- Berichten: 16
LPG inbouw 940 LPT
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2021 12:46 #1467345
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Ik vind et ook behoorlijk
Ik vind et ook behoorlijk rommelig
Ook snap ik de plaatsing van de onderdelen, en de routing van de slangen niet helemaal.
De lpg-ecu zit bij mij waar jou overlengte kabels opgerold liggen; bij de rembekrachtiger. Scheelt je een aanzienlijke lengte aan kabels, met onderhoud wel zo fijn
De verdamper heb ik op dezelfde plek, maar mijn slangen hiervoor lopen min of meer langs de plek waar jou boven genoemde kabels naar de lpg-ecu lopen.
Injectorrail op dezelfde plek, maar met de aansluitingen aan de achterzijde.
Zo zitten de lpg-slangen zelden in de weg.
Ik ben niet zo gecharmeerd van de lpg-slang welke aan de koelwaterslang zit, vraag me of dit geen problemen gaat geven ivm opwarmen lpg in de slang, en dus toenemende druk...Maar de tie-wraps om de koelwaterslang kunnen na verloop van tijd ook aardig in gaan snoeren omdat de kvs-slang ietswat uitzet wanneer deze op temperatuur en druk komt.
Dat beugeltje aan de radiateur wat de boel omhoog houdt had ik er meteen vanaf geschroefd, vraag me af hoe lang die heel blijft, maar vooral of je radiateur die wisselende belasting leuk gaat vinden..
Wel heb je een verdamper welke de druk kan compenseren voor de turbo. Dat wordt zeker niet altijd gedaan.
Kan zijn dat ze de pcv-slang per ongeluk afgebroken hebben, die kunnen aardig krokant worden en dan is er niet veel voor nodig, ik zou me er niet al te druk om maken.
Inbouw van de tank ziet er verder netjes uit...
Nu hopen dat je de "tik" snel gevonden en opgelost krijgt. Klep-slijtage kan enorm verschillen per auto, ik stel om de 50 a 60.000km, en dan is het vaak maar 1 of 2 kleppen die minimaal gesteld moeten worden. Na 10.000km al verlopen kleppen vind ik wel heel vlot.
Ook snap ik de plaatsing van de onderdelen, en de routing van de slangen niet helemaal.
De lpg-ecu zit bij mij waar jou overlengte kabels opgerold liggen; bij de rembekrachtiger. Scheelt je een aanzienlijke lengte aan kabels, met onderhoud wel zo fijn
De verdamper heb ik op dezelfde plek, maar mijn slangen hiervoor lopen min of meer langs de plek waar jou boven genoemde kabels naar de lpg-ecu lopen.
Injectorrail op dezelfde plek, maar met de aansluitingen aan de achterzijde.
Zo zitten de lpg-slangen zelden in de weg.
Ik ben niet zo gecharmeerd van de lpg-slang welke aan de koelwaterslang zit, vraag me of dit geen problemen gaat geven ivm opwarmen lpg in de slang, en dus toenemende druk...Maar de tie-wraps om de koelwaterslang kunnen na verloop van tijd ook aardig in gaan snoeren omdat de kvs-slang ietswat uitzet wanneer deze op temperatuur en druk komt.
Dat beugeltje aan de radiateur wat de boel omhoog houdt had ik er meteen vanaf geschroefd, vraag me af hoe lang die heel blijft, maar vooral of je radiateur die wisselende belasting leuk gaat vinden..
Wel heb je een verdamper welke de druk kan compenseren voor de turbo. Dat wordt zeker niet altijd gedaan.
Kan zijn dat ze de pcv-slang per ongeluk afgebroken hebben, die kunnen aardig krokant worden en dan is er niet veel voor nodig, ik zou me er niet al te druk om maken.
Inbouw van de tank ziet er verder netjes uit...
Nu hopen dat je de "tik" snel gevonden en opgelost krijgt. Klep-slijtage kan enorm verschillen per auto, ik stel om de 50 a 60.000km, en dan is het vaak maar 1 of 2 kleppen die minimaal gesteld moeten worden. Na 10.000km al verlopen kleppen vind ik wel heel vlot.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
22-06-2021 08:45 #1467379
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Heel eerlijk?
Ik vind het zelfs een teringzooi onder de kap. 'Niet zo netjes' is wat mij betreft een understatement. Dit is echt 't schoolvoorbeeld van de reden waarom monteurs niet blij worden van LPG, voor iets waar je normaal fatsoenlijk bij kon voor onderhoud of reparatie, wordt nu (onnodig) ingewikkeld gemaakt door de gasinstallatie. Ik had hem zelf teruggebracht en gezegd, doe het nog maar een keer, en dan nu goed. Bijgaand een fotootje van de gasinstallatie in m'n 960, vorig jaar ingebouwd. Dat zit er gewoon logisch in, daar waar ruimte is met zo weinig mogelijk slangen en kabels door de hele motorruimte.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Overman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-06-2021 11:21 #1467406
door Jeroen Overman
Beantwoord door Jeroen Overman in topic Bedankt voor de foto's en reacties
Bij jou ziet het er inderdaad heel netjes uit Justin!
Binnenkort moet ik toch weer langs bij de inbouwer voor een controle beurt. Dan ga ik hem eens vragen waarom hij het er zo rommelig heeft in gezet. En of hij iets anders kan verzinnen voor die steun aan de radiator.
En mocht dat allemaal lastig zijn, ga ik het denk ik zo omleggen zoals door Noppen omschreven.
Update over de tik in de motor. Gisteravond de klepspeling gemeten. Allemaal rond de 0.4mm Schat een paar 100sten minder, maar mijn voelermaatjes gaat in stappen van 0,05mm. Het was zeker een stuk meer dan 0.35. Ga het nog eens meten met een warme motor. En anders moet ik verder gaan zoeken.
Binnenkort moet ik toch weer langs bij de inbouwer voor een controle beurt. Dan ga ik hem eens vragen waarom hij het er zo rommelig heeft in gezet. En of hij iets anders kan verzinnen voor die steun aan de radiator.
En mocht dat allemaal lastig zijn, ga ik het denk ik zo omleggen zoals door Noppen omschreven.
Update over de tik in de motor. Gisteravond de klepspeling gemeten. Allemaal rond de 0.4mm Schat een paar 100sten minder, maar mijn voelermaatjes gaat in stappen van 0,05mm. Het was zeker een stuk meer dan 0.35. Ga het nog eens meten met een warme motor. En anders moet ik verder gaan zoeken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2021 21:24 #1467466
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vindt het niet helemaal
Ik vindt het niet helemaal eerlijk om een 960 te vergelijken met een 940 een 960 ziet er zo I zo al veel strakker uit onder de motorkap.
Een 940 is nou eenmaal een steeds door ontwikkelde motor waar alles waar het z'n beetje goed uitkwam bij geplaatst werd.
Dus als je het zo bekijkt past die lpg instalatie daar prima bij ha ha.
Mischien had het wel netter gekund maar goed ga je voor een goedkopere instalatie, en mag het allemaal niet te veel kosten tja
Die garage zal toch ook z'n uurloon moeten rekenen vraag me af als I had gezegd we kunnen ook heel mooi inbouwen maar dan kost het 500 meer wat je dan had gekozen.
Een 940 is nou eenmaal een steeds door ontwikkelde motor waar alles waar het z'n beetje goed uitkwam bij geplaatst werd.
Dus als je het zo bekijkt past die lpg instalatie daar prima bij ha ha.
Mischien had het wel netter gekund maar goed ga je voor een goedkopere instalatie, en mag het allemaal niet te veel kosten tja
Die garage zal toch ook z'n uurloon moeten rekenen vraag me af als I had gezegd we kunnen ook heel mooi inbouwen maar dan kost het 500 meer wat je dan had gekozen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam