gebroken?, onderbreekrelais?, (ver)slechte(rende) werking LPG-pomp?, uitgeslagen/gecorrodeerde connectoren v.h. LPG-systeem?....massa-aansluiting LPG-computer?, LPG-computer zelf op z'n eind?.....
Er is genoeg te lezen hierover op het forum, gebruik de zoek-functie maar eens met verschillende zoek-termen (stotteren op LPG, inhouden op LPG, LPG-pomp, -injectoren etc. etc.
Begin met de kleine dingen...connectoren nalopen/lostrekken/schoonmaken/ contact-spray, en werk het lijstje systematisch af...
Bij mijn LPG-problemen ben ik ook zo begonnen, connectoren, omschakelrelais vervangen(15,-), toen deed de pomp 't helemaal niet meer (ruiltank met gereviseerde pomp erin, 225,- bij Tieu Maas in Weert)...stottert nog een beetje bij < 3000 rpm en vol gas...dus nu ga ik naar de LPi injectoren kijken (Timen Smit heeft hiermee/voor ook expertise en oplossingen...
Succes!
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
En Auriga velgen; is het een limited edition?
Zuinig op zijn!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
<pre>Cees van Epenhuijsen Lidnummer 160. </pre><pre>Volvo 940 SE LPT 2.3 FK. LPG G3. Automaat Nautic Blue 256.000 KM</pre>960 estate 1996 schreef : Weet niet waar je woont want ik heb nog wel een prima adres eventueel voor je.
Kwik Fit kan dingen soms behoorlijk opschroeven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb zelf ooit eens gedreigd met het aanvragen van een steekproef toen ze mijn toenmalige Nissan wilde afkeuren op de remmen...... Toen ze zagen dat ik er iets verstand van had en dreigde de RDW te bellen met verzoek om steekproef gingen ze toch eens kijken en toen kon het nog net -

Auto remde overigens uitstekend......
Ze krijgen dikke provisie dus ze keuren erg streng -

Groet Paul