Nieuwe aanwinst : 740GL "Joe"

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-12-2020 21:41 #1464608 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Geen probleem: Komt goed
Ik ben het niet vergeten. De afwateringsgaten komen de eerstvolgende keer dat ik weer tijd heb om verder te klussen (ik hoop dit jaar nog). De rubber doppen liggen klaar. Eerst op zoek naar de 28 mm en 34 mm dop van de gatenboor. Wordt dus nog vervolgd.
groet,
Pascal

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2020 14:50 #1464614 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic top!
goed bezig :-)

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-12-2020 19:10 #1464626 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Joe is klaar voor de winterslaap!
Gisteren de laatste karweitjes uitgevoerd, voordat "Joe" kan gaan genieten van zijn winterslaap in de stalling. Hij is weer "roest-vrij".
De water-afvoerdoppen in de wielbakken zijn geplaatst, voorremmen gecontroleerd en gangbaar gemaakt (blokken zijn als nieuw, schijven waren ook goed), de Pierburg carburateur open gemaakt; hoogte afstellingen vd vlotterbakjes vergeleken met de handleiding dat was in orde, vacuumslangen waren ook goed en toen heeft de oom de carburateur opnieuw afgesteld op gehoor, geur/kleur (uitlaat) en toerental op basis van zijn jarenlange ervaring als monteur. We hadden geen CO-meter, dus bij de eerstvolgende APK zullen we zien of het in de buurt komt. Motor draait nu stationair mooi soepel en trillingsvrij rond.
Toen in het donker naar huis gereden, gelukkig geen politie tegengekomen.
Helaas wel een verchroomde wieldop+naafdop verloren onderweg, kwam ik bij thuiskomst achter. Ik heb daarna de route (15 km) nogmaals gereden, maar helaas niets gevonden.
Vandaag "Joe" nog even wassen en in de wax zetten en dan mag hij onder de hoes wachten op 1 maart. Het was een mooi en leerzaam corona-project.
groet,

Pascal

[moderator: Foto's erin geplakt]

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2020 19:21 #1464632 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Ziet er goed uit Pascal!
Ziet er goed uit Pascal!

Hoe heb je de voorremmen weer gangbaar gemaakt? Moet dat klusje ook nog uitvoeren..

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-12-2020 20:14 #1464634 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic remmen
Stijn, Wij hebben het volgende gedaan: remblokken eruit en inspecteren of er nog voldoende "vlees" op zit (dit was het geval, blokken waren nog als nieuw). Controleren of de geleide pennen nog soepel schuiven (eventueel roest/vuil verwijderen, beetje kopervet op de pennen). Remklauw inspecteren: beweegt de zuiger nog soepel terug in de remklauw? Dichten alle ringrubbers nog goed af zodat er geen vuil in kan komen? Blijft er op druk staan? (met 2 man kijken: eentje trapt rem in, andere draait de nippel open en kijkt of er remvloeistof uit spuit. Indien nodig remvloeistof verversen en daarna weer ontluchten.) Verder her en der roestaanslag verwijderen met een staalborstel/schoonmaken. Remschijven reinigen/ontvetten met remreiniger. Indien nodig remblokken en schijven vervangen en remolie verversen. Succes!
groet,
Pascal

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-12-2020 21:28 #1464636 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Kofferbak
Na de “roestoratie” van de kofferbak is vandaag alles weer opgebouwd ( zie: foto’s). Het laswerk zit verborgen onder de bekleding.
Groet,
Pascal

[moderator: Foto's erin geplakt]

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-12-2020 12:05 #1464643 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Gevonden!
We hebben gisteren (bij daglicht) nogmaals de route teruggereden om te zoeken naar het verloren wieldeksel en zo waar..... teruggevonden! Hij lag 3 m in een weiland, waarschijnlijk is het deksel van de velg gevlogen en toen door de berm onder het prikkeldraad het weiland ingerold. Het naafkapje lag er een paar meter bij vandaan.
Ik ben er blij mee. Nu staat "Joe" op stal met alle vier de wieldeksels aan zijn sloffen.
groet,
Pascal

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
31-12-2020 13:03 #1464645 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic What’s in a name...
Volvo = Ik rol... ;-)

Erg mooi geworden, Pascal. Complimenten!

Adriaan

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2021 23:46 #1464761 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mooi ding
Mooie wagen Pascal en je hebt er al flink aan geklusd! Heb niet alle opmerkingen gelezen maar leuk ding. Zag ook dat het een carburateur was, mocht je het interesant vinden, ik heb ze al meermaals omgebouwd naar injectie en wil je daarbij ook wel helpen.

Groeten,
Gerben

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-01-2021 17:30 #1464803 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Bedankt
Bedankt voor je aanbod Gerben, maar ik heb het puur als corona-projectje gezien en ben van plan om Joe straks te koop aan te bieden. Ik ga er dus zelf niet heel lang mee rijden. Misschien dat een volgende eigenaar op injectie overschakelen wil? Over 4 jaar is de auto belastingvrij en dan is lpg ook een optie voor een gave 740 GL met zo'n lage km-stand.
groet,
Pascal

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC