Nog een OMVL dampgasinstallatie
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-06-2007 22:55 #1060813
door V700 register
Nog een OMVL dampgasinstallatie is gemaakt door V700 register
Even een berichtje over "MIJN" OMVL dream dampgasinjectie. Nu al drie jaar in mijn 960. Ongeveer 1 jaar na inbouw, vlak voor de vakantie, moest ik elke keer als de auto een paar uur had stil gestaan 10 seconden doorstarten voordat de motor aansloeg. Dat gebeurde alleen als er van te voren op gas was gereden, dus leek het iets met de gasinstallatie te maken te hebben. Terug naar de inbouwer, dezelfde als Jan, maar die had geen idee wat het zou kunnen zijn. Een heel minimale kans werd nog wel genoemd, de de verdamper zou via de vacuumaansluiting gas kunnen lekken. Enfin, auto weer terug gekregen, met nog steeds het start probleem. Zelf ben ik er uiteindelijk achtergekomen dat wanneer de auto warm is gereden op gas en ik de moter uit zet, dat er na een minuutje een hoop gas uit die vacuumaansluiting kwam. Dat stroomt dan in het inlaatspruitstuk, met als een gevolg een veel te rijk mengsel. Daarom duurde het een hele tijd voordat de motor aansloeg, eerst moest het te rijke mengsel worden weg gewerkt. Ja hoor een heel minimale kans..... Terug naar de inbouwer. "Nee, daar hebben we nu geen tijd meer voor." Ik zou na een dag of 3 op vakantie gaan. Dus ben ik naar maar op de benzinestand met vakantie gegaan. Na de vakantie is de verdamper onder garantie vervangen. Ongeveer een jaar later kreeg ik weer wat andere problemen. Tijdens de opwarmfase, motor net op gas overgeschakeld, begint de motor wat slechter te lopen. Loopt slecht stationair en trekt niet goed. Overschakelen op benzine verhelpt het probleem. Als de motor goed is opgewarmt zijn er geen problemen meer op gas. Weer naar de inbouwer, maar ja om het probleem te kunnen constateren moet de motor echt koud zijn. Dus mag ie een nachtje blijven. Probleem is ook dat die symptomen niet altijd optreden. Auto weer opgehaald, beetje onduidelijk wat er nu aan gedaan is. Wat afgesteld e.d. Probleem is er nog steeds af en toe. Later merk ik dat het eigenlijk steeds minder voorkomt. Nu 3 jaar naar inbouw komt hetzelfde probleem weer terug, alleen nu altijd en erger (weer tijdens opwarmfase). Na 10km gaat het weer goed op gas. Weer maar eens naar de gasboer. Weer een nachtje logeren, motor moet koud zijn. Volgende dag ophalen. "Ja een paar injectoren lekken. Dus hebben we de 2 railtjes vervangen. Nu loopt ie weer prima". Fijn denk ik. Alleen kost me dat nu €500,-. Dat is minder fijn. Niet iets wat je verwacht na 60000km. "Helaas meneer, geen garantie meer". Volgens de inbouwer gebeurd het bijna nooit, maar ik weet inmiddels wel beter. Ook in de UK weten ze er inmiddels alles van. Dus ik heb niet het idee dat er open kaart gespeeld word. Ook op de vraag of hij het normaal vindt dat die injectoren maar 60000km meegaan wordt ontwijkend geantwoord. Maar als ik vraag of die Prins VSI injectoren misschien een alternatief zijn wordt geantwoord: " Nee dat gaat niet, dat heb ik al uitgezocht" Daaruit concludeer ik dat het wel degelijk een bekend probleem is. Dus ondanks het feit dat ik het probleem 1 jaar geleden al had en dat er pas 60.000km mee gereden, ziet de inbouwer geen reden om me tegemoet te komen in wat voor vorm dan ook. Hij wimpelt het af op zijn leverancier, alsof dat mijn probleen is.... Verder heb ik mijn mercedes, w116, ook gas in laten bouwen. Iets van 2 jaar geleden. Ook een OMVL installatie, met een mengstuk. Die verdamper begaf het gewoon na een maand of 3. Die is gewoon onder garantie vervangen. Zo, dit zijn mijn ervaringen met OMVL. En de gasinbouwer.... je leert ze beter kenen in wat moeilijker situaties zullen we maar zeggen. Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
27-06-2007 00:17 #1171668
door Jan Snijder
Hallo Joost,
ik begin langzaamaan te geloven, gezien jouw ervaring en die van Klaas, dat de problemen met de OMVL installaties toch van structurele aard zijn en derhalve ook vrij vaak voor komen, hoewel ze bij de gebr. van Orsouw dit tegenspraken. Overigens kan ik tot op heden niet anders zeggen dan dat ik daar altijd netjes en coulant behandeld ben. Ik ben overigens verbaasd dat Klaas slechts 1 jaar garantie op de installatie had. Bij mij is dat twee jaar en dat was dus ook mijn geluk.
Overigens ben ik wel van mening dat de huidige computergestuurde gassystemen in combinatie met de high tech motormanagementen van de moderne motoren de kans op problemen en storingen wel groter maken. Ik rijd sinds 1979 op gas en eigenlijk heb ik pas problemen gekregen toen het lpi tijdperk zijn intrede deed. Tot mijn geluk hebben de problemen altijd in de garantieperiode plaatsgevonden, zodat ik hierdoor naast het ongemak niet ook nog financieel gedupeerd werd.
Op het algemene Volvo-forum verschijnen hartnekkige berichten dat de moderne Volvo's helemaal een bak problemen op gas te geven en vervalt zelfs de fabrieksgarantie als je er toch gas inzet.
De Bi-fuel uitvoeringen schijnen voor gas helemaal gemodificeerd te worden zoals geharde klepzittingen en -zetels en een ander motormanagement.
Door deze berichten ben ik drie maanden geleden voor dagelijks gebruik overgestapt naar een diesel, een s80 D5. Een fijne auto, hoor, maar ik vind het toch jammer. Gas is een afvalproduct wat vrijkomt bij het kraak-proces van de ruwe olie. Dus hoef je voor het autorijden niet nog meer fossiele brandstof te gebruiken. En bovendien is de uitstoot van LPG auto zeer vriendelijk voor het milieu. Maar ik zit ook niet te wachten op een auto die om de haverklap problemen geeft, zeker gezien het feit dat ik toch zo rond de 50000km per jaar rijd.
Ik wacht het bij mijn s90 maar af. Als blijkt dat de installatie structureel voor problemen gaat/ blijft zorgen, dan gooi ik hem er gewoon uit en ga ik weer ouderwets op benzine rijden. Want ik gebruik de auto nu alleen privé en dat zijn hooguit 10000km per jaar. Maar laten we hopen dat het meevalt.
Ik heb zelf ook een Mercedes w116, een 280se uit 1974 ( wat hebben sommige Volvo liefhebbers toch met dit merk?? ) en die is 6,5 jaar geleden ook van een gasinstallatie voorzien bij van Orsouw en die heeft in de 45000km die ik er sinds die tijd mee heb gereden nog geen misse slag gemaakt.
Ik hoop in ieder geval dat ze jouw problemen goed opgelost hebben en dat je zespitter weer als vanouds in de rondte zoeft.
Groeten, Jan.
Beantwoord door Jan Snijder in topic OMVL
Hallo Joost,
ik begin langzaamaan te geloven, gezien jouw ervaring en die van Klaas, dat de problemen met de OMVL installaties toch van structurele aard zijn en derhalve ook vrij vaak voor komen, hoewel ze bij de gebr. van Orsouw dit tegenspraken. Overigens kan ik tot op heden niet anders zeggen dan dat ik daar altijd netjes en coulant behandeld ben. Ik ben overigens verbaasd dat Klaas slechts 1 jaar garantie op de installatie had. Bij mij is dat twee jaar en dat was dus ook mijn geluk.
Overigens ben ik wel van mening dat de huidige computergestuurde gassystemen in combinatie met de high tech motormanagementen van de moderne motoren de kans op problemen en storingen wel groter maken. Ik rijd sinds 1979 op gas en eigenlijk heb ik pas problemen gekregen toen het lpi tijdperk zijn intrede deed. Tot mijn geluk hebben de problemen altijd in de garantieperiode plaatsgevonden, zodat ik hierdoor naast het ongemak niet ook nog financieel gedupeerd werd.
Op het algemene Volvo-forum verschijnen hartnekkige berichten dat de moderne Volvo's helemaal een bak problemen op gas te geven en vervalt zelfs de fabrieksgarantie als je er toch gas inzet.
De Bi-fuel uitvoeringen schijnen voor gas helemaal gemodificeerd te worden zoals geharde klepzittingen en -zetels en een ander motormanagement.
Door deze berichten ben ik drie maanden geleden voor dagelijks gebruik overgestapt naar een diesel, een s80 D5. Een fijne auto, hoor, maar ik vind het toch jammer. Gas is een afvalproduct wat vrijkomt bij het kraak-proces van de ruwe olie. Dus hoef je voor het autorijden niet nog meer fossiele brandstof te gebruiken. En bovendien is de uitstoot van LPG auto zeer vriendelijk voor het milieu. Maar ik zit ook niet te wachten op een auto die om de haverklap problemen geeft, zeker gezien het feit dat ik toch zo rond de 50000km per jaar rijd.
Ik wacht het bij mijn s90 maar af. Als blijkt dat de installatie structureel voor problemen gaat/ blijft zorgen, dan gooi ik hem er gewoon uit en ga ik weer ouderwets op benzine rijden. Want ik gebruik de auto nu alleen privé en dat zijn hooguit 10000km per jaar. Maar laten we hopen dat het meevalt.
Ik heb zelf ook een Mercedes w116, een 280se uit 1974 ( wat hebben sommige Volvo liefhebbers toch met dit merk?? ) en die is 6,5 jaar geleden ook van een gasinstallatie voorzien bij van Orsouw en die heeft in de 45000km die ik er sinds die tijd mee heb gereden nog geen misse slag gemaakt.
Ik hoop in ieder geval dat ze jouw problemen goed opgelost hebben en dat je zespitter weer als vanouds in de rondte zoeft.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2007 17:32 #1171877
door V700 register
Naar aanleiding van alle vraagtekens bij een jaar garantie ben ik nog wat in de papieren gaan zoeken en wat blijkt: Garantie een jaar maar bij aanschaf van een complate installatie inclusief inbouw is de garantie 2 jaar. Ga toch maar eens naar de inbouwer om alles netjes in orde te laten maken.
Garantie is garantie zou ik zo zeggen.
 
Klaas, die hoopt dat het toch nog meezit.
Beantwoord door V700 register in topic Garantie
Naar aanleiding van alle vraagtekens bij een jaar garantie ben ik nog wat in de papieren gaan zoeken en wat blijkt: Garantie een jaar maar bij aanschaf van een complate installatie inclusief inbouw is de garantie 2 jaar. Ga toch maar eens naar de inbouwer om alles netjes in orde te laten maken.
Garantie is garantie zou ik zo zeggen.
 
Klaas, die hoopt dat het toch nog meezit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2007 18:36 #1171883
door V700 register
Jouw gastank zit toch ook altijd halfvol?
Aanspraak op maken lijkt me zo.
Succes, het komt vast allemaal goed.
Beantwoord door V700 register in topic Tuurlijk zit het mee.
Jouw gastank zit toch ook altijd halfvol?
Aanspraak op maken lijkt me zo.
Succes, het komt vast allemaal goed.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2007 18:47 #1171884
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eerst tanken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
28-06-2007 19:23 #1171887
door Jan Snijder
Klaas,
dat is wel een gemiste kans van de inbouwer. Flauw om zo de garantie toe te passen, alleen dus als de klant wakker is. Heb je er niet een garantieboekje bij gekregen waar alle onderhoud aan de installatie wordt aangetekend en waar de spelregels op vemeld staan, net als het serviceboekje bij je Volvo? Dat heb ik dus wel en alles wat er nu gedaan is, hebben ze er netjes ingeschreven met datum en stempel.
Laat je i.i.g. niet afschepen, de installatie is duur genoeg om er de redelijke garantietermijn van twee jaar op te krijgen.
Succes, Jan.
Beantwoord door Jan Snijder in topic Gemiste kans.
Klaas,
dat is wel een gemiste kans van de inbouwer. Flauw om zo de garantie toe te passen, alleen dus als de klant wakker is. Heb je er niet een garantieboekje bij gekregen waar alle onderhoud aan de installatie wordt aangetekend en waar de spelregels op vemeld staan, net als het serviceboekje bij je Volvo? Dat heb ik dus wel en alles wat er nu gedaan is, hebben ze er netjes ingeschreven met datum en stempel.
Laat je i.i.g. niet afschepen, de installatie is duur genoeg om er de redelijke garantietermijn van twee jaar op te krijgen.
Succes, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2007 19:52 #1171893
door V700 register
Die gemiste kans is gedeeltelijk waar, ik heb alleen de papieren gelezen en ben in eerste instantie naar een specialist in de buurt gegaan. Waar de installatie is ingebouwd is namelijk een eind weg. Deze specialist was toevallig ook de importeur en daar had je wel meer van mogen verwachten dunkt me.
Ik vertouw erop dat de inbouwer het wel gewoon op zij fatsoen trekt en me weer 60000 km vooruit helpt.
Klaas, die niet zonder er geweest te zijn de inbouwer af wil vallen en jullie op de hoogte houd.
Beantwoord door V700 register in topic Gemiste kans?
Die gemiste kans is gedeeltelijk waar, ik heb alleen de papieren gelezen en ben in eerste instantie naar een specialist in de buurt gegaan. Waar de installatie is ingebouwd is namelijk een eind weg. Deze specialist was toevallig ook de importeur en daar had je wel meer van mogen verwachten dunkt me.
Ik vertouw erop dat de inbouwer het wel gewoon op zij fatsoen trekt en me weer 60000 km vooruit helpt.
Klaas, die niet zonder er geweest te zijn de inbouwer af wil vallen en jullie op de hoogte houd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2
28-06-2007 20:58 #1171899
door Jan Snijder
Klaas,
dat is inderdaad de goede instelling en we duimen voor je dat alles goed komt zonder grote financiële injectie van jouw kant.
Groeten, Jan.
Beantwoord door Jan Snijder in topic Duimen.
Klaas,
dat is inderdaad de goede instelling en we duimen voor je dat alles goed komt zonder grote financiële injectie van jouw kant.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2007 22:43 #1171908
door V700 register
Hoi Jan,
Ja hij loopt weer mooi, en ook 's morgens gaat alles weer goed.
Tot nu toe werd ik er ook altijd goed geholpen. Maar net als bij jou was het allemaal in de garantie periode. Blijkbaar word het een ander verhaal als de garantie periode is afgelopen. Het nieuwe consumentrecht is iets waar je altijd voor moet strijden, helaas. Je mag als consument wel wat meer verwachten dan 60.000km van een injector. Een coulance regeling was zeker op zijn plaats geweest. Maar om voor een paar honderd euro weer een hoop brieven te gaan schrijven en advocaten e.d. heb ik ook geen zin in. Het gevolg is wel dat ik de volgende keer, wanneer ik weer eens gas laat inbouwen, zeer waarschijnlijk ga zoeken naar een andere inbouwer.
Mijn 450sel heeft trouwens de vulopening achter het kenteken. Wie dat nu verzonnen heeft?
Groeten,
Joost
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Jan,
Ja hij loopt
Hoi Jan,
Ja hij loopt weer mooi, en ook 's morgens gaat alles weer goed.
Tot nu toe werd ik er ook altijd goed geholpen. Maar net als bij jou was het allemaal in de garantie periode. Blijkbaar word het een ander verhaal als de garantie periode is afgelopen. Het nieuwe consumentrecht is iets waar je altijd voor moet strijden, helaas. Je mag als consument wel wat meer verwachten dan 60.000km van een injector. Een coulance regeling was zeker op zijn plaats geweest. Maar om voor een paar honderd euro weer een hoop brieven te gaan schrijven en advocaten e.d. heb ik ook geen zin in. Het gevolg is wel dat ik de volgende keer, wanneer ik weer eens gas laat inbouwen, zeer waarschijnlijk ga zoeken naar een andere inbouwer.
Mijn 450sel heeft trouwens de vulopening achter het kenteken. Wie dat nu verzonnen heeft?
Groeten,
Joost
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-06-2007 22:48 #1171909
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic He Klaas,
Ik zou
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam