inhouden op lpg...(B230FK - LPi) [update]
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De symptomen uit deze post komen mij zeer bekend voor. Bij mij (ook een FK blok en LPi) was het de niet-originele lambda-sensor.henk 940LPT schreef : Hoe lijkt het met de lambdasonde ? Of is die recent vervangen (door misschien een niet volvo exemplaar ??) Volgens mij is LPi erg gevoelig voor een correct lambdasignaal....
Maar goed, je zou dan wel een signaal moeten krijgen van het lambda-lampje...
Succes,
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lampje is nooit gaan branden...JJager schreef :
De symptomen uit deze post komen mij zeer bekend voor. Bij mij (ook een FK blok en LPi) was het de niet-originele lambda-sensor.henk 940LPT schreef : Hoe lijkt het met de lambdasonde ? Of is die recent vervangen (door misschien een niet volvo exemplaar ??) Volgens mij is LPi erg gevoelig voor een correct lambdasignaal....
Maar goed, je zou dan wel een signaal moeten krijgen van het lambda-lampje...
Succes,
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Brandde het lampje bij jou dan wel steeds, en bleef het terug komen ? Ik dacht dat bij jou het lampje niet meer brandde, terwijl de lambda wel de oorzaak bleek te zijn. Bij mijn schokken geen lambda lampjes....JJager schreef : Maar goed, je zou dan wel een signaal moeten krijgen van het lambda-lampje...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Doet ie dat wel, als je de auto op KPII zet?Wouter1973 schreef : Lampje is nooit gaan branden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, het lampje werkt gewoon. Is ook al eens gaan branden toen ik vergeten was de stekker van de lmm weer aan te sluiten na het vervangen van het luchtfilter.Baseman schreef :
Doet ie dat wel, als je de auto op KPII zet?Wouter1973 schreef : Lampje is nooit gaan branden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mij bleef, al was het soms pas na ruim 100 kilometer, toch steeds het lampje aangaan...henk 940LPT schreef : Brandde het lampje bij jou dan wel steeds, en bleef het terug komen ? Ik dacht dat bij jou het lampje niet meer brandde, terwijl de lambda wel de oorzaak bleek te zijn.
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Lokaliseer de BDP-sensor, schroef hem eruit, maar de contacten schoon en plaats hem terug.Volgens mij kunnen we na de afgelopen maanden stellen, dat dit soort rare verschijnselen ófwel Lambda, ófwel zekeringetjes (die 4 bij de accu) ófwel BDP-sensor gerelateerd zijn.Wouter1973 schreef : Mijn lpg-stotterprobleempje heeft nu officieel de status van een typisch 'soms wel, soms niet'-probleem gekregen. Vandaag, na 60 probleemloze snelwegkilometers begon het stotteren toen ik op lagere snelheid een dorpje inreed.
Ik zou het toch in die hoek zoeken.Hoewel, brandstofpomprelais is nog een mooie vierde trouwens.