Kun je een Vialle LPI computer resetten?

  • F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2008 08:58 #1210921 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic Schema LPI
Het LPI bedradings schema op deze site is geldig voor specifieke LPE versies. Ikzelf heb de versie met aparte 'versterkermodule'.
Er zitten dus twee van buiten identiek uitziende LPE boxen rug aan rug onder de motorkap. Als iemand daarvan het bedradings schema heeft dan zou ik daar wel blij mee zijn.
Frans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2008 09:14 #1210922 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Arm mengsel
Bij deellast of halflast dan vallen die temeraturen allemaal wel mee Henk,de lpt kan het allemaal ook aan met 1 bar drukvulling op lpi.Dus bij vermogenvragen zou het mengsel normaal kunnen zijn en bij deellast kan het armer.Nu zat ik te denken aan een brandstof lucht verhouding van 1 op 20 bij deellast, normaal is 1 op 14,nogwat zo uit mijn hooft.Het moet nog wel te ontsteken zijn natuurlijk.Ach het is zomaar een ideetje.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2008 09:30 #1210924 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960
De eerste LPi uitvoeringen konden maximaal 4 cilinders aan, bij de 6 cilinders (bijv. 960) werden twee rug aan rug gemonteerd. Maar als ik naar jouw auto's kijk zie ik 2 940's, dus dat lijkt me in jouw geval een beetje vreemd. Wat versterkt de versterker dan ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • F.P.A.M. Schmiermann
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-08-2008 11:07 #1210933 door F.P.A.M. Schmiermann
Beantwoord door F.P.A.M. Schmiermann in topic twee units
Pas toen ik de LPE wilde vervangen realiseerde ik me dat ik een afwijkende versie heb. De opmerking dat het om een versterkermodule zou gaan is info die ik <a href=" www.suzukituning.com/General/VialleLPi/V...chnical%20Manual.htm " target="_blank">hier vandaan heb gehaald. Verder kan ik er nergens iets over vinden.
Frans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 17:00 #1226935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Resetten

Marco schreef : De Vialle LPI systemen met de LPG/GPL knop zijn wel te resetten. Het vervelende is dat ik de exacte stappen, in mijn binnen handbereik zijnde documentatie, niet kan terugvinden. Voor het resetten van de ingeleerde waarden in de gascomputer moet je de LPG/GPL knop gedurende een x periode ingedrukt houden. Jammer dat ik niet meer uit mijn hoofd weet of dit tijdens het starten was of vlak voordat je het contact terug draait en de motor uitzet. Of hierbij de motor op LPG of benzine moest lopen is ook nog van belang geloof ik. Zal porberen het weer boven water te krijgen. Mogelijk dat het in documentatie staat die nu in de 960 ligt waar mijn partner mee naar d'r werk is.

 Zojuist het reset trucje doorgkregen van de LGP inbouwer. De auto moet in benzine staan. Vervolgens de knop blijvend indrukken en de motor afzetten. Na zes seconden kan je de knop loslaten en de motor weer starten. Als het goed is start de motor dan op LPG.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 18:37 #1226945 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knop
Hallo,
En waar vindt je die knop? Of is dat de gas/benzine schakelaar op het dashboard?
Ik was dat met zekering 1,2 en 12 en 13 of 13 en 14 en dan 2 minuten wachten, mijn setting is beter geworden, maar kan nog beter, dus zou heel graag willen weten welke knop en waar te vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 18:41 #1226946 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De storing
De storing doet zich bij mij n.l. voor sinds het moment dat de accu is gewisseld, in de gas-stand
Dus dat wat ik boven lees heb ik nog niet geprobeerd, loopt op benzine super, op lpg af en toe een plofje, kan geen kwaad, maar zonder is leuker rijden en meer vermogen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 19:29 #1226954 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPi: een paar opmerkingen
- bij het rijden met LPi wordt het orginele injectiesysteem niet uitgezet, ook de ECU niet.
Het enige wat er gebeurt is dat er geswitcht wordt van injectoren, dus i.p.v. de benzine injectoren worden de LPi-injectoren geschakeld. Er staat dan ook altijd druk op beide brandstofleidingen als de motor draait! rond de 5bar max op de LPG-leiding en rond de 3bar (afgeregeld) op de benzineleiding. Dit is meteen de reden dat er zo soepel en razend snel kan worden omgeschakeld van LPG &gt; Benzine &gt; LPG, etc en dit maakt het ook mogelijk dat de auto op benzine start en automatisch omschakelt naar LPG
- de LPE unit moet de benzinemappings omrekenen maar er moet wel enige adaptiviteit in de LPi zitten al ware het alleen maar op het verschil tussen zomer en winter LPG te kunnen verrekenen.
- een Vialle LPi systeem is ALTIJD lambda geregeld anders is het onmogelijk om een G3 op het kenteken te krijgen.
m.a.w de lambda-sensor doet ook mee bij het rijden op LPG!
vroeger, toen auto's nog een carburateur hadden met een LPG mengstuk, toen moest je altijd eerst de vlotterkamer van de carburateur leeg rijden ( enkele 10-tallen CC's benzine) voordat omgeschakeld kon worden naar LPG. En als je een auto met dubbele carburateurs op LPG had... dan was je mooi klaar!! (Alfa'S!) dan moest je 2 grote carburateurs leegrijden! Duurde soms wel 5km. Ook erg lastig te doen als je in de stad moest rijden want je wist nooit wanneer de carbs echt droog vielen, meestal gebeurde dat dan midden op een drukke kruising! :-) stond je daar met stil gevallen motor, stressend starten op LPG...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 21:49 #1226980 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die van mij rijdt ALTIJD eerst 5 minuten op benzine
Of de motor nu warm is of niet, altijd 5 minuten op benzine. Het is een 960 (1996) Vialle LPI G3, ingebouwd in wsch. 2000.
Ik heb wel eens gehoord dat de LPI-computer waarschijnlijk in een noodstand staat. 
Nu ik weet hoe te resetten zal ik dat eens proberen.
Maar weet iemand hier iets meer van een vermeende 'noodstand', hoe komt hij erin en hoe kom je er vanaf?
 
Groeten,
Arthur 
 
 
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2009 21:57 #1226983 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plofje

Hulzie schreef : Dus dat wat ik boven lees heb ik nog niet geprobeerd, loopt op benzine super, op lpg af en toe een plofje, kan geen kwaad, maar zonder is leuker rijden en meer vermogen

Wat bedoel je met een plofje ? Mijn LPi had soms last van een korte hik, net offie even oversloeg, gewoon bij rijden op constante snelheid. Dat was bij mij elke week minimaal één keer, ik schat dus minimaal eens per 300km. Na het aanhalen van de 3 bouten op de verbinding turbo-vlampijp is dit al 6000km over. De moeren zaten best los, ik heb ze niet overdreven strak aangehaald. Als je ze niet superstrak aanhaalt kun je altijd nog wat strakker aanhalen, te strak kan problemen geven bij krimpen/uitzetten. LPi is (erg) gevoelig voor een juist lambdasignaal. Een niet originele lamdasonde kan al voor flinke problemen zorgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD