Kun je een Vialle LPI computer resetten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2008 22:25 #1069566
door V700 register
Kun je een Vialle LPI computer resetten? is gemaakt door V700 register
Dag allemaal,
Is het mogelijk om, zoals wij allemaal zo handig met zekeringetje 1 de ecu resetten, ook de computer van de gasinstallatie te resetten?
Ooit heb ik iets gelezen over twee zekeringen tegelijk eruit, maar die post kon ik niet meer vinden.
Of is het afhalen van de accupool genoeg? De vier zekeringen naast de accu zijn volgens mij niet gelinkt aan de computer...
Wie weet het?
Joost
Is het mogelijk om, zoals wij allemaal zo handig met zekeringetje 1 de ecu resetten, ook de computer van de gasinstallatie te resetten?
Ooit heb ik iets gelezen over twee zekeringen tegelijk eruit, maar die post kon ik niet meer vinden.
Of is het afhalen van de accupool genoeg? De vier zekeringen naast de accu zijn volgens mij niet gelinkt aan de computer...
Wie weet het?
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2008 07:53 #1210810
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accuklemmen
Accuklemmen loshalen is volgens mij de enige manier (zonder software + laptop). Zekeringen zitten inderdaad niet aan computer.
- Jeroen Kok (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2008 08:46 #1210812
door Jeroen Kok (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kok (GAST) in topic Hoi Joost,
Ik heb ook een
Hoi Joost,
Ik heb ook een sedan LPi vialle automaat. Bij mij werkte dat prima met die accupool. Voor 550,- euries kun je er ook nog een andere compu in laten zetten (3 min. werk) en dan istie ineens g3. Of dat kan hangt af van het productienummer van de motor geloof ik.
Groet, Sebastiaan.
Ik heb ook een sedan LPi vialle automaat. Bij mij werkte dat prima met die accupool. Voor 550,- euries kun je er ook nog een andere compu in laten zetten (3 min. werk) en dan istie ineens g3. Of dat kan hangt af van het productienummer van de motor geloof ik.
Groet, Sebastiaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2008 09:12 #1210815
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OK.
Ga ik dat eens proberen.
Dank,
Joost
Dank,
Joost
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2008 09:14 #1210816
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanvullling
Eigenlijk de motorcode, namelijk B230FK, ook wel bekend als de LPT. Ik heb er 600 euri voor betaald, in het zuiden van NL kan het voor 485. Sinds 01-01-2008 zijn de regels veranderd, misschien kun je met andere motorcodes en LPi (en/of andere installaties) ook G3 krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2008 09:49 #1210819
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet te resetten
Hallo,
Je kunt een LPI computer niet resetten, je maakt het geheugen van je brandstofcomputer (benzine ECU) leeg door zekering 1 of de accupolen los te maken.
De LPI unit lift mee op de gegevens van de brandstof ECU en is alleen voorzien van een stukje software wat de omrekening doet naar de hoeveelheid LPG.
Dus na de reset de auto weer even inleren op benzine daarna weer op LPG gaan rijden.
Succes.
Je kunt een LPI computer niet resetten, je maakt het geheugen van je brandstofcomputer (benzine ECU) leeg door zekering 1 of de accupolen los te maken.
De LPI unit lift mee op de gegevens van de brandstof ECU en is alleen voorzien van een stukje software wat de omrekening doet naar de hoeveelheid LPG.
Dus na de reset de auto weer even inleren op benzine daarna weer op LPG gaan rijden.
Succes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2008 10:09 #1210823
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed.
Net zo'n 100 km. op benzine gereden. Vanmiddag dus weer LPG proberen...spannend.
Bedankt René,
Joost
Bedankt René,
Joost
- Marco
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2008 13:35 #1210842
door Marco
Beantwoord door Marco in topic Resetten is mogelijk
De Vialle LPI systemen met de LPG/GPL knop zijn wel te resetten. Het vervelende is dat ik de exacte stappen, in mijn binnen handbereik zijnde documentatie, niet kan terugvinden. Voor het resetten van de ingeleerde waarden in de gascomputer moet je de LPG/GPL knop gedurende een x periode ingedrukt houden. Jammer dat ik niet meer uit mijn hoofd weet of dit tijdens het starten was of vlak voordat je het contact terug draait en de motor uitzet. Of hierbij de motor op LPG of benzine moest lopen is ook nog van belang geloof ik. Zal porberen het weer boven water te krijgen. Mogelijk dat het in documentatie staat die nu in de 960 ligt waar mijn partner mee naar d'r werk is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2008 13:43 #1210843
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Graag.
Heel graag, lijkt me waardevolle en bruikbare materie.Marco schreef : Zal porberen het weer boven water te krijgen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2008 13:44 #1210844
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Resetten
Wat is er dan te resetten aan zo'n omrekenmodule? De brandstofcomputer van da auto bepaalt toch de hoeveelheid en de LPi computer rekent dit volgens een standaardberekening om naar een gasinspuittijd. Of ben ik hier abuis? Twee computer die onafhankelijk van elkaar aan hetzelfde gaan regelen lijkt mij geen goed idee. Maar meet- en regeltechniek was niet mijn stekrste vak....
Rob
Rob
Moderators: Jerry Stam