Uitdaging voor de meedenkers op Vialle LPI gebied
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2008 19:36 #1219588
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wytze
Nog iets kunnen ontdekken ? Ben benieuwd of je er nog uit was gekomen.Had het van de week weer een paar keer, net nu de nieuwe zekeringhouder eraan zit tekomen. Hopelijk lost dat het probleem op. Nu lukte zelfs overschakelen op benzine niet meer (ledje op het lampje ging wel uit). Misschien toch een slecht brandstofrelais ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-11-2008 19:46 #1219590
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Jazeker, vorige week is het uiteindelijk opgelost 100% nu
Omdat ie steeds vaker stopte na een kortere afstand en het doorverbinden van de pomp leerde dat er wel een geluid uit de tank kwam van een zeer moe lagerset is de pomp vervangen. De bekende man in het zuiden van het land is weer ingeschakeld om de tank met pomp te wisselen.
Darnaast is ook nog een relais wat zit op de LI voorpoot vervangen.
Omdat ik daar niet bij betrokken ben is de achterliggende gedachte mij nog niet duidelijk omdat ik wel info heb ontvangen maar beschreven door iemand die er verder niet zo veel gedachten bij heeft.
Maar ik kom er nog wel achter wat voor relais dat is en wat de functie is.
Hoofdoorzaak was dus toch de pomp en daartussen door speelde het relais ook een verstorende rol.
Maar het werkt allemaal weer 100%.
Darnaast is ook nog een relais wat zit op de LI voorpoot vervangen.
Omdat ik daar niet bij betrokken ben is de achterliggende gedachte mij nog niet duidelijk omdat ik wel info heb ontvangen maar beschreven door iemand die er verder niet zo veel gedachten bij heeft.
Maar ik kom er nog wel achter wat voor relais dat is en wat de functie is.
Hoofdoorzaak was dus toch de pomp en daartussen door speelde het relais ook een verstorende rol.
Maar het werkt allemaal weer 100%.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-11-2008 19:55 #1219594
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic km stand ?
Weet je zo ook hoe lang die pomp is meegegaan ? Die van mij is nu ongeveer 130dkm oud, waarvan de laatste 30dkm bij mij. Ik heb nog nooit meer dan 50 liter getankt, dus altijd minimaal 15 liter in de tank gelaten.Zou 130dkm wel een erg magere levensduur vinden.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
26-11-2008 21:52 #1219604
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic neen geen idee
Wagen heeft een duistere historie en geen boekjes.
Prima wagen hoor maar ja soms gaat het stuk
Tankpomp reparatie is niet zo heel duur hoor.
Meen 200 a 250 euro als ik het goed heb.
Prima wagen hoor maar ja soms gaat het stuk
Tankpomp reparatie is niet zo heel duur hoor.
Meen 200 a 250 euro als ik het goed heb.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2008 12:02 #1219841
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Haperende LPI
Hoi Wyze,
Jaar of wat geleden ook veel problemen gehad met m'n LPI, ik heb toen een tank met pomp bij jou gekocht.
Ik heb de pomp toen gereviseerd (nieuwe lagers en olie) Die loopt als een zonnetje (100.000 mee gereden sindsdien)
Af en toe had ik toch nog wat problemen dat auto inhield of zelfs afsloeg tijdens het rijden. Het euvel zat in de slechte soldeerverbinding van relais die de gasinstallatie aansturen. Dit relais bevind zich in een doosje dat op het schutbord is gemonteerd bij de connector van de Lamba sonde.
De electronica is ingegoten dus moet je het kastje "openbreken" door een zaagsnede te maken ca 3 mm vanaf de bovenkant. dan kun je met een schroevendraaier het bovenkapje loswippen. Vervolgens moet je het ingietsel verwijderen met een fohn. Als dan de print bloot ligt kun je de soldeerverbindingen doorsolderen.
Hierna kun je het kapje weer terug plaatsen met wat kit ertussen.
Succes er mee anders moet je maar even bellen (0610779163)
Jaar of wat geleden ook veel problemen gehad met m'n LPI, ik heb toen een tank met pomp bij jou gekocht.
Ik heb de pomp toen gereviseerd (nieuwe lagers en olie) Die loopt als een zonnetje (100.000 mee gereden sindsdien)
Af en toe had ik toch nog wat problemen dat auto inhield of zelfs afsloeg tijdens het rijden. Het euvel zat in de slechte soldeerverbinding van relais die de gasinstallatie aansturen. Dit relais bevind zich in een doosje dat op het schutbord is gemonteerd bij de connector van de Lamba sonde.
De electronica is ingegoten dus moet je het kastje "openbreken" door een zaagsnede te maken ca 3 mm vanaf de bovenkant. dan kun je met een schroevendraaier het bovenkapje loswippen. Vervolgens moet je het ingietsel verwijderen met een fohn. Als dan de print bloot ligt kun je de soldeerverbindingen doorsolderen.
Hierna kun je het kapje weer terug plaatsen met wat kit ertussen.
Succes er mee anders moet je maar even bellen (0610779163)
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-12-2008 00:29 #1220011
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Relais revisie
OKE Kan me nog herinneren ja. Heb nog eens een hele documentatie van je gekregen meen ik me te herinneren.
kga eens zo een relais openen en kijken wat er mis kan gaan.
Idee wat deze relais nieuw kosten? Iemand?
kga eens zo een relais openen en kijken wat er mis kan gaan.
Idee wat deze relais nieuw kosten? Iemand?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2008 08:08 #1220020
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Timen ?
Misschien weet Timen het nog ? Hij heeft dit eens vervangen voor een vriend, zie <a href="/node/17463">dit</a> draadje. In zijn geval was het het relais dat de LPi injectoren aanstuurt.
Ben ook wel geinteresseerd in prijs en beschrijving (ik kan hem evt. ook scannen, als ik een papieren kopietje kan krijgen), denk dat dat goedkoper is dan de pomptank vervangen (heb ook het vermoeden dat het niet de pomptank is).
Ben ook wel geinteresseerd in prijs en beschrijving (ik kan hem evt. ook scannen, als ik een papieren kopietje kan krijgen), denk dat dat goedkoper is dan de pomptank vervangen (heb ook het vermoeden dat het niet de pomptank is).
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-12-2008 19:37 #1220086
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Doe me ff een mail dan stuur ik je de foto's
Mag je hier plaatsen.
No problem
No problem
Moderators: Jerry Stam