inhouden op lpg...(B230FK - LPi) [update]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2008 21:39 #1220808
door V700 register
Over het brandstofpomprelais....óf mijn dealer is 3 keer zo duur, óf jij hebt het over de prijs voor de non-turbo versie van het relais (schijnbaar zijn er dus twee versies voor de 940). Die was bij mijn Volvo dealer (De Beemd in Veldhoven) 11 euro 40. Het relais voor de turbo-versies was echter 42 euro! Ik heb er sowieso één laten bestellen, wil morgenmiddag ter plekke kijken of het ding past en werkt voor ik er 42 euro voor betaal....
Beantwoord door V700 register in topic as a matter of fact....
Ik heb de afgelopen week verschillende keren meer dan 100 km op benzine gereden, maar dat terzijde.Baseman schreef :
Als de theorie en practijk 100% zou kloppen wel.Helaas blijkt dat niet altijd het geval.Wouter1973 schreef : ...mag ik even eigenwijs zijn? Het probleem doet zich alleen tijdens rijden op lpg voor. Dan kan ik BDP, lambdasonde en brandstofpomprelais toch uitsluiten?
Nazien kan nooit kwaad.Daarbij, lambda op gasreageerd heel anders dan op benzine. Mogelijk héb je het probleem op benzine ook, maar merk je daar niets van. Daarnaast: Wanneer heb je voor het laatst 100 kilometer op benzine gereden?
Mijn 940 met LPi reed op benzine perfect, maar daar bleek het brandstofpompreleias toch roet in het eten te gooien.Ding kost 16 euro, is een gok waard en anders weet je in ieder geval zeker, dat het daar niet aan ligt.
Over het brandstofpomprelais....óf mijn dealer is 3 keer zo duur, óf jij hebt het over de prijs voor de non-turbo versie van het relais (schijnbaar zijn er dus twee versies voor de 940). Die was bij mijn Volvo dealer (De Beemd in Veldhoven) 11 euro 40. Het relais voor de turbo-versies was echter 42 euro! Ik heb er sowieso één laten bestellen, wil morgenmiddag ter plekke kijken of het ding past en werkt voor ik er 42 euro voor betaal....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-12-2008 20:11 #1220894
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja wij zijn er ook weer
De pjoeter had het begeven, en kon nergens mijn login weervinden, maar affijn nu wel weer.
Zelfde probleem hebben wij ca 1 jaar mee gereden, hele ontsteking vervangen, niets hielp.
Nu sinds drie maand is het over, we tanken nu BK gas, voorheen hadden we van de totall, gevoelsmatig reinigt die de injectoren ofzo, maar verklaren kan ik het niet, kwam er bij toeval achter, was in Hasselt, bij Zwartsluis, daar kost het LPG nu 36 cent per liter, is 7 km van ons huis vandaan, dus kan er net voor rijden.
Net bij Harlingen weer getankt aan de snelweg, we zijn net 14 dgn terug van Vlieland, en het was ander gas, ging gelijk weer raar lopen.
Meer nieuws, 4 stalen velgen met winterbanden gekocht voor 200 euri! Ook niet duur dacht ik, 6 mm profiel zat er nog op.
Zelfde probleem hebben wij ca 1 jaar mee gereden, hele ontsteking vervangen, niets hielp.
Nu sinds drie maand is het over, we tanken nu BK gas, voorheen hadden we van de totall, gevoelsmatig reinigt die de injectoren ofzo, maar verklaren kan ik het niet, kwam er bij toeval achter, was in Hasselt, bij Zwartsluis, daar kost het LPG nu 36 cent per liter, is 7 km van ons huis vandaan, dus kan er net voor rijden.
Net bij Harlingen weer getankt aan de snelweg, we zijn net 14 dgn terug van Vlieland, en het was ander gas, ging gelijk weer raar lopen.
Meer nieuws, 4 stalen velgen met winterbanden gekocht voor 200 euri! Ook niet duur dacht ik, 6 mm profiel zat er nog op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-12-2008 09:17 #1221046
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nieuw relais
Update: het relais zit er in, en het moet gezegd: er is geen stottering meer opgetreden. Een kleine teleurstelling was niet alleen de prijs van het relais, maar ook het feit dat het brandstofpomprelais dus EXACT hetzelfde is als het reserve relais dta ik nog thuis had liggen voor mijn vorige 740. Met andere woorden: zowel de 740 als de 940 LPT gebruiken hetzelfde relais! Vreemd, aangezien er ook een véél goedkoper non-turbo relais was voor een 940. En mijn 740 was toch ook écht een non-turbo.Wouter1973 schreef :
Ik heb de afgelopen week verschillende keren meer dan 100 km op benzine gereden, maar dat terzijde.Baseman schreef :
Als de theorie en practijk 100% zou kloppen wel.Helaas blijkt dat niet altijd het geval.Wouter1973 schreef : ...mag ik even eigenwijs zijn? Het probleem doet zich alleen tijdens rijden op lpg voor. Dan kan ik BDP, lambdasonde en brandstofpomprelais toch uitsluiten?
Nazien kan nooit kwaad.Daarbij, lambda op gasreageerd heel anders dan op benzine. Mogelijk héb je het probleem op benzine ook, maar merk je daar niets van. Daarnaast: Wanneer heb je voor het laatst 100 kilometer op benzine gereden?
Mijn 940 met LPi reed op benzine perfect, maar daar bleek het brandstofpompreleias toch roet in het eten te gooien.Ding kost 16 euro, is een gok waard en anders weet je in ieder geval zeker, dat het daar niet aan ligt.
Over het brandstofpomprelais....óf mijn dealer is 3 keer zo duur, óf jij hebt het over de prijs voor de non-turbo versie van het relais (schijnbaar zijn er dus twee versies voor de 940). Die was bij mijn Volvo dealer (De Beemd in Veldhoven) 11 euro 40. Het relais voor de turbo-versies was echter 42 euro! Ik heb er sowieso één laten bestellen, wil morgenmiddag ter plekke kijken of het ding past en werkt voor ik er 42 euro voor betaal....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam