Nieuwe aanwinst : 740GL "Joe"

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-01-2021 16:51 #1464835 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Stalling
Joe staat lekker in de stalling met zijn pyjama aan.
Af en toe even een stukje mee rijden en verder wachten op 1 maart.
groet,
Pascal

[moderator: Foto's erin geplakt]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2021 23:20 #1464845 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Intere
Mocht je hem te koop gaan aanbieden, doe mij dan ook even een berichtje!

Groeten,
Gerben

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-01-2021 15:57 #1465356 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Ritje
Vandaag naar de stalling geweest om , met temperaturen om het vriespunt, na 7 weken "Joe" weer te starten en een ritje te maken om alles even goed warm te laten worden. Accu -kabel aangesloten op de minpool en starten..... Na even een paar seconden pompen om vlotterkamer van de carburateur te vullen sloeg de B230K aan, eerst nog even bokkig maar al gauw regelmatige motorloop. Ruim 25 km gereden over achteraf weggetjes door het Sallandse land, lekkere warme voeten door de kachel en onderweg nog een paar foto's gemaakt.
Daarna verder gegaan met voorbewerken vd achterste wielboog, schuren, schuren en nog een schuren. Volgende stap wordt (als het buiten weer warmer is) die plek licht plamuren, dan weer strak schuren en spuiten.
Wat rijdt dat toch weer lekker relaxed!
groet,
Pascal

[moderator: Foto's erin geplakt]

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-02-2021 19:22 #1465666 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Gespoten en APK
Afgelopen weekend bezig geweest met de roestvrij gemaakte plekjes aan de linker kant spuitklaar te maken: schuren tot blanke staal, filter, schuren, primer, lak, blanke lak, uitspuitverdunning. Het was de eerste keer dat ik dit deed, dus info op internet en you tube vergaard, materialen ingekocht en aan de slag.
Na de eerste poging zag je de rand waar de afplakte gezeten had, daar was ik niet tevreden over. Een paar dagen later was de blanke lak voldoende uitgehard en heb ik die rand er met korrel 1000 en 3000 schuurpapier met water er weer afgeschuurd. Toen weer gespoten maar nu zonder af te plakken en uitnevelen over de randen. Daarop de lagen blanke lak ruim over de lak heen en iets later de uitspuitverdunning gespoten die zorgt voor een egale overgang tussen oude en nieuwe lak. Helaas was mijn spuitbus lak net leeg toen ik nog een klein stukje bij het achterlicht moest. Dus eerst maar een nieuwe bestellen. Over het algemeen ziet het er nu een stuk beter uit dan mijn eerste poging. (zie: foto's). Niet verkeerd voor een amateur.
Morgen gaat "Joe" voor de APK, ben benieuwd wat daar uit komt....
groet,
Pascal

[moderator: Foto's erin gehangen]

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-02-2021 19:26 #1465678 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Keuring
Vandaag voor de keuring geweest: de sticker kan er nog niet op, de remmen voor en eentje achter lopen (te veel) aan. Achter is het waarschijnlijk de handremkabel, de ene kant zit losser dan de ander. De voorremmen hadden we in december er nog afgehaald, gangbaar gemaakt en schoongemaakt maar ze lopen nu weer aan. Daarnaast zat de accu los (kon ik ter plekke vastzetten met het draaistokje) en een roestpit op de kom vd draagarm rechtsachter. Daar blijft als eerste water in staan, toen de keurmeester begon te bikken en prikken kwam er roest vanaf en aangezien het een dragend deel is, is dat niet toegestaan. Vanmiddag een gebruikte draagarm besteld (eentje van een 940 want die zijn gegalvaniseerd). Kortom: We hebben nog een paar klusjes voor de boeg om "Joe" weer twee jaar APK te laten krijgen. Voor de rest vond de keurmeester het een nette wagen, voor de remmenbank en de viergasmeting slaagde de 740 met vlag en wimpel, verder nergens lekkages. Wat geinig was, is dat de viergasmeting met stationair loop mocht omdat de auto 35 jaar oud is.
Het voordeel vh bijwonen vd keuring is dat ik nu voor het eerst de onderkant van de auto goed heb kunnen inspecteren toen de auto op de brug stond (toen ik de auto kocht was het al half donker, dus niet goed kunnen zien destijds). Het zag er van onderen goed uit, geen gatenkaas. Hij heeft overal geklopt, geprikt, gewrikt en gebikt en voor de rest was alles hard van onderen, Dat geeft de burger moed. Er zit nog APK op tot begin april, binnenkort die punten maar eens aanpakken.
groet,
Pascal

[moderator: Afbeeldingen erin geplakt]

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC