Klaar! :-) Inbouwdraadje dampgasinjectie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2012 16:54 #1372445 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ingang

Chris B schreef : Heb je misschien een lijstje met ingangssignalen van de ecu? Voor hetzelfde geld is het een tempsensor die de boel loopt te verstjeeren, maar ja, eigenlijk kan ik me dat niet voorstellen.

Is wel te halen uit de pinout van de ECU (er ontbreekt dan misschien een klein gedeelte, van een beetje bewerking dat binnen de EZK plaatsvindt). Volgens mij staat <a href="/node/45300" target="_blank">hier</a> de pinout, staat ook in Vadis. Veel meer dan gasklepschakelaar, LMM, lambda, BDP, klop- en tempsensor is het toch ook niet?Maar... aangezien de boel op benzine perfect loopt (dat klopt toch??) EN het een slave systeem is dan zou ik toch in een iets andere richting denken. Welke signalen krijgt de KME computer nog meer binnen, behalve de "afgetapte" benzine injector signalen. Misschien parallel nog een lambdasignaal, en de druk in spruitstuk? Hangen de hikken misschien samen met overgang van vacuum naar overdruk in spruitstuk?
Misschien verwacht de KME computer een snellere/tragere reactie van de lambda op wijzigingen in de LPG injectie om de juiste lambdawaarde te krijgen. Elk regelsysteem heeft een tijdsconstante, de tijd tussen het veranderen van een ingangssignaal en de bijbehorende verandering van het uitgangssignaal. Als het regelsysteem uitgaat van een verkeerde constante dan kun je vreemde opslingereffecten krijgen. Input verandert, regelsysteem neemt verwachte verandering in output nog niet waar, verandert input nog meer, systeem reageert opeens sterk (want veel inputverandering gekregen), regelsysteem moet weer terugregelen. etc.
Als KME niet uitgaat van LH injectie (met 4 injectoren tegelijk aangestuurd) dan kan een kleine wijziging misschien 4x het effect hebben dat KME verwacht?
Grafieken niet helemaal kunnen bekijken nog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-11-2012 17:55 #1372452 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is
Zonder kennis naar de bovenste grafiek kijkend: Warom staan er geen groene bolletjes tussen 1.1 en 1.6 bar maar staan er wel rode bolletjes boven de 1.6. Met welke turbodrukken draai je nu eigenlijk en is het hikken drukgerelateerd?

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2012 10:45 #1372499 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Druk
De wastegate is afgesteld op 1 bar, dat deze goed werkt en consequent is zie ik aan de turbodrukmeter die ik in de auto heb.
Iedere keer als ik een kleine instelling aan het model wijzig dan wordt de gasmap gereset, dat er dan geen groene punten te zien zijn in een bepaald gebied zal dan komen omdat ik dan tijdens de eerste rit na verandering niet in dat gedeelte heb gereden.
Ik zag trouwens dat ik de drukregelaar verkeerd beschreven had. De drukregelaar (mapsensor) zit in de lpg slang van verdamper naar rail en meet het verschil tussen lpgdruk en druk in het inlaatspruitstuk. Hoe de formule precies werkt en hoe de KME dan op 1,6 bar komt bij volgas = ? voor mij.
Gisteren lang stuk gereden en heb opgelet of ik lijn kan ontdekken in de hikken en er is mij niets opgevallen. Kan het niet aan het een of ander koppelen.
groeten, Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-11-2012 13:02 #1372513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verdeel huis as
Hoi chris

let ff op de speling op je verdeehuis as...
Bij lpg kan je Hikjes hebben en op benzine niet.....

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2012 23:17 #1373171 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Bedankt
Chris en René, bedankt voor de tip. Heb vanavond in Emmeloord een aantal "voetplaten" in handen gehad en daarvan degene met de minste speling op t asje erin gezet.
Voor t gevoel scheelt het ongeveer de helft qua speling met het asje dat erin zat. Meteen ook een nieuwe verdeler en rotor van Bosch gemonteerd. De hikjes zijn nu wel minder vaak maar niet weg . Nog maar ff verder denken en zoeken.
Mengsel is ondertussen wel een heel stuk beter. Heb de mapsensor anders aangesloten, die moet aangesloten worden op de compensatieslang naar de verdamper en dat wist ik niet. Dacht dat gewoon vacuum uit spruitstuk voldoende zou moeten zijn. (Not) Mengsel is nu optimaal en betrouwbaar, alleen nog de verd&amp;^%$ hik!
groeten,
Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2012 22:07 #1373344 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bobine
wordt jr bobine warm chris?
Wissel die maar eens met een andere...
Ook al eens gehad
..............op lpg Hikjes......bobine warm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2013 00:50 #1378909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Intressant!
Ik zie alleen de verdamper niet onder de motorkap?

Goed bezig man!

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2013 10:23 #1379352 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Voor de goede orde
In het draadje hebben we nog gediscussieerd over de hikkerij, om te voorkomen dat iemand het mist in de tekst: Dit bleek veroorzaakt te worden doordat de KME computer die ik eerst had gekocht <a href="/node/45742" target="_blank">ongeschikt</a> bleek te zijn.
Nu ik overgestapt ben naar een AC stag300 isa 2 set met bijbehorende ac verdamper is de boel perfect.
groeten, Chris

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2013 23:27 #1379420 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja werkelijk een ongehoord verhaal, gaan ze je nog een beetje schadeloos stellen o.i.d., of krijg je de volgende keer korting op onderdelen?Ze gaven nota bene zelf toe dat die configuratie niet werkte.

• Chris Boessenkool
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2013 23:21 #1379478 door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic met moeite

Chilm schreef : Ja werkelijk een ongehoord verhaal, gaan ze je nog een beetje schadeloos stellen o.i.d., of krijg je de volgende keer korting op onderdelen?Ze gaven nota bene zelf toe dat die configuratie niet werkte.

Toen puntje bij paaltje kwam werd het vanuit KME, de helpdesk, ook opeens angstvallig stil. Ze waren wel zo eerlijk om aan te geven dat het niet werkte, maar daarna...
Megapol heeft uiteindelijk de aanschaf van de lpg computer à  €112,- verrekend met de order van AC spullen. Maar dit heeft wel de nodige tijd en moeite gevraagd, communicatie ging lastig (en vaak onbedoeld humoristisch). Pas na doordrukken met wat juridische hulp van Poolse kennissen kwamen ze over de brug. Zonder hun hulp was ik er denk ik niet uitgekomen, jammer genoeg. Zolang je weet wat je besteld en zeker bent van je zaak dan komt het wel goed met de bestellingen bij Megapol.
De technische ondersteuning vanuit AC was trouwens super, in keurig Engels en ook iedere keer snelle reactie met helder en duidelijk antwoord. (AC is fabrikant van mijn huidge systeem, KME fabrikant "oude" systeem)
groeten, Chris

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC