Vialle verdamper, zelf reviseren is dat te doen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2007 09:28 #1187024 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat ik me afvraag......

Wat ik me afvraag Co, bedankt voor het meedenken, is als ik die eerste afsluiter in de verdamper eruit sloop en de handel afdop, kan dat kwaad?

Hoe erg is het om het filter (wat voor extra obstructie zorgt) eruit te slopen en zonder te gaan rijden, ter test?

@Mathy: Ik ervaar het helaas niet zo, dat als ik hem voltank er beduidend minder gestotter optreed.
Als ik hem voltank áls ie stottert, wordt het met een volle tank wel minder.
Wat ik eerder denk, is het verhaal over koud en warmer gas (in vloeibare vorm) want wat ik wel merk is dat mijn auto beter rijdt nu ik de koelwaterslang om de gasleiding heen getie-wrapped heb.
Ik zie de temperatuur bij binnenkomst zakken tot net iets boven nul en dan gaat ie stotteren.
Laat ik hem een tijdje stationair lopen, trekt ie wel redelijk op, maar na 300 meter is dat over.

Ik ben dus bon even aan het rekenen of dat klopt.
Leiding is meen ik 6mm binnendiameter
Als ik weet hoeveel vloeibaar gas daar in zit, kan ik ongeveer uitrekenen hoe lang ik bij een verbruik van inmiddels 1 op 6 profijt heb van mij 'voorverwarmde' gas.

Ik heb wel het idee dat hem daar het probleem zit.

@JanV: Een nieuw luchtfilter scheelt wel iets, op benzine, maar op gas helpt het helemaal niks.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2007 11:46 #1187034 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Proberen
Ik heb nog wel wat andere verdampers liggen, die zouden we kunnen proberen. Ik wil de verdamper van de 940 ook wel even omruilen. Ik heb er een vrij nieuwe opzitten. De vorige gaf ik de schuld van ihet slechte starten maar, wat bleek: het electromagnetische klepje in de gasleiding naar het mengstuk ging niet altijd open. Het gehele verwijderd. Naar later bleek was hier ook al eens een schrijven van Vialle over geweest. Daarin staat ook dat het bij oudere typen voorkomende vacuumklepje verwijderd kan worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-12-2007 10:10 #1187095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tankafsluiter

Bij ons was de tankafsluiter in serie geschakeld met de potmeter op de gastank die de tankinhoud weergeeft. Vooral bij bochten en als we door kuilen reden hield de motor in of viel de motor zelfs uit.

Voor het juist aansluiten heb ik een extra draad moeten trekken en sindsdien rijden we zonder problemen de hele tank leeg...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-01-2008 16:39 #1189366 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heel goed te doen!
Heb vorige week de Vialle verdamper uit elkaar gehaald en compleet gereinigd: tsjonge wat kwam daar een sludge uit en zwarte korrels! Bovendien bleek één van de membramen behoorlijk hard geworden en deels verteerd (die met die grote veer en dat palletje).
Revisiesetje gekocht, gemonteerd en als het spreekwoordelijke zonnetje!

Is dus heel goed te doen! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2008 14:11 #1189446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd
Hey Fred,
gefeliciteerd!! Blijft toch leuk als iemand ondanks alle tegenwerpingen en opgehoopte obstakels, lekker eigenwijs aan de gang gaat:-) Wat heb je uiteindelijk voor de set betaald en bij wie?

Vriendelijke groet, Boy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC