inhouden op lpg...(B230FK - LPi) [update]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 10:22 #1220446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic UPDATE: probleem lijkt opgelost!
Vanochtend computer gereset (accupool los) en een 30 km op benzine gereden (eerst rustig, daarna even wat hoogtoeriger). Vervolgens na 30 km overgeschakeld naar lpg. Even een kort baal-moment omdat de auto als een gek begon te schokken en inhouden gedurende een seconde of 15, maar daarna....helemaal soepel en smooth weer op lpg rijden! Het probleem lijkt nu dus opgelost te zijn. De voldoening is niet helemaal 100%, omdat ik niet achter de oorzaak ben gekomen maar voorlopig ben ik weer helemaal blij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 10:23 #1220447 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lambda

henk 940LPT schreef : Hoe lijkt het met de lambdasonde ? Of is die recent vervangen (door misschien een niet volvo exemplaar ??) Volgens mij is LPi erg gevoelig voor een correct lambdasignaal....

De symptomen uit deze post komen mij zeer bekend voor. Bij mij (ook een FK blok en LPi) was het de niet-originele lambda-sensor.
Maar goed, je zou dan wel een signaal moeten krijgen van het lambda-lampje...
Succes,
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 10:34 #1220448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen lampje

JJager schreef :

henk 940LPT schreef : Hoe lijkt het met de lambdasonde ? Of is die recent vervangen (door misschien een niet volvo exemplaar ??) Volgens mij is LPi erg gevoelig voor een correct lambdasignaal....

De symptomen uit deze post komen mij zeer bekend voor. Bij mij (ook een FK blok en LPi) was het de niet-originele lambda-sensor.
Maar goed, je zou dan wel een signaal moeten krijgen van het lambda-lampje...
Succes,
Joost

Lampje is nooit gaan branden...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 12:06 #1220453 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampje

JJager schreef : Maar goed, je zou dan wel een signaal moeten krijgen van het lambda-lampje...

Brandde het lampje bij jou dan wel steeds, en bleef het terug komen ? Ik dacht dat bij jou het lampje niet meer brandde, terwijl de lambda wel de oorzaak bleek te zijn. Bij mijn schokken geen lambda lampjes....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 12:25 #1220457 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Contact

Wouter1973 schreef : Lampje is nooit gaan branden...

Doet ie dat wel, als je de auto op KPII zet? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 14:42 #1220470 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja

Baseman schreef :

Wouter1973 schreef : Lampje is nooit gaan branden...

Doet ie dat wel, als je de auto op KPII zet? 

Ja, het lampje werkt gewoon. Is ook al eens gaan branden toen ik vergeten was de stekker van de lmm weer aan te sluiten na het vervangen van het luchtfilter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-12-2008 21:16 #1220521 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Branden

henk 940LPT schreef : Brandde het lampje bij jou dan wel steeds, en bleef het terug komen ? Ik dacht dat bij jou het lampje niet meer brandde, terwijl de lambda wel de oorzaak bleek te zijn.

Bij mij bleef, al was het soms pas na ruim 100 kilometer, toch steeds het lampje aangaan...
Joost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2008 18:59 #1220596 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmm...
....toch nog niet helemaal tevreden...vandaag weer even een plotselinge stotterbui op lpg, daarna verder op benzine gereden. Op de terugweg maar weer eens naar lpg geschakeld, en zonder problemen! Ik ben stiekem de conclusie aan het trekken dat het euvel temperatuursafhankelijk is: hoe warmer de motor, hoe meer kans op een stottermoment. Temperatuursafhankelijke problemen zijn toch in 80% van de gevallen aan slechte elektrische verbindingen te relateren?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2008 16:46 #1220678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat nu...?
Mijn lpg-stotterprobleempje heeft nu officieel de status van een typisch 'soms wel, soms niet'-probleem gekregen. Vandaag, na 60 probleemloze snelwegkilometers begon het stotteren toen ik op lagere snelheid een dorpje inreed. Ik heb stug volgehouden, een keer naar benzine overgeschakeld en weer terug naar lpg, en na nog wat stotteren verdween het probleem weer even plotseling als het kwam. Wat weet ik nu? Niet veel eigenlijk. Lambda lampje gaat ook niet branden tijdens het stotteren. Op benzine is er geen sprake van stotteren. Alle injectoren zitten redelijk vast voor zover ik kan beoordelen. Weet iemand nu meer dan ik?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2008 17:06 #1220681 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BDP-sensor.

Wouter1973 schreef : Mijn lpg-stotterprobleempje heeft nu officieel de status van een typisch 'soms wel, soms niet'-probleem gekregen. Vandaag, na 60 probleemloze snelwegkilometers begon het stotteren toen ik op lagere snelheid een dorpje inreed.

Lokaliseer de BDP-sensor, schroef hem eruit, maar de contacten schoon en plaats hem terug.Volgens mij kunnen we na de afgelopen maanden stellen, dat dit soort rare verschijnselen ófwel Lambda, ófwel zekeringetjes (die 4 bij de accu) ófwel BDP-sensor gerelateerd zijn.
Ik zou het toch in die hoek zoeken.Hoewel, brandstofpomprelais is nog een mooie vierde trouwens.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC