inhouden op lpg...(B230FK - LPi) [update]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aangezien ik nog niet zo heel erg bekend ben met Vialle LPi: is er iemand die dit probleem herkent? Graag wat tips, zodat ik morgen met daglicht even gericht kan kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als er dus iets niet goed gaat met het benzinesysteem dan zal dat benzinesysteem er zo goed mogelijk omheen proberen aan te passen en de LPI-ecu zal DIE foute gegevens gebruiken om LPi in te spuiten.
je zegt dat steeds een cilinder moeilik doet. weet je al welke?? heb je er al eens de bougies uit gedraait? (nieuwe: gebruik NGK BP7ES, niet te duur, goed spul, afstellen op 0,7mm))
Heb je de bougiekabels al eens geinspecteerd en doorgemeten? denk er eens aan ze te vervangen, bij voorkeur voor goed kwaliteit orginele kabels! Heb je de verdelerkap al eens afgehaald? hoe zag de bijnnenkant eruit? ( maak schoon, check op haarscheuren, maak contact stiiften vrij van corrosie (groenig), heb je de rotor al eens bekeken? Door gemeten? maak het contact aan de tip corrosievrij.
Ontsteking is zeker bij LPG auto's zeker bij auto's op LPG nog iets belangrijker als op een benzine auto.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is volgens mij cilinder 1 die niet/slecht meedoet. Bougies zijn zo goed als nieuw, verdelerkap is goed (onlangs open gehad: binnenkant schoon, rotor goed, contactstiftjes goed). Bougiekabels zijn origineel, maar niet nieuw, zien er overigens nog prima uit. Ik heb ze niet doorgemeten. Overigens: luchtfilter is nieuw.JanV schreef : je moet eerst het benzine systeem de-buggen. Dit omdat het LPi systeem de ECU-mappings van de benzine-ECU gebruikt om zelf deze om te rekenen en daarmee de LPI-injectoren aan te sturen.
Als er dus iets niet goed gaat met het benzinesysteem dan zal dat benzinesysteem er zo goed mogelijk omheen proberen aan te passen en de LPI-ecu zal DIE foute gegevens gebruiken om LPi in te spuiten.
je zegt dat steeds een cilinder moeilik doet. weet je al welke?? heb je er al eens de bougies uit gedraait? (nieuwe: gebruik NGK BP7ES, niet te duur, goed spul, afstellen op 0,7mm))
Heb je de bougiekabels al eens geinspecteerd en doorgemeten? denk er eens aan ze te vervangen, bij voorkeur voor goed kwaliteit orginele kabels! Heb je de verdelerkap al eens afgehaald? hoe zag de bijnnenkant eruit? ( maak schoon, check op haarscheuren, maak contact stiiften vrij van corrosie (groenig), heb je de rotor al eens bekeken? Door gemeten? maak het contact aan de tip corrosievrij.
Ontsteking is zeker bij LPG auto's zeker bij auto's op LPG nog iets belangrijker als op een benzine auto.
De verschijnselen op benzine: stationair net niet mooi rond lopen, eenmaal op toeren goed lopend. Bij overschakelen naar hogere versnelling een hele lichte aarzeling als in de ingeschakelde versnelling weer gas wordt gegeven, daarna weer mooi oppakken. Benzinejectoren zijn vervangen en gaven verbetering. Op gas heeft de 940 altijd netjes (ook stationair) gelopen, goed oppakken bij gasgeven en schakelen. Tot vandaag dus....Ik heb wel zekering 1 eruit gehad vóór ik problemen op gas begon te ervaren trouwens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zekeringen zijn schoongemaakt inderdaad, LPI-injectoren kunnen wel wat heen en weer bewegen maar zitten niet echt los. LPG-tank is 3/4 vol. Waar vind ik de omschakelaar benzine/lpi? En hoe reset ik ook alweer de ECU, door pluspool accu los te nemen?wp001 schreef : Alle vier de zekeringen dus al schoongemaakt/vernieuwd? De LPI-injectoren zitten niet los? Als je toevalling wat remmenreiniger hebt en je spuit dat op de aansluiting van de injector bij het spruitstuk, wanneer je dan toerental verandering waarneemt is er lekkage. De LPG-tank is wel vol? De omschakelaar benzine/lpi die, paarsgewijs de injectoren aanstuurt is toch niet defect? Misschien loopt de motor maar op twee lpi- injectoren. Tegelijkertijd kunnen ook nog de benzine-injectoren meedoen. Om dit te kunnen constateren kun je de aansluiting van de benzine-injector even losnemen.
(Dit mag eigenlijk niet maar nood breekt wet) Wel daarna even de ECU resetten. Dit zou je zondermeer ook al eens kunnen doen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Waarom mag dat niet ? Kans op beschadiging ECU ?? Ben nieuwsgierig.wp001 schreef : (Dit mag eigenlijk niet maar nood breekt wet) Wel daarna even de ECU resetten. Dit zou je zondermeer ook al eens kunnen doen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Die omschakelaar zit meestal wel ergens onder de motorkap bij de bobine in de buurt. Een enkele zit ie ook achter het handschoenkastje. Het beste is om te constateren of de boel goed werkt. Werkt het goed dan is dat ding niet van belang.Wouter1973 schreef :
Zekeringen zijn schoongemaakt inderdaad, LPI-injectoren kunnen wel wat heen en weer bewegen maar zitten niet echt los. LPG-tank is 3/4 vol. Waar vind ik de omschakelaar benzine/lpi? En hoe reset ik ook alweer de ECU, door pluspool accu los te nemen?wp001 schreef : Alle vier de zekeringen dus al schoongemaakt/vernieuwd? De LPI-injectoren zitten niet los? Als je toevalling wat remmenreiniger hebt en je spuit dat op de aansluiting van de injector bij het spruitstuk, wanneer je dan toerental verandering waarneemt is er lekkage. De LPG-tank is wel vol? De omschakelaar benzine/lpi die, paarsgewijs de injectoren aanstuurt is toch niet defect? Misschien loopt de motor maar op twee lpi- injectoren. Tegelijkertijd kunnen ook nog de benzine-injectoren meedoen. Om dit te kunnen constateren kun je de aansluiting van de benzine-injector even losnemen.
(Dit mag eigenlijk niet maar nood breekt wet) Wel daarna even de ECU resetten. Dit zou je zondermeer ook al eens kunnen doen!