lpg overschakelen bij koude

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2010 19:10 #1084061 door V700 register
lpg overschakelen bij koude is gemaakt door V700 register
Beste lpg rijders,

Vanmorgen reed ik bij een temperatuur van -6 richting Zwolle en na 30km was mijn '98 945 nog niet overgeschakeld op lpg. 3 minuttjes laten draaien op de parkeerplaats en toen begon het groene ledje gewoon te branden.
Dat duurde dus heel erg lang en volgens mij ook onnodiglang. 2 km moet toch wel genoeg zijn . Hebben jullie ook tips om die opwarmperiode in te korten ? Waar zit dat sensortje voor de verwarming ? Kun je die ook foppen of anders instellen ? Anders wordt het een duur wintertje.

Groet, Sylvo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2010 19:13 #1295842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Ik neem aan dat het om Volvo/Vialle LPi gaat ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2010 19:32 #1295843 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, klopt. Ik heb de auto
Ja, klopt. Ik heb de auto sinds april dit jaar dus heb niet echt hele koude ritten gemaakt. Mijn vorige 940, ook een '98, schakelde wel vlot over. Ik weet niet meer welke installatie daarin lag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-11-2010 19:46 #1295847 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ook niet
Ik weet niet zeker of het in te stellen is, hoe snel de boel overschakelt. Dacht van wel, maar dan kan dat alleen met apparatuur (stekker, uitleeskastje en computer). Verder schijnt het geregeld te worden aan de hand van motortemperatuur. Hoe de LPG computer (LPE bij Vialle LPi) aan dat signaal komt weet ik niet. Staat niet vermeld in <a href="/node/872http://www.volvo700vereniging.nl/node/872" target="_blank">dit schema. Wat ik ook weet is dat bij overschakelen de LPG eerst rondgepompt wordt om het systeem op druk te brengen en om dampbellen eruit te pompen. Het zou dus kunnen dat hier iets niet helemaal goed zit, zou ook wel uit te lezen moeten zijn. Ik heb 3 LPE's gehad (in dezelfde auto/installatie) en wat me wel opviel was dat tijd tot overschakelen verschilde. Die ik nu heb, schakelt erg snel over. Als ik wegrij na snel krabben van mijn ramen schakelt hij binnen een paar honderd meter al over.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 00:05 #1295879 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overschakelen
Hoi Henk, mag ik eens vragen hoe jij dat overschakelen merkt dan?

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-11-2010 00:32 #1295881 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Knipperend lampje betekend benzine
Lampje constant groen betekend LPG/LPI.
Mijn ervaring is dat als ie echt koud is hij binnen een 1 km op LPG gaat rijden. Als de motor half warm is duurt het iets langer voor ie overschakeld.
En je moet niet constant het zelfde gas geven. Een beetje spelen met het gaspedaal voor het omslagpunt helpt zeker is mijn gevoel.
Met andere LPI modules geen verschil overigens.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 00:37 #1295883 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knipper
Ik heb een niet knipperend lampje, op lpg is groen, ook als ik 's morgens start. Ik kan dus aan mijn lampje niet zien wanneer er overgeschakeld wordt, vandaar. Voelen doe je het dus niet met Lpi.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-11-2010 00:37 #1295884 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Dus jij ziet het alleen aan je benzine meter.
Is in ieder geval wel duidelijk.
Lampje gaat aan als het lang duurt.

• John Haazen
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
28-11-2010 08:56 #1295893 door John Haazen
Beantwoord door John Haazen in topic Softwarematige aanpassing
Ik heb alleen ervaring met dampgasinjectie, waarbij ik het overschakelen naar gas te snel vond gaan. Bij “Vogels autogas” hebben ze toen een datakabeltje in mijn lpg-computer geprikt en de overschakeltemperatuur hoger gezet.John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2010 09:37 #1295898 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG bij koude
Raar dat iedereen het belangrijkste vergeet.
Bij iedere dampgasinstallatie met injectie is het cruciaal dat de motortemperatuur minimaal 60 a 70 graden is voordat overgeschakled mag worden.
Als er eerder overgeschakeld wordt is de kans groot dat de injectoren bevriezen en dan is de ellende niet te overzien.
Bij een echt koude motor en draaien zonder belasting kan dat best vele kilometers duren. Het helpt om de motor te belasten en de verwarming uit te zetten zodat alle warmte in de motor blijft.
Chris

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC