Slaat af bij remmen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het maakt niet uit of hij op LPG of benzine rijdt.
Wie o wie waat wat er aan de hand is??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- guy horn (GAST)
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Omdat mijn auto nog prima remt, goed op druk lijkt te zijn heb ik me er nog niet in verdiept, maar ik ervaar hetzelfde, continu sissen, voor bijvoorbeeld een stoplicht.guyhorn schreef : Mijn auto slaat niet af. Maar, ik hoor het ook sinds kort. Of hoor ik dat bewust voor het eerst? Als ik de rempedal licht indruk dan hoor ik een constant sissend geluid. Anders niet.
Mijn eerste gedachte was een lekke CC af-schakelaar op het rempedaal.Heb jij toevallig ook CC en is die origineel ingebouwd?Wat mij daaraan opviel is dat er ineens een vacuumslang van mijn inlaatspruitstuk naar de pomp, en daar vandaan naar mijn rempedaal loopt.Vreemd, omdat dit in de inbouwinstructie niet zo vermeld staat.
Misschien even een nieuw topic van maken, wijkt toch wel af van wat de TS bedoelde.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
De SIS-plek even opzoeken lijkt mij.
Omdat je motor zakt in toeren bij het remmen kan er ook veel vacuum verloren gaan bij de rembekrachtiger.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
Heb je wel goed gekeken Bas? Van de vacuumpomp van de CC gaat een slang naar de servo en dan naar het rempedaal. Het heeft verder niets met het inlaattraject te maken.Baseman schreef : Wat mij daaraan opviel is dat er ineens een vacuumslang van mijn inlaatspruitstuk naar de pomp, en daar vandaan naar mijn rempedaal loopt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, dat heb ikjdutman schreef : Heb je wel goed gekeken Bas?
Dat leek mij ook, maar toch ligt er een open vacuumverbinding tussen de pomp en mijn inlaatspruitstuk.Eigenlijk, inlaatspruitstuk -> t-stukje. Van dit T stukje gaat 1 kant naar binnen en de andere kant op de pomp. De tweede aansluiting op de pomp is ongebruikt (hoort zo)Ik opperde dat me dat een enorm vacuumlek leek te zijn, maar volgens de Volvo dealer was het normaal en hoorde het zo.Zou zijn om een nog vloeiender verloop te hebben en minder schokkerig op en aftoeren.......dus.jdutman schreef : Van de vacuumpomp van de CC gaat een slang naar de servo en dan naar het rempedaal. Het heeft verder niets met het inlaattraject te maken.
Ik zal het er eens af trekken en op de wijze van inbouwinstructie herstellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-