Bevestiging achterklepbekleding: 3D oplossing mogelijk?
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-01-2024 17:20 #1474394
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Ik heb wel belangstelling
voor een goede en betaalbare oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2024 10:04 #1474396
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Belangstelling
Hier ook belangstelling.
Ik heb geen moeite met een zichtbaar schroefje of zo. Ik had zelfs liever gezien dat dat af-fabriek zo was gedaan.
Ik heb geen moeite met een zichtbaar schroefje of zo. Ik had zelfs liever gezien dat dat af-fabriek zo was gedaan.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2024 11:32 #1474397
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Geen moeite
met schroeven! De onderkant zit toch vast met 4 kunststof schroeven. De lipjes daar onder is vaak ook al een puinhoop. Hoe valt dat te repareren?
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
23-01-2024 12:06 #1474399
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic @Timen; daar heeft Skandix al
@Timen; daar heeft Skandix al een eenvoudig en betaalbare oplossing voor gevonden.
www.skandix.de/en/spare-parts/body/inter...d-panel-kit/1082236/
PLA is prima om prototype te maken, en voor de pasvorm. Maar gaat het nooit houden. Dit wordt zo zacht als boter wanneer je de auto in de volle zon hebt staan. (+-60graden)
PETG wordt zacht bij +-80 graden, maar mijn geprinte haakjes voor de rolhoes hielden het ook niet vol in Frankrijk... die rekte gewoon uit door de spanning van de rolhoes icm de hitte.
Beste optie is om ABS te printen. Wel een stuk lastiger, en niet alle printers kunnen dit. Maar is temperatuurbestendig tot +-100 graden.
Ik moedig het initiatief zeker aan, maar 3d-printen zie ik hier eigenlijk niet als geschikte oplossing. Ik houd het (voorlopig) bij mijn beproefde methode van metalen plaatjes en epoxy. Maar ik laat me graag overtuigen
Binnenkort gaat bij mijn andere 940 de klep er af ivm defecte ruiterwisser motor. Mocht er tegen die tijd een 3d modelletje zijn, dan kan ik deze (zelf) printen, passen en foto's maken en misschien wel een artikeltje schrijven voor de factor.
PLA is prima om prototype te maken, en voor de pasvorm. Maar gaat het nooit houden. Dit wordt zo zacht als boter wanneer je de auto in de volle zon hebt staan. (+-60graden)
PETG wordt zacht bij +-80 graden, maar mijn geprinte haakjes voor de rolhoes hielden het ook niet vol in Frankrijk... die rekte gewoon uit door de spanning van de rolhoes icm de hitte.
Beste optie is om ABS te printen. Wel een stuk lastiger, en niet alle printers kunnen dit. Maar is temperatuurbestendig tot +-100 graden.
Ik moedig het initiatief zeker aan, maar 3d-printen zie ik hier eigenlijk niet als geschikte oplossing. Ik houd het (voorlopig) bij mijn beproefde methode van metalen plaatjes en epoxy. Maar ik laat me graag overtuigen

Binnenkort gaat bij mijn andere 940 de klep er af ivm defecte ruiterwisser motor. Mocht er tegen die tijd een 3d modelletje zijn, dan kan ik deze (zelf) printen, passen en foto's maken en misschien wel een artikeltje schrijven voor de factor.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2024 14:48 #1474400
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foto bij?
Hallo Volvisti
Heeft er misschien iemand (detail)foto's waarop duidelijk te herkennen is wat er momenteel zit?
groetjes
Mathy
Heeft er misschien iemand (detail)foto's waarop duidelijk te herkennen is wat er momenteel zit?
groetjes
Mathy
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2024 16:46 #1474402
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Hangt af van wat je wilt repareren
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2024 16:48 #1474403
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic En de andere mogelijke reparatie
En de andere mogelijke reparatie van Skandix:
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...ments/3000610_EN.pdf
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...ments/3000610_EN.pdf
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-01-2024 21:21 #1474404
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Setje
Hallo Volvisti
Het reparatiesetje voor de ONDERkant van de achterklep is helaas niet bij Estate Services te vinden, maar veel andere reparatiesetjes wel. Let er trouwens op dat je van sommige setjes meer dan één setje nodig hebt. Die voor de onderkant van de achterklep bijvoorbeeld, daarvan heb je er waarschijnlijk vier nodig.
Mocht er een groupbuy komen voor setjes voor de ONDERkant van de achterklep, dan wil ik wel vier setjes hebben.
Voor de bovenkant zoek ik nog steeds een andere oplossing (dan het bekende setje).
groetjes
Mathy
Het reparatiesetje voor de ONDERkant van de achterklep is helaas niet bij Estate Services te vinden, maar veel andere reparatiesetjes wel. Let er trouwens op dat je van sommige setjes meer dan één setje nodig hebt. Die voor de onderkant van de achterklep bijvoorbeeld, daarvan heb je er waarschijnlijk vier nodig.
Mocht er een groupbuy komen voor setjes voor de ONDERkant van de achterklep, dan wil ik wel vier setjes hebben.
Voor de bovenkant zoek ik nog steeds een andere oplossing (dan het bekende setje).
groetjes
Mathy
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
24-01-2024 10:57 #1474405
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Op voorraad nooit weg
Dankjewel Mathy, dat zijn in totaal dus twee bestellingen van elk vier sets. Bij minimaal vier bestellingen - liefst méér - wordt het de moeite waard om de verzendkosten (€17,63) te delen.
Adriaan
Ps
Misschien zit alles bij jou (evenals bij mij) nog redelijk vast, maar de praktijk wijst uit dat het niet zo blijft. Dus een reparatieset op voorraad hebben is nooit weg.
Adriaan
Ps
Misschien zit alles bij jou (evenals bij mij) nog redelijk vast, maar de praktijk wijst uit dat het niet zo blijft. Dus een reparatieset op voorraad hebben is nooit weg.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-01-2024 12:24 #1474406
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Bestellen onderdelen bij Skandix
Ik kan de onderdelen voor de onderkant en bovenkant wel bestellen bij Skandix.
Er zijn daarop dan geen verzendkosten.
De vier setjes voor de onderkant passen wel in een envelop eventueel kan daar het setje met schroeven voor de bovenkant wel bij.(alleen verzendkosten in Nederland)
Ophalen in Vaassen kan ook. Bestellen doe ik sowieso. Andere onderdelen kunnen ook wel op deze wijze bij mij besteld worden!
Laat maar weten wat je wilt hebben. Ik denk om op 31 jan. te bestellen.
Mail naar
Timen.Smit@planet.nl
Er zijn daarop dan geen verzendkosten.
De vier setjes voor de onderkant passen wel in een envelop eventueel kan daar het setje met schroeven voor de bovenkant wel bij.(alleen verzendkosten in Nederland)
Ophalen in Vaassen kan ook. Bestellen doe ik sowieso. Andere onderdelen kunnen ook wel op deze wijze bij mij besteld worden!
Laat maar weten wat je wilt hebben. Ik denk om op 31 jan. te bestellen.
Mail naar
Timen.Smit@planet.nl
Moderators: Jerry Stam