Accu
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2021 17:02 #1469155
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Capaciteit enzo....
Hoi Mathy,
Dat snap ik.....
Maar als de verlichting brand en de radio speelt verbruik je ongeveer 200 watt.
Dat is ca 16 Ampere. Als je van plan bent om dit 2 a 3 uur te doen voordat je start.... dan zou ik de 77 Ah nemen....
Dat snap ik.....
Maar als de verlichting brand en de radio speelt verbruik je ongeveer 200 watt.
Dat is ca 16 Ampere. Als je van plan bent om dit 2 a 3 uur te doen voordat je start.... dan zou ik de 77 Ah nemen....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
16-12-2021 17:19 #1469156
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic is dit wel reeel?
Dat je de koplampen en achterlichten en de radio een aantal uur laat branden op de accu?
En als het alleen om de interieurverlichting gaat: deze kun je wel 24 uur laten branden op een 64 Ah accu. Maar waarom zou je dat willen, je moet toch ook een keer slapen en dan doe ik het licht altijd uit?
Daarnaast zorgt een switch naar LED-verlichting voor een veel grotere winst dan een accu die 20% groter is. LED levert wel een paar honderd procent winst.
En als het alleen om de interieurverlichting gaat: deze kun je wel 24 uur laten branden op een 64 Ah accu. Maar waarom zou je dat willen, je moet toch ook een keer slapen en dan doe ik het licht altijd uit?
Daarnaast zorgt een switch naar LED-verlichting voor een veel grotere winst dan een accu die 20% groter is. LED levert wel een paar honderd procent winst.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2021 18:45 #1469157
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu
Wat ik wel weet is dat Varta niet de Varta meer is van vroeger .
En waar Volvo de accu vandaan haalt weet ik niet .
En waar Volvo de accu vandaan haalt weet ik niet .
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2021 22:37 #1469159
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Volvo heeft eht in eht
Volvo heeft eht in eht instructieboekje neit over Ah, maar over A. En wel 450A bij 90 minuten, en 500A bij 110 minute3n.
Ik snap het enthousiasme voor mini-accu's nooit zo: ze zijn een tientje goedkoper maar je hebt veel eerder een diepte-ontlading. En diepte-ontladingen beperken de levensduur. Pak de grootste accu die past, en hij gaat minstens 8 jaar mee. Pak de kleinste accu die 'm nog net gestart krijgt, en over drie jaar kan je weer. Of gelijk dezelfde week, want dat had ik dus bij de 960. Staat wel in de wegenwacht-lijst dat 62Ah zou kunnen maar is te weinig voor de praktijk.
Ik snap het enthousiasme voor mini-accu's nooit zo: ze zijn een tientje goedkoper maar je hebt veel eerder een diepte-ontlading. En diepte-ontladingen beperken de levensduur. Pak de grootste accu die past, en hij gaat minstens 8 jaar mee. Pak de kleinste accu die 'm nog net gestart krijgt, en over drie jaar kan je weer. Of gelijk dezelfde week, want dat had ik dus bij de 960. Staat wel in de wegenwacht-lijst dat 62Ah zou kunnen maar is te weinig voor de praktijk.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2021 00:27 #1469160
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bosch/Varta
Hallo Volvisti
Accu's van Bosch en Varta zijn identiek. Het enige verschil is de naam op de accu. Ik was nooit zo onder de indruk van Varta, was nooit de beste. Maar de accu die er nu (nog) in zit is van Bosch/Varta, heeft tot een dikke anderhalf jaar geleden vooral korte ritjes van net geen 4,5 kilometer mogen ervaren. Dat schijnen accu's echt niet leuk te vinden. Maar komende februari zou ie er acht jaar in zitten.
groetjes
Mathy
PS er zit Xenon in. Dat scheelt ook al t.o.v. halogeen.
Accu's van Bosch en Varta zijn identiek. Het enige verschil is de naam op de accu. Ik was nooit zo onder de indruk van Varta, was nooit de beste. Maar de accu die er nu (nog) in zit is van Bosch/Varta, heeft tot een dikke anderhalf jaar geleden vooral korte ritjes van net geen 4,5 kilometer mogen ervaren. Dat schijnen accu's echt niet leuk te vinden. Maar komende februari zou ie er acht jaar in zitten.
groetjes
Mathy
PS er zit Xenon in. Dat scheelt ook al t.o.v. halogeen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2021 00:57 #1469161
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Besteld
Hallo Volvisti
De accu is besteld. Prognose is dat ie derde kerstdag geleverd wordt. Vanuit een plaatsje net boven Straatsburg.
groetjes
Mathy
De accu is besteld. Prognose is dat ie derde kerstdag geleverd wordt. Vanuit een plaatsje net boven Straatsburg.
groetjes
Mathy
- Marcel Blauw
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2021 01:45 #1469162
door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Deze heb ik gekocht
Werd de volgende dag per koerier gebracht voor 84,95 incl alles.
De vorige accu was hetzelfde type/soort en heeft het 8 jaar goed gedaan.
Never change a winning team.
E11 Varta 74Ah Blue Dynamic accu, 680A,
De vorige accu was hetzelfde type/soort en heeft het 8 jaar goed gedaan.
Never change a winning team.
E11 Varta 74Ah Blue Dynamic accu, 680A,
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-12-2021 09:57 #1469172
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Net te laat
Lees jouw accuprobleem net te laat, Mathy. Je hebt al een nieuwe gekocht. Ook ik had inmiddels genoeg van Bosch en Varta accu’s. Dat zijn allemaal ’plakmerken’ geworden. Sinds twee jaar een Yuase AGM 9000 SMF startaccu 75 Ah 650 A gekocht. Kostte toen nog €102. Waarschijnlijk vanwege sterk gestegen grondstofprijzen nu een stuk duurder. Zeer tevreden over en nu ook gekocht voor de 960. Aanrader.
Adriaan
Adriaan
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
18-12-2021 12:29 #1469175
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Dynamo aangepast??
Die AGM accu heeft 14.6 V nodig voor optimaal gebruik, anders gebruik je maar 75% van de capaciteit en slijt hij harder. Las net in een ander topic van een gereviseerde dynamo die 14.7 leverde. Je hebt 14.6 op de polen nodig voor AGM. Op zich niet een heel ingrijpende aanpassing voor de meeste dynamo's.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2021 18:21 #1469178
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Banner
Hallo Volvisti
Ik heb met opzet geen AGM of dat andere type gekozen. Het is trouwens een
Banner Power Bull Pro P7740 12v 77ah 680A geworden.
groetjes
Mathy
Ik heb met opzet geen AGM of dat andere type gekozen. Het is trouwens een
Banner Power Bull Pro P7740 12v 77ah 680A geworden.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam