960, bjr 1996, 360.000 Km; Gasinjector van cilinder 5 controleren of vervangen.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2017 21:17 #1438341
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Hallo Robert,
Hallo Robert,
Ik woon in Voorschoten dus dat is goed aan te rijden. Ik stel voor dat we een keer bij elkaar komen. Wisselen we het onderbreekrelais uit, wisselen we de onstekingsversterkers om, kijken we met Vol-FCR en hangen er desnoods een oscilloscoop aan.
Piet
Ik woon in Voorschoten dus dat is goed aan te rijden. Ik stel voor dat we een keer bij elkaar komen. Wisselen we het onderbreekrelais uit, wisselen we de onstekingsversterkers om, kijken we met Vol-FCR en hangen er desnoods een oscilloscoop aan.
Piet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-06-2017 11:58 #1438372
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Testen
Heel goed plan Piet. Zie PB.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2017 12:34 #1438703
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lpi-injector cil 5, de boosdoener.
Door de assistentie van Piet is komen vast te staan, dat ik toch echt naar het probleem in de LPi moet zoeken.
Dus na te hebben vastgesteld dat alle zes lpg-injectoren dezelfde signalen krijgen en het geen verschil in rpm maakt wanneer bougie van cil 5 geen vonk krijgt, heb ik de injector van cil 5 verwisseld.
Bingo; probleem opgelost. DWZ ik geloofde mijn eigen oren en ogen niet. Keurig 750 rpm bij omschakelen van benzine naar LPG en gasgeven een zeer regelmatig lopende motor, reden waarom ik van een 6 cilinder houd.
Fijn dat met de adviezen van forumleden het probleem kon worden opgelost. Ik kom nog terug met wat opmerkingen betreffende de reparatie, maar dan in de daarvoor bestemde rubriek.
Hartelijk dank voor jullie bijdragen. Inmiddels heeft de motor weer 1000 km op LPG gereden.
Robert.
Dus na te hebben vastgesteld dat alle zes lpg-injectoren dezelfde signalen krijgen en het geen verschil in rpm maakt wanneer bougie van cil 5 geen vonk krijgt, heb ik de injector van cil 5 verwisseld.
Bingo; probleem opgelost. DWZ ik geloofde mijn eigen oren en ogen niet. Keurig 750 rpm bij omschakelen van benzine naar LPG en gasgeven een zeer regelmatig lopende motor, reden waarom ik van een 6 cilinder houd.
Fijn dat met de adviezen van forumleden het probleem kon worden opgelost. Ik kom nog terug met wat opmerkingen betreffende de reparatie, maar dan in de daarvoor bestemde rubriek.
Hartelijk dank voor jullie bijdragen. Inmiddels heeft de motor weer 1000 km op LPG gereden.
Robert.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam