LPG inbouw 940 LPT
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2021 00:12 #1466966
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Prins
Een vriend van mij bouwt LPG in, meestal met een Prins installatie en een Lovato verdamper. Mijn Witte Dame heeft een Vialle met Prins actuator, nagenoeg gelijk aan een Vialle die wanneer je 'm nog kunt krijgen afgrijselijk veel kost. En een oude maat van mij had een 245 met een 200 liter tank, op en neer van Deventer naar Parijs Zonder een pomp te bezoeken. Ik had in die tijd een 245 met onderbouwtank van 47 liter, dan rijd je van pomp tot pomp. Na een vakantie in Frankrijk heb ik er acuut afscheid van genomen, er waren daar departementen met weinig pompen en zelfs een waar geen enkele pomp was te bekennen en Spanje was toen ook erg en in Portugal was helemaal niets...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2021 09:38 #1466968
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Hier ook Prins met een 76ltr
Hier ook Prins met een 76ltr tank op de plek van het reservewiel.
De 500km haal ik ook wel op een tank,, en 550 is ook geen uitzondering sinds de 100 km/uur max snelheid.
Ik weet niet hoe het bij de andere zit, maar de Prins kun je zonder problemen helemaal leeg rijden. Er zit geen pomp in de tank die stuk kan gaan.
Ik heb ook de aansluiting bij de trekhaak, optisch wel zo fraai en heeft als groot voordeel dat je gemakkelijker bij elke pomp (links/rechts) kun tanken.
Nadeel is dat je er met een aanhanger wat moeilijker bij kunt, maar met sommige types fietsendrager gaat tanken dan niet meer lukken. We hadden eerst een type waarbij er een beugel aan de trekhaak gebout werd, maar dan kon ik nóóit meer tanken, dat werd dus andere fietsendragen
Ik heb verder ook geen Valve-care of andere fratsen er op zitten, en stel inmiddels maar 1x in de 50 á 60 duizend km de kleppen... en dan zijn er 1 of 2 kleppen marginaal verlopen. Of dat door de Prins installatie komt durf ik niet te zeggen... maar ben er wel dik tevreden mee.
De 500km haal ik ook wel op een tank,, en 550 is ook geen uitzondering sinds de 100 km/uur max snelheid.
Ik weet niet hoe het bij de andere zit, maar de Prins kun je zonder problemen helemaal leeg rijden. Er zit geen pomp in de tank die stuk kan gaan.
Ik heb ook de aansluiting bij de trekhaak, optisch wel zo fraai en heeft als groot voordeel dat je gemakkelijker bij elke pomp (links/rechts) kun tanken.
Nadeel is dat je er met een aanhanger wat moeilijker bij kunt, maar met sommige types fietsendrager gaat tanken dan niet meer lukken. We hadden eerst een type waarbij er een beugel aan de trekhaak gebout werd, maar dan kon ik nóóit meer tanken, dat werd dus andere fietsendragen

Ik heb verder ook geen Valve-care of andere fratsen er op zitten, en stel inmiddels maar 1x in de 50 á 60 duizend km de kleppen... en dan zijn er 1 of 2 kleppen marginaal verlopen. Of dat door de Prins installatie komt durf ik niet te zeggen... maar ben er wel dik tevreden mee.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Reinier Verbeek
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
25-05-2021 10:33 #1466970
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic @ mathy: 50 liter is al genoeg
eerst de LPG tank leeg, 50 liter tank past 40 liter lpg in ben je 320 km verder? en dan de benzinetank nog leeg, haal je de 1000 al. Tenminste ik rijdt ruim 700 km op een tank benzine. Mijn vrouw nog meer maar dan moet je met je reservetankje naar het benzinestation lopen, want die is dan nog leeg van de vorige keer 

- Jeroen Overman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2021 12:45 #1466971
door Jeroen Overman
Beantwoord door Jeroen Overman in topic Nog steeds benieuwd naar ervaringen met Vogels
Bedankt voor de reacties zover. Ook als het in twee jaar is terug verdiend, lijkt het me de moeite waard en trekt het feit dat het beter is voor het milieu me over de streep. Echter een Prins installatie is toch wel significant duurder.
Zo lang de tank maar groter is dan 47 liter, kom ik vast wel over dat vaker tanken heen. Immers betaal ik dan ook een stuk minder dan voorheen, dus zal ik het tanken alleen maar als leuk ervaren
Het enige wat mij nog tegenhoudt is de reactie van Daniel dat hij voor een turbo motor niet Vogels zou nemen. Dus mochten er nog mensen zijn met Vogels in hun LPT/HPT, hoor ik jullie ervaringen graag!
Zo lang de tank maar groter is dan 47 liter, kom ik vast wel over dat vaker tanken heen. Immers betaal ik dan ook een stuk minder dan voorheen, dus zal ik het tanken alleen maar als leuk ervaren

Het enige wat mij nog tegenhoudt is de reactie van Daniel dat hij voor een turbo motor niet Vogels zou nemen. Dus mochten er nog mensen zijn met Vogels in hun LPT/HPT, hoor ik jullie ervaringen graag!
- Justin Kiers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2021 08:22 #1466993
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic 't Ligt er een beetje aan wat je wil
Mijn gasboer vertelde mij destijds dat Vogels de instapper is. Ik heb Vogels in m'n 940 gehad, daarbij moet je echt elke beurt het LPG filter vervangen anders gaan de injectoren gauw naar z'n gootje.
Ik rijd nu een dik jaar in m'n 960 en heb daar zelf prins in laten bouwen. Ik ben inmiddels zo'n 45.000 km verder en dat bevalt reuze. Je kan de tank strrrontleeg rijden, injectoren gaan een leven lang mee (schijnt) en hij loopt er echt als de brandweer op.
't Is wat duurder, maar met 1 keer injectoren vervangen heb je het verschil er al uit. Met een gekietelde turbo is het laatste wat je wil een slechte injector, da's een perfect recept voor smeltende zuigers namelijk.
Ik rijd nu een dik jaar in m'n 960 en heb daar zelf prins in laten bouwen. Ik ben inmiddels zo'n 45.000 km verder en dat bevalt reuze. Je kan de tank strrrontleeg rijden, injectoren gaan een leven lang mee (schijnt) en hij loopt er echt als de brandweer op.
't Is wat duurder, maar met 1 keer injectoren vervangen heb je het verschil er al uit. Met een gekietelde turbo is het laatste wat je wil een slechte injector, da's een perfect recept voor smeltende zuigers namelijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2021 09:46 #1466994
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou het?
<blockquote>
Met een gekietelde turbo is het laatste wat je wil een slechte injector, da's een perfect recept voor smeltende zuigers namelijk.
</blockquote>
Gaat dit ook op voor LPG injectoren? Op benzine wordt mengselverrijking gebruikt om extra te koelen bij hoge belastingen en is een te arm mengsel dus schadelijk. Op LPG werkt dat effect niet en is bij een arm mengsel is de verbandingstemperatuur juist lager.
Met een gekietelde turbo is het laatste wat je wil een slechte injector, da's een perfect recept voor smeltende zuigers namelijk.
</blockquote>
Gaat dit ook op voor LPG injectoren? Op benzine wordt mengselverrijking gebruikt om extra te koelen bij hoge belastingen en is een te arm mengsel dus schadelijk. Op LPG werkt dat effect niet en is bij een arm mengsel is de verbandingstemperatuur juist lager.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2021 10:10 #1466995
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor wat het waard is:
Voor wat het waard is: inmiddels heb ik dik 175.000km achter de klok met deze Prins dampgasinjectie in de V90. 1 x een verdamper (150,
en eenmaal een servicebeurt (200,
omdat er ruzie met lambda-ding was. Verder iedere 75.000km een filtertje van 25 euro (is makkelijk zelf te doen).

- Jeroen Overman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2021 11:10 #1466997
door Jeroen Overman
Beantwoord door Jeroen Overman in topic Bij veel km een makkelijke keus
Ik lees inderdaad veel goede ervaringen over Prins. Als ik meer km zou rijden zou ik sowieso voor prins gaan denk ik, maar het is nu nog zo'n 600 euro duurder, dus dat is wel echt veel.
Als ik voor vogels ga zal ik dus in ieder geval het filter goed moeten vervangen ieder jaar/20.000 km. Ga er van uit dat bij vogels een filter ook gemakkelijk te doen is.
Zal nog eens informeren naar de prijs van injecoren voor Vogels.
Als ik voor vogels ga zal ik dus in ieder geval het filter goed moeten vervangen ieder jaar/20.000 km. Ga er van uit dat bij vogels een filter ook gemakkelijk te doen is.
Zal nog eens informeren naar de prijs van injecoren voor Vogels.
- Jeroen Overman
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2021 12:40 #1467000
door Jeroen Overman
Beantwoord door Jeroen Overman in topic Net langs geweest
De inbouwer waar ik was bouwt zowel, Vogels, Prins als Vialle in en vertelde mij juist dat je bij Prins vooral voor de naam betaald. Misschien dat de injectoren iets minder lang mee gaan, maar nieuwe injecoren zijn voor vogels slechts 130 euro. En zijn ervaring was dat deze minstens 150 duizend km mee gaan. Naar zijn mening was Vogels dus het beste systeem wat je zou kunnen nemen voor een auto van deze leeftijd.
Verder zullen ze de bult in de carosserie weghalen waar het reserve wiel op ligt en dan past er een 76L tank in.
Ik denk dus dat ik maar in ga op de offerte voor een Vogels installatie .
Helaas wel pas over 2 weken tijd, net nadat ik een weekendje naar limburg gepland had
Verder zullen ze de bult in de carosserie weghalen waar het reserve wiel op ligt en dan past er een 76L tank in.
Ik denk dus dat ik maar in ga op de offerte voor een Vogels installatie .
Helaas wel pas over 2 weken tijd, net nadat ik een weekendje naar limburg gepland had

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2021 00:00 #1467009
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic 1 of 6
Hallo Jeroen
Je schreef: "... nieuwe injecoren zijn voor vogels slechts 130 euro."
Per stuk of per zes stuks?
groetjes
Mathy
Je schreef: "... nieuwe injecoren zijn voor vogels slechts 130 euro."
Per stuk of per zes stuks?
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam