Nog een OMVL dampgasinstallatie
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-03-2008 23:01 #1195530
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic klopt wel
Voor nieuw railtje van drie klopt dit wel. Van Orsouw gaf mij aan dat toen ze onder garantie ( na ruim anderhalf jaar) beide railtjes vervingen, de railtjes samen op € 350 kwamen indien er geen garantie was. Niet te hopen dat dit (zoals bij mij) na elke 45000 km nodig is, anders gaat het voordeel van op gas rijden wel een stuk minder worden. Hoewel 0.007 eurocent per km dan weer niet veel klinkt.
Maar ik zou het erg irritant vinden om over ( inmiddels) 30000 km de injectorsrails weer te moeten vervangen en nu voor eigen rekening. De tijd zal het leren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2008 08:30 #1195543
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoever ben je
wanneer nader jij weer die 45000?jsnijder schreef : Voor nieuw railtje van drie klopt dit wel. Van Orsouw gaf mij aan dat toen ze onder garantie ( na ruim anderhalf jaar) beide railtjes vervingen, de railtjes samen op € 350 kwamen indien er geen garantie was. Niet te hopen dat dit (zoals bij mij) na elke 45000 km nodig is, anders gaat het voordeel van op gas rijden wel een stuk minder worden. Hoewel 0.007 eurocent per km dan weer niet veel klinkt.
Maar ik zou het erg irritant vinden om over ( inmiddels) 30000 km de injectorsrails weer te moeten vervangen en nu voor eigen rekening. De tijd zal het leren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2008 08:56 #1195544
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staan die dingen niet op de sloop?
Ik begrijp dat er meer merken rondrijden met OMVL.
Zoals bijv. Mercedes. Is daar een lijst van?
Mijn instalatie heeft er 100.000km opzitten nu.
Of die railtjes al vervangen zijn in de tussentijd weet ik niet.
En ik heb maar één afsluiter nodig dus kun je die dingen loskrijgen van dat blok aluminium? Vooropgesteld dat ik zo'n ding op de sloop kan scoren.

Zoals bijv. Mercedes. Is daar een lijst van?
Mijn instalatie heeft er 100.000km opzitten nu.
Of die railtjes al vervangen zijn in de tussentijd weet ik niet.
En ik heb maar één afsluiter nodig dus kun je die dingen loskrijgen van dat blok aluminium? Vooropgesteld dat ik zo'n ding op de sloop kan scoren.

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2008 12:53 #1195567
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Sloop?
Persoonlijk vind ik het zelfden een goed idee om een duidelijk slijtageonderdeel op de sloop te halen. Je weet vaak niet, hoe lang het al meegaat, en het is meestal nog prima leverbaar.
Aangezien deze injectoren al hebben bewezen, dat ze gelden als storingsgevoelig deel, zou ik zeker niet voor gebruikte gaan, tenzij je heel zeker bent dat die niet lang heeft drooggestaan (corrosie) en niet veel kilometers heeft gedraaid. Ik zou veel eerder gas-inbouwers gaan uithoren, of het ook mogelijk is om een ander merk injectoren te gebruiken bij de bestaande LPG installatie, en daar dan op overschakelen. Afgelopen week een inbouwer (Verkerk Bunnik) gesproken die erg positief was over de injectoren van Landi-LSI.
Deze zijn keramisch, hebben als nadeel dat ze hoorbaar tikken, maar hij heeft er naar eigen zeggen in drie jaar inbouwen nog niet een met een storing teruggehad (in tegenstelling tot hetgeen hij voordien inbouwde).
Aangezien deze injectoren al hebben bewezen, dat ze gelden als storingsgevoelig deel, zou ik zeker niet voor gebruikte gaan, tenzij je heel zeker bent dat die niet lang heeft drooggestaan (corrosie) en niet veel kilometers heeft gedraaid. Ik zou veel eerder gas-inbouwers gaan uithoren, of het ook mogelijk is om een ander merk injectoren te gebruiken bij de bestaande LPG installatie, en daar dan op overschakelen. Afgelopen week een inbouwer (Verkerk Bunnik) gesproken die erg positief was over de injectoren van Landi-LSI.
Deze zijn keramisch, hebben als nadeel dat ze hoorbaar tikken, maar hij heeft er naar eigen zeggen in drie jaar inbouwen nog niet een met een storing teruggehad (in tegenstelling tot hetgeen hij voordien inbouwde).
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-03-2008 14:23 #1195572
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic nog ca. 2jaar.
heb ik nodig om die 45000km weer te halen. Ik rijd de auto alleen prive sinds vorig jaar. Dus dat gaat nog even duren. Maar die 15000 prive km.per jaar liggen net boven het omslagpunt op lpg. De installatie is immers toch geplaatst en brengt niets meer op. Dus laat ik de installatie maar zitten.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
Moderators: Jerry Stam