Slaat af bij remmen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uitstekend.henk 940LPT schreef : Doet jouw CCC het wel, versnelt hij wel goed mbv het knoppie ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Er hoort géén verbinding te zijn tussen vacuumpomp en inlaatspruitstuk te zitten. Waarom ook? Als je vacuum nodig hebt, wordt de vacuumpomp ingeschakeld. Het vacuum van het inlaatspruitstuk kan alleen maar storend werken, omdat de CC computer dat niet kan controleren.
groetjes
Mathy
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Als er een vaccumlek is, waarom stopt het gesis wanneer ik de pedal diep intrap? Ik zou verwachten dat het dan nog harder sist. Maar ik heb er geen verstand vanwp001 schreef : Wellicht is er een vacuum lek.
De SIS-plek even opzoeken lijkt mij.
Omdat je motor zakt in toeren bij het remmen kan er ook veel vacuum verloren gaan bij de rembekrachtiger.

Ik heb trouwens niets aan de remmen gedaan dus als er lucht in zit, is het heel oud lucht.
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Het symptoom dat je beschrijft lijkt er precies op. Ik heb verder geen idee wat een CC af-schakelaar is. En ik herinner me ineens dat ik net de carter ventilatie heb schoongemaakt. Ook de flame trap huis. Daarop wordt een vacuumslang afgesloten. Juist deze ingang was helemaal verstopt met vuil. Ik heb het natuurlijk schoongemaakt. Als ik het nu even ' verstop' en het gesis verdwijnt dan trek ik de conclusie dat het zo hoort en dat het tot nu toe was verstopt.Baseman schreef :
Omdat mijn auto nog prima remt, goed op druk lijkt te zijn heb ik me er nog niet in verdiept, maar ik ervaar hetzelfde, continu sissen, voor bijvoorbeeld een stoplicht.guyhorn schreef : Mijn auto slaat niet af. Maar, ik hoor het ook sinds kort. Of hoor ik dat bewust voor het eerst? Als ik de rempedal licht indruk dan hoor ik een constant sissend geluid. Anders niet.
Mijn eerste gedachte was een lekke CC af-schakelaar op het rempedaal.Heb jij toevallig ook CC en is die origineel ingebouwd?Wat mij daaraan opviel is dat er ineens een vacuumslang van mijn inlaatspruitstuk naar de pomp, en daar vandaan naar mijn rempedaal loopt.Vreemd, omdat dit in de inbouwinstructie niet zo vermeld staat.
Misschien even een nieuw topic van maken, wijkt toch wel af van wat de TS bedoelde.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ervaar ook, als ik mijn voet op de rem zet om mijn auto (met automaat) net niet te laten rollen, dat ie sist.Toevallig probeerde ik het nogmaals uit en stopt inderdaad het gesis, als ik het pedaan helemaal intrap.
De CC af-schakelaar, daarmee bedoelde ik de Cruise Control afschakel-schakelaar, die bediend wordt als je je rem intrapt waarna de CC af schakelt.
Daar zit een vacuumslang op, ter onderbreking van het vacuum.Ik kan me voorstellen dat als dat klepje ietsje open staat, meer herrie maakt, dan waneer het klepje helemaal open staat.Dus, met de voet nèt op de rem, hoor je hem, maar met vol op de rem niet meer, alhoewel hij nog wel vacuum staat te lekken.
En inderdaad Mathy, dat lijkt me een totaal overbodige slang, van blok naar pomp en ik riep ook al dat dat de nauwkeurigheid negatief zou beinvloeden.Als het niet zo hoort, waarom zou Volvo het dan zo gemaakt hebben, was het antwoord......
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan, maar waar zit dat ding?Ik neem aan aan de andere kant van het schutbord, niet, vanaf de bestuurdersstoel gezien.jdutman schreef : Kan het niet aan de terugslagklep van de rembooster liggen?
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-
Verder merk ik dat na 'even laten sissen' de pedal omhoog gaat en remmen meer kracht kost. Er ontsnapt ergens druk. Luchtdruk hoop ik

- V700 register
- Nieuw lid
-
We praten volgens mij langs elkaar.Die af-schakelaar die ik bedoel, zit met een beugeltje aan het frame vast, waar je rempedaan in zit.Niet de off-switch die aan de hendel zit.guyhorn schreef : Ik heb de pedal met de ene hand gedrukt en met de andere de 'af-schakelaar' bediend.
Ik zal effe kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat lijkt me toch het antwoord van iemand die hierin geen verstand van zaken heeft. Volgens mijn heeft Volvo het niet zo gemaakt, de huidige situatie wordt aangenomen als zijnde origineel.Baseman schreef : Als het niet zo hoort, waarom zou Volvo het dan zo gemaakt hebben, was het antwoord......