Stotterende motor

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2010 20:11 #1284981 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch maar ff wat proberen
Ik zal het onthouden! 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-08-2010 14:36 #1285584 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog niet opgelost!
Afgelopen week is het relais vervangen. In eerste instantie leek alles ok, maar toen ik s'ochtends naar het werk wilde gaan toch weer hetzelfde probleem. Daar ligt het dus toch niet aan. Ga maar eens een afspraak maken bij de gasboer om het eea even door te meten. Volgens Jachtgroen is Van Der Helm in de buurt en wil een dergelijke check wel uitvoeren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2010 09:37 #1285654 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bougies
Bij onze 960 was de oplossing voor het stotteren op lpg (lichte schokjes) het afstellen van de bougie electroden naar 6mm.
De motor draait sindsdien mooier rond en pakt ook beter op vanuit stationair toerental.

groet Thijs. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-08-2010 13:30 #1285670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3e keer....
Het staat je natuurlijk volledig vrij, maar ik het zeg het nog maar gewoon een 3e keer: ga gewoon naar de gasboer. Die meten het hele systeem door, en kunnen daarmee je probleem veel gerichter oplossen. Tenzij je echt liever lukraak allerlei onderdelen vervangt natuurlijk?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 02:49 #1287467 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben bij de gasboer geweest
Ben bij de gasboer geweest afgelopen donderdag. Van der Helm uit Hengelo. Die heeft het eea nagekeken. Kon het oude systeem niet uitlezen. Zijn theorie was dat tijdens het stotteren de motor ook nog benzine kreeg. Heeft een nieuw relais ertussen gezet incluus nieuwe kabelboom. 
Vandaag naar het werk gereden. En met de koude start exact hetzelfde probleem. Stotteren. Eenmaal warm, weg was het.
Vanavond naar huis gereden. Opnieuw stotteren en inhouden bij het gasgeven. Handmatig moest ik m weer omschakelen, toen reed ie weer perfect.
Snapt iemand dat nou? Ik niet. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 09:16 #1287471 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet?

krs schreef : Kon het oude systeem niet uitlezen.

Huh? We hebben het over jouw 945 met Vialle LPi toch, meen ik aan jouw signature te zien?Oude systeem en niet kunnen uitlezen?
Zoek maar een andere gasboer dan.Als je je vak niet verstaat, moet je het niet uitvoeren.
Vialle LPi kan ik zelfs uitlezen.
Lees ook die twee andere topics even, over stotterende motor"<h2 class="title"><a href="/node/34061">Arghh, weer een stotterende motor...!</a></h2> <a href="/node/34158">Ik heb weer iets vreemds: Start niet meer maar wel met work-around (opgelost).</a>
Ik had ook zo'n vaag iets, maar is nu helemaal opgelost.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-09-2010 11:55 #1287482 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Leegrijders
Je rijdt je LPG tank niet leeg?
De intankpomp wordt namelijk gekoeld en gesmeerd door de LPG, dus leegrijden is een no-no.
Misschien is je pomp versleten, geeft deze niet genoeg druk bij een koude start, en loopt je motor dus niet lekker.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 09:56 #1290417 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Even de post bijwerken...
Beetje laat maar... Ben vervolgens terug geweest bij Van Der Helm. Heb de auto laten staan zodat hij het stotteren ook kon meemaken. Hij zegt het eea te hebben gemeten. Uit de waarden kwam niets naar voren. De druk was bij meting ook goed. Toch komt hij tot de conclusie dat het de pomp is of de uitstroompijpjes.
Mooi... ik heb een omschakelrelais van hem gekregen ad 200,-. (was het relais dat erin zat toch nog goed)
Om uit te sluiten of het de pomp is wil ik de pomp in een hoger toerental laten draaien. Kijken of ie met de koude start dan wel goed overschakeld. Kan iemand mij vertellen waar ik die draadjes kan vinden?
Volvo 945 b230fk lpi g3

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-11-2010 10:04 #1296140 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervolg
Heb bij Tiemen de uitstroompijpjes nog 'ns nagekeken onlangs. Wilde ze aanvankelijk vervangen. Dit bleek niet nodig. Heb toen de LPE gereset de volgende dag. Had wel het idee dat ie iets langer mooi reed op gas voordat ie weer ging stotteren. De volgende dag heb ik bij het stotteren de gaspomp in een hoger toerental gezet. Dit zonder merkbaar succes.
Hij blijft dus nog steeds stotteren op gas met een koude motor!
Iemand nog ideeen?

Volvo 945 b230fk lpi g3

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2012 23:22 #1364603 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heeft het radio
Heeft het radio ontstoringsrelais nog een invloed hierop?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC