Stotterende motor op Gas, foute injector gevonden...Opgelost !!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Franck,
Nog één keer slikken en je lambda sensor vervangen door eentje van origineel Volvo?
Als je sensor niet meer goed meet, dan kun je blijven resetten maar zal de ecu steeds weer na een paar kilometer in de war raken.
Veel van je symptomen komen mij bekend voor en een nieuwe, originele lambda sensor was de oplossing.
Ik ben er inmiddels uit dat lpg-motoren hier erg gevoelig voor zijn... Succes,
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn conclusie is voorlopig: LPE is een omrekenunit zonder leerfunctie. Inleren op LPG lijkt dus logischer als dat de hoofdbrandstof is.
Ik ben geen fundamentalist en zeker geen expert; ik ruil deze conclusie bij voortschrijdend inzicht zo weer in voor een ander!Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : <a href="/node/872">Hier</a> staat het schema. Tip: Maak er een favoriet van, dan kun je zelf meteen checken of je een bewering logisch vindt of niet
Waarom moet ik er een favoriet van maken?
Ik vroeg alleen of je het LPE en het ECU schema wilt plaatsen.
Graag nogmaals het schema van de LPE en van de ECU. Wat je nu het geplaatst hebt is het bedradingsschema. Dit is alleen van belang voor de bekabelingsmonteur. We moeten een laagje dieper spitten lijkt mij.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om tot een beter gefundeerd begrijpen te komen zouden we moeten proberen de discussie op feiten of waarnemingen te baseren. Hierin iets bewijzen lijkt me erg lastig omdat er niet veel data van Vialle bekend is. Ik heb in ieder geval geen data die voor deze discussie het verlossende woord kan brengen, ik denk dat het ook heel lastig te vinden is. Ik heb voor mijn gevoel mijn mening, redenaties en vermoedens (sorry voor de onduidelijkheid over mijn uitlatingen) duidelijk naar voren kunnen brengen, wat erg prettig is in een goed sfeer zoals hier te kunnen doen. Ik heb respect voor de menigen voor anderen. Echter, zonder nieuwe feiten/informatie denk ik dat het een meningen discussie blijft (waar ik mijn meningen dus naar voren heb kunnen brengen) waarbij ik mijn tijd liever aan andere onderwerpen/dingen besteed. Helaas kan ik geen betere informatie inbrengen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Misschien kan een van onze LPG rijders contact opnemen met de afdeling research and development van Vialle en vragen wat volgens hen het beste is (inleren op LPG of op benzine) en waarom. Zelf heb ik niks met LPG, dus ... Zou er iemand contact opnemen met Vialle, zorg er dan voor dat je iemand te pakken krijgt, die die installaties mee ontwikkelt en niet een of andere verkoper/vertegenwoordiger. Want die zijn beter in verbale communicatie dan in techniek.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Drukregelaar, scheidt benzine en gas stroom. Membraan kan lekken. Controle door slangetje los te trekken, veel gas te geven, op gasstand. Als er dan vloeistof uitkomt, is dat benzine, en dus niet goed. Vervangen en voila.
Ook kan het relais dat het gassysteem aanstuurt defect zijn. Is origineel van Vialle en zit bij mij tegen het schot dat motorcompartiment en voetenruimte scheidt.
Succes