Nieuwe aanwinst : 740GL "Joe"

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-11-2020 17:43 #1463994 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Dank je
We gaan ons best doen om Joe op de weg te houden. Lock up werkt ondertussen zoals het hoort, ik denk dat de boel te lang stil gestaan heeft en even goed losgereden moest worden. Knopje werkt gewoon weer.
Vrijdag komt er een setje Hankook banden op en tijdens de winterstop gaan we de roest in de bakken aanpakken.
groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-11-2020 20:57 #1464099 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Gaaf Pascal! Mooie kleur ook.
Gaaf Pascal! Mooie kleur ook. Zelfde als ik heb! Wat zijn je verdere plannen en komen de draco’s eronder ?

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
12-12-2020 17:23 #1464403 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Nergens géén?
Zeg Pascal, nergens géén rammeltjes/kraakjes?
Wat een herrie lijkt mij dat... :-))
Snap wat je bedoelt, hoor. Heel bijzonder voor een 35 jaar jong exemplaar. Daar kan de mijne (960, 28 jr) niet aan tippen. Succes met klussen!

Adriaan

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-12-2020 18:20 #1464100 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Draco’s
Bedankt Stein!
Mijn oude 245 had destijds ook lakkleur 130, zilvergrijs metallic.
Ik heb het ook altijd een mooie kleur gevonden. De velgen laat ik origineel zoals ze nu zijn met verchroomde kappen die mooi passen bij de verchroomde raam- en deurlijsten.
Sinds dit weekend met andere banden erom (de oude banden waren te oud geworden). De Draco’s gaan tzt in de verkoop. Ik mag er nog een week mee rijden, volgend weekend gaat “Joe” voor 3 maanden de stalling in. Dan hebben tijd om verder te klussen: we gaan de roest in de wielbakken verwijderen en nieuw plaatwerk erin lassen en verder de auto helemaal langslopen. In het voorjaar bieden we hem dan te koop aan. Een mooi corona project voor de winter.
Hij rijdt nu al heerlijk, nergens rammeltjes/ kraakjes, soepele automaat , heerlijk warme kachel, lekkere analoge Grundig radio-cassette speler met werkende automatische antenne en een kurkdroog en lekvrije motor. Maar ja wat wil je met nog geen 155 dkm op de teller in 35 jaar.
Groet,
Pascal

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-12-2020 18:21 #1464402 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic laswerk
Vandaag weer verder geklust aan 'Joe". Een deel vh laswerk is klaar. In de kofferruimte hebben we afgelopen week plaatjes gelast, vandaag schuren en zinkspray erover. Volgende keer strijkkit erover en de onderkant schuren en behandelen zodat roest geen kans meer krijgt en de overige plaatjes erin lassen. Het hoekje bij het linker achterlicht had ook iets corrosie, maar was niet door gerot. Oorzaak: regen waterafvoer via het achterlicht werd geblokkeerd door 35 jaar smurrie/modder opbouw. Het water bleef daardoor staan en kon zijn vernietigende werk gaan beginnen. De boel schoongemaakt en het hoekje opgeschuurd en daarna met Fertan roestomvormer behandeld. Volgende keer Ferpox-zilvergrijze primer erover en in een later stadium de lak daar weer over. Geeft veel voldoening om zo bezig te zijn. Helemaal m.b.v. van een oom van mijn vrouw die gepensioneerd automonteur is. Hij wil de Pierburg 2B5 er af halen om verder te optimaliseren (koude start/ benzine verbruik verbeteren). Ik heb hem het schema vd Pierburg gemaild, dan kan hij zich vast inlezen :) Ik heb een paar foto's bijgevoegd vh proces (zou een mod. deze willen plaatsen? Alvast bedankt!). Wordt vervolgd. Groet, Pascal

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2020 22:08 #1464405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leuk
goed bezig!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-12-2020 12:44 #1464408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afwateringsgat
niet vergeten he. Het zit nu helemaal dicht.

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-12-2020 13:00 #1464409 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Staat op het lijstje
Nee hoor Rob, het staat op het lijstje :) Ik heb de rubber doppen bewaard, tzt boren we er de gaten er voor dan kan o.a. de afwateringsslang vd elektrische antenne er doorheen.
groet,
Pascal

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-12-2020 23:52 #1464577 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Laswerk klaar!
Update:

Afgelopen week is het laswerk afgerond m.b.v een oom. Het laatste plaatwerk in de kofferbak is er in gelast. Gaatje erin voor de rubberdop met de slang er in voor de afwatering vd elektrische antenne. Toen zinkspray er over heen, daarna strijkkit aan de boven en onderkant en daarna Ferpox primer erover gespoten aan de boven en onderkant. De komende 35 jaar verwacht ik daar geen roest meer. Tegelijkertijd een klein gaatje in de wielkast nabij de dorpel ontdekt, schoongeslepen en dichtgelast en de accubak ontroest in de Ferpox gezet en een dag later afgelakt met hammerite en daarmee is het metaalbewerken klaar. Komende week de wielkasten en de onderkant vd kofferbak in de zwarte anti steenslag spuiten en dan kan de auto naar binnen en onder een hoes wachten tot 1 maart. De hoekjes vh portier en de wielkast zijn schoongeslepen tot op het blanke staal, Fertan erop en later Ferpox zodat dit ook beschermd is tegen roesten in de toekomst. In het voorjaar als de auto weer de weg op mag en het warmer is ga ik die delen in lakkleur 130-1 spuiten. Daarna er zelf van genieten en uiteindelijk een andere liefhebber vinden voor "Joe".

groet,

Pascal

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2020 16:12 #1464604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afwateringsgaten?
Ik durf het bijna niet te zeggen want het ziet er mooi uit. Maar ik mis nu toch de afwateringsgaten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC