Kun je een Vialle LPI computer resetten?
- Marco
- Nieuw lid
-
De tekst luidt:
ResettenBij elke onderhoudsbeurt verdient het aanbeveling de LPE te resetten. Dit doe je door de keuzeschakelaar ingedrukt te houden bij het afzetten van het contact. De LPE staat dan weer in de basis-afstelling.
In het PDF document staan meerdere installaties en hun opbouw beschreven. Kan hem wel even naar Bas mailen zodat hij het PDF-je via de site kan ontsluiten. Mogelijk zitten hier nog rechten kwesties aan verbonden, maar daar kunnen we wel een mouw aan passen lijkt mij.
Edit:
Ik weet (geloof ik) ook al weer hoe ik aan het documentje kwam. Er stond hier ooit een <a href=" www.rijnijssel.nl/mvt/Archief.htm " target="_blank" title="Instructiemateriaal Rijnijssel">link naar een site van een ROC Rijnijssel (Regionaal Opleiding Centrum). Deze school had de moeite genomen allerlei instructie filmpjes en documenten te verzamelen en centraal te ontsluiten (Het bewuste document kan ik overigens nu op die site niet terug vinden). Hier heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Ben een andere doelgroep dan zij waarschijnlijk voor ogen hadden maar moet de eerste puber ook nog tegen komen die voor zijn ontspanning alle lesmateriaal doorneemt en gretig in zich opneemt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag, je hebt mij adres nog?Ik zal voor de volledigheid ook een mailtje sturen naar de rechthebbende, wel zo netjes.Marco schreef : In het PDF document staan meerdere installaties en hun opbouw beschreven. Kan hem wel even naar Bas mailen zodat hij het PDF-je via de site kan ontsluiten. Mogelijk zitten hier nog rechten kwesties aan verbonden, maar daar kunnen we wel een mouw aan passen lijkt mij.
- Marco
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat betekend dat alle signalen die een LPE unit nodig heeft voor de hoeveelheid LPG afgetakt zijn.
Dit lijkt mij een storingsgevoelig systeem, denk aan Lambda, LMM, Temperatuur enz.
Het betekend ook dat de brandstofcomputer van de benzine op LPG uitgeschakeld wordt.
Het kan een voorloper zijn van het huidige LPI systeem maar ik heb er nog nooit van gehoord.
Maar je bent nooit te oud om te leren, ik laat me verrassen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De LPE/LPI unit rekent het signaal van de injectoren om in de hoeveelheid LPG die wordt geinjecteerd.
Dus geen op zichzelf staande rekeneenheid die evt te resetten is maar gewoon het omrekenen van het benzinebrandstofsignaal.
Geen vermogensverlies maar omdat een liter LPG iets minder energie levert als een liter benzine is het verbruik wel hoger.

- V700 register
- Nieuw lid
-
De verbrandingswaarde (KJ/Kg) van een brandstof is het getal dat aangeeft hoeveel energie (in kilojoule) er vrijkomt bij de verbranding van een kilogram (Kg) van deze brandstof. • De verbrandingswaarde van één kilo benzine is lager dan de verbrandingswaarde van één kilo LPG. Dit betekent dat er bij de verbranding van één kilo LPG meer energie vrijkomt dan bij de verbranding van één kilo benzine. • De dichtheid (Kg/m3) van benzine is hoger dan die van LPG. Dit betekent dat één liter (m3) benzine meer weegt dan één liter LPG. • De verbrandingswaarde per liter (KJ/dm3) is door de lagere dichtheid van LPG ten opzichte van benzine, lager. Dit betekent dat er bij de verbranding van één liter benzine meer energie vrijkomt. Dit verklaard dan ook het hogere verbruik op LPG ten opzichte van het verbruik op benzine.Holzken schreef : ...... maar omdat een liter LPG iets minder energie levert als een liter benzine is het verbruik wel hoger.
[bron -> mobikit.nl]
Ik snapte het namelijk niet, omdat 1 kg LPG veel meer energie levert dan 1 liter benzine.Gelukkig komt dat door het verschil in dichtheid, waar ik dus eerder al een keer overheen gelezen had, vandaar mijn verwarring.
benzine 42 MJ per literLPG 45 MJ per kg. dichtheid heb ik niet opgezocht, sorry.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-