Klaar! :-) Inbouwdraadje dampgasinjectie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is wel te halen uit de pinout van de ECU (er ontbreekt dan misschien een klein gedeelte, van een beetje bewerking dat binnen de EZK plaatsvindt). Volgens mij staat <a href="/node/45300" target="_blank">hier</a> de pinout, staat ook in Vadis. Veel meer dan gasklepschakelaar, LMM, lambda, BDP, klop- en tempsensor is het toch ook niet?Maar... aangezien de boel op benzine perfect loopt (dat klopt toch??) EN het een slave systeem is dan zou ik toch in een iets andere richting denken. Welke signalen krijgt de KME computer nog meer binnen, behalve de "afgetapte" benzine injector signalen. Misschien parallel nog een lambdasignaal, en de druk in spruitstuk? Hangen de hikken misschien samen met overgang van vacuum naar overdruk in spruitstuk?Chris B schreef : Heb je misschien een lijstje met ingangssignalen van de ecu? Voor hetzelfde geld is het een tempsensor die de boel loopt te verstjeeren, maar ja, eigenlijk kan ik me dat niet voorstellen.
Misschien verwacht de KME computer een snellere/tragere reactie van de lambda op wijzigingen in de LPG injectie om de juiste lambdawaarde te krijgen. Elk regelsysteem heeft een tijdsconstante, de tijd tussen het veranderen van een ingangssignaal en de bijbehorende verandering van het uitgangssignaal. Als het regelsysteem uitgaat van een verkeerde constante dan kun je vreemde opslingereffecten krijgen. Input verandert, regelsysteem neemt verwachte verandering in output nog niet waar, verandert input nog meer, systeem reageert opeens sterk (want veel inputverandering gekregen), regelsysteem moet weer terugregelen. etc.
Als KME niet uitgaat van LH injectie (met 4 injectoren tegelijk aangestuurd) dan kan een kleine wijziging misschien 4x het effect hebben dat KME verwacht?
Grafieken niet helemaal kunnen bekijken nog.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Iedere keer als ik een kleine instelling aan het model wijzig dan wordt de gasmap gereset, dat er dan geen groene punten te zien zijn in een bepaald gebied zal dan komen omdat ik dan tijdens de eerste rit na verandering niet in dat gedeelte heb gereden.
Ik zag trouwens dat ik de drukregelaar verkeerd beschreven had. De drukregelaar (mapsensor) zit in de lpg slang van verdamper naar rail en meet het verschil tussen lpgdruk en druk in het inlaatspruitstuk. Hoe de formule precies werkt en hoe de KME dan op 1,6 bar komt bij volgas = ? voor mij.
Gisteren lang stuk gereden en heb opgelet of ik lijn kan ontdekken in de hikken en er is mij niets opgevallen. Kan het niet aan het een of ander koppelen.
groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
let ff op de speling op je verdeehuis as...
Bij lpg kan je Hikjes hebben en op benzine niet.....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Voor t gevoel scheelt het ongeveer de helft qua speling met het asje dat erin zat. Meteen ook een nieuwe verdeler en rotor van Bosch gemonteerd. De hikjes zijn nu wel minder vaak maar niet weg . Nog maar ff verder denken en zoeken.
Mengsel is ondertussen wel een heel stuk beter. Heb de mapsensor anders aangesloten, die moet aangesloten worden op de compensatieslang naar de verdamper en dat wist ik niet. Dacht dat gewoon vacuum uit spruitstuk voldoende zou moeten zijn. (Not) Mengsel is nu optimaal en betrouwbaar, alleen nog de verd&^%$ hik!
groeten,
Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wissel die maar eens met een andere...
Ook al eens gehad
..............op lpg Hikjes......bobine warm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Goed bezig man!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Nu ik overgestapt ben naar een AC stag300 isa 2 set met bijbehorende ac verdamper is de boel perfect.
groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Toen puntje bij paaltje kwam werd het vanuit KME, de helpdesk, ook opeens angstvallig stil. Ze waren wel zo eerlijk om aan te geven dat het niet werkte, maar daarna...Chilm schreef : Ja werkelijk een ongehoord verhaal, gaan ze je nog een beetje schadeloos stellen o.i.d., of krijg je de volgende keer korting op onderdelen?Ze gaven nota bene zelf toe dat die configuratie niet werkte.
Megapol heeft uiteindelijk de aanschaf van de lpg computer à €112,- verrekend met de order van AC spullen. Maar dit heeft wel de nodige tijd en moeite gevraagd, communicatie ging lastig (en vaak onbedoeld humoristisch). Pas na doordrukken met wat juridische hulp van Poolse kennissen kwamen ze over de brug. Zonder hun hulp was ik er denk ik niet uitgekomen, jammer genoeg. Zolang je weet wat je besteld en zeker bent van je zaak dan komt het wel goed met de bestellingen bij Megapol.
De technische ondersteuning vanuit AC was trouwens super, in keurig Engels en ook iedere keer snelle reactie met helder en duidelijk antwoord. (AC is fabrikant van mijn huidge systeem, KME fabrikant "oude" systeem)
groeten, Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.