Vialle verdamper, zelf reviseren is dat te doen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2007 23:54 #1061221 door V700 register
Vialle verdamper, zelf reviseren is dat te doen? is gemaakt door V700 register
Beste mensen,

Op zoek naar een oplossing voor m'n Vialle AMS probleem (te weinig gas?) denk ik erover zelf de verdamper te reviseren.

Bestaan hier instructies over? een link?

Waar zijn de pakkingen enz te koop en wat kost dit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2007 00:03 #1174373 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niet doen?
Voor Vialle schijnen wel revisiesetjes te koop te zijn. Bij diverse gasboeren werd mij het ontraden om dit zelf te doen, omdat er op het membraam veertjes geplaatst moeten worden en dit schijnt heel lastig zelf  te doen te zijn. Als de veertjes niet goed geplaatst worden, doet de verdamper het slecht of helemaal niet. Uiteindelijk heb ik bij de lokale sloper een gebruikte gehaald en afgesproken dat ik hem terugbracht als die het niet deed.  Die verdamper deed het goed en kort daarna heb ik de auto verkocht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2007 08:43 #1174382 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Been there....

..........done that.

Ik heb hem onder auspicien van een mede-forummer zelf gereviseerd en het is op zich goed te doen.

Het kostte mij een uur of 3, op mijn gemak, je moet echter wel weten wat je aan het doen bent, er zitten zoveel dingen aan waar je op moet letten.....

Markeer alle schijven voor je hem loshaalt, dus een nummer erop en een markeerstreepje, waar ie zat.

Markeer ook gelijk de plek waar de lange bouten in zitten. Er zijn er namelijk 3 langer dan de rest, omdat ie daarmee aan de beugel vast zit.

De revisieset is voor een euri of 50 te krijgen.

Overigens kan het ook zijn dat:
  • er een luchtbel in de verdamper zit, waardoor gas niet goed verdampt
  • er een deuk zit in de gasleidinbg die doorstroming in de leiding beperkt
  • de pomp in de tank stuk is
Heb je al een poging gedaan de gasinstallatie opnieuw af te stellen? (Is een vialle AMS neem ik aan)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2007 10:35 #1174392 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga niet meer lopen

Ik ga niet meer lopen martelen met die oude verrotte troep en bestel gewoon een verse, als je het type opschrijft en je belt GMS (Groot Motorgas Systemen)in Alkmaar, hebben die meestal wel een replcement, ik was voor een Polieauto C4 (is identiek aan een Vialle C4) ongeveer 150 Euro kwijt erin zetten is appeltje eitje, 10 minuten werk, en hij liep weer zeldzaam mooi nadat ik hem volgens de procedure had afgesteld, Ik moest 1 schroef 1/4 slag verdraaien. Als je een elektronisch geregelde hebt hoef je helemaal niets af te stellen, dat doet de elektronica automatisch. De balansklep van de converter hoeft alleen maar gesteld te worden als je hem in een turbo bouwt. Ze leveren overigens de revisiesets ook. Wel zeggen dat je een garagebedrijf bent, want ze leveren in principe niet aan particulieren .

Groeten, Co.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2007 20:21 #1185942 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vialle Verdamper zelf reviseren

Hallo F......

Ik heb recentelijk mijn vialle verdamper zelf gereviseerd. Dit doe ik echter niet meer. Dit kost ongeveer 35 euro aan pakkingen etc. Voor dit honderd euro meer krijg je een revisieverdamper. Dat is veel veiliger. Ik heb de auto weer aan de praat, maar daarvoor heb ik tot 3 keer toe moeten aanzetten.

Revisiesetjes en/of volledige revisieverdampers koop ik bij Vogels Autogas-systemen te Son.

<a href=" www.vogelsautogas.nl/ "> www.vogelsautogas.nl .

succes ermee.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2007 20:29 #1185944 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ben het wel met de

ben het wel met de meningen hierboven eens: zelf reviseren kan maar is lastig. Ik heb het vroeger met meerdere verdampers gedaan. Maar nooit met maximaal succes.

Verdampers hebben een aantal druktrappen ingebouwd en iedere trap staat afgesteld om bij een bepaalde druk het LPG door te laten naar de volgende trap. Die afstellingen zijn zonder speciale apparatuur nauwelijks zelf goed te doen.

&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2007 20:31 #1185945 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost.

Waar ik best weer nieuwsgierig naar ben, is:
@flyingdutchman181: Is het probleem wat je (bijna een half jaar geleden) had, opgelost?

En zo ja, hoe?  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2007 22:20 #1185962 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb er nog een liggen

Mag je komen ophalen voor nop.

Laat maar weten,

Arthur 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2007 22:26 #1185963 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je hebt een berichtje.
Als ik uitgetypt ben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2007 14:33 #1186088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervolg AMS systeem

Beste Bas,

Hier het vervolg. Het betreft trouwens niet mijn 940, deze heeft een Necam dampgas installatie. Het gaat over de 850 van mijn ouders, met een Vialle G2 ringmixer installatie.

Uiteindelijk ben ik via het 850forum terecht gekomen bij Lean Mesman nabij Eindhoven. Wordt door velen aangeraden op dat forum. Bleek dat er een verkeerde computer inzat. Een andere gebruikte daar laten ombouwen. Vervolgens is de computer aan een koffercomputer van Vialle gehangen en afgesteld. Blijkbaar is dit dus nog wel noodzakelijk. So far so good.Enkele maanden later het volgende: telkens als er één bepaald familielid mee reed, waren er problemen: inhouden op de snelweg rond de 120. De snelheid zakte dan terug naar 80. Auto aan de kant, motor uit en aan en de problemen waren weer over. Wat bleek? Dit gebeurde als in z'n vijf het gaspedaal tegen de bodem werd aangedrukt, voor maximale acceleratie. Als er op de snelweg iets tactischer gereden werd, waren er geen problemen. Dus: iets meer met het gaspedaal spelen, en niet doordrukken. 

Overigens: zou dit een constructiefout zijn, of toch iets anders? 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC