Kun je een Vialle LPI computer resetten?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 22:38 #1226992 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic starten op B-rijden op LPG

Vaan schreef : Of de motor nu warm is of niet, altijd 5 minuten op benzine. Het is een 960 (1996) Vialle LPI G3, ingebouwd in wsch. 2000.
Ik heb wel eens gehoord dat de LPI-computer waarschijnlijk in een noodstand staat. 
Nu ik weet hoe te resetten zal ik dat eens proberen.
Maar weet iemand hier iets meer van een vermeende 'noodstand', hoe komt hij erin en hoe kom je er vanaf?

Volgens mij hoort het zo te zijn dat de tijd die de motor op benzine rijdt afhankelijk is van de koelwatertemperatuur, m.a.w. in de winter rijdt de auto langer op start-benzine dan in de zomer. Ook bij starten van de al reeds warm gereden motor moet de motor al zeer snel overschakelen op LPG. Er is geen enkele reden om de motor ook dan 5min op benzine te laten draaien.
Als je dus altijd 5min op benzine rijdt, ongeacht de temp van de motor dan is het misschien zaak een nieuwe koelwater thermostaat te plaatsen. (ECU slaat hier geen error-code voor op.) Of misschien doet de temp sensor in het blok niet meer goed genoeg mee. (foute input naar ECU, maar dat zal dan ook tot een errorcode leiden)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2010 23:22 #1279796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic resetten lpi van vialle
Hallo joost,
Het resetten gaat als volgt, als de motor loopt houd dan de schakelknop ingedrukt van gas naar benzine of omgekeerd, houd die ingedrukt en schakel de motor uit en de sleutel uit het contact, houd daarbij de schakelknop nog 5 a 10 seconden ingedrukt en de instalatie is gereset.
m.v.g.Rene

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-06-2010 23:37 #1279806 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat?

r.egbers schreef : Het resetten gaat als volgt, als de motor loopt houd dan de schakelknop ingedrukt van gas naar benzine of omgekeerd, houd die ingedrukt en schakel de motor uit en de sleutel uit het contact, houd daarbij de schakelknop nog 5 a 10 seconden ingedrukt en de instalatie is gereset.

Wat reset je dan?Veeg je de ingeleerde gegevens eruit, die uit de Benzine ECU komen, of is het weer terugzetten van default waarden?
En, krijg je nog een bevestiging, zoals een knippersignaal of zo, ten teken dat het gelukt is?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2010 17:24 #1279852 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ResettenBij elke
ResettenBij elke onderhoudsbeurt verdient het aanbeveling de LPE te resetten. Dit doe je door de keuzeschakelaar ingedrukt te houden bij het afzetten van het contact. De LPE staat dan weer in de basis-afstelling.
Bij de beschrijving die ik ooit eens heb weten te bemachtigen moet je de knop ingedrukt houden totdat het ledje uitschakelt. Dat doet ie dan ook altijd netjes als ik de zaak reset. Maar ik doe dat resetten omdat het nu eenmaal wordt geadviseerd; verschil of iets dergelijks merk ik tot nog toe niet.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC