What's next?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2020 20:21 #1460084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nu met foto
nu met foto

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2020 21:54 #1460088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo blijft
voor mij. Nuchter bekeken hoeven we hier de komende 10 jaar nog niet over in te zitten. 10 jaar geleden vroeg ik het mij ook af met mijn 240. De stap naar de 940 was op basis van het feit dat ik veel kilometers maak, zo'n 30.000 per jaar en veel lange afstanden naar Noord Zweden. Ik ben gevallen voor het comfort van een 940 t.o.v. een 240. Bovendien werden in aanschaf 240 erg duur (relatief). Als ik nu terug kijk had ik nog steeds een 240 kunnen rijden, ze gaan gewoon 35 jaar en 1000000 km mee. Dus met de meeste 940 kunnen we nog wel 10 jaar vooruit. Die van mij heeft er net weer een winterrit naar de poolcirkel opzitten en ik heb het gevoel dat die dat nog jaren kan. Vervangen hoeft niet alhoewel ik inmiddels voor de kleinere afstanden (hahaha) een Volvo V70 classic heb. Een waardige vervanger zal voor mij waarschijnlijk toch een V70n worden.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2020 02:43 #1460093 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Klinkt
Als een gedegen verhaal.
En met jouw kijk achteraf ( op dat ze 1000000 mee kunnen) kunnen we vooruitkijkend ons voordeel daarmee doen.
Eigenlijk snap ik dat opvolger vraagstuk niet zo op dit moment.
Ga me pas zorgen maken als de politiek er stappen in zet.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2020 02:49 #1460085 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Heb de oplossing
Ik ga gewoon net zo lang doorrijden als wettelijk mag.
Hoef ik ook nog niet na te denken over een opvolger en al helemaal niet in de geest van.
Waar ging dit topic ook alweer over ?

En als twee auto's hetzelfde zijn en je ze dus niet hoeft te vergelijken kan je dat pas zeggen nadat je ze vergeleken hebt om vast te stellen dat ze hetzelfde zijn want anders kan je dat niet zeggen.

'T zal wel een taalkundig ander spoor zijn waar sommigen op zitten als het gaat om de interpretatie van het woord vergelijken.
't is trekken aan een dood peerd wat dat betreft soms. Om maar even een vergelijking te maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2020 12:45 #1460095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, en dat zou dus voor mij
Ja, en dat zou dus voor mij wel eens harder kunnen gaan dan het nu lijkt. In Amsterdam is het nu al zo dat je geen parkeervergunning meer krijgt als je een nieuwe vergunning aanvraagt voor een benzineauto van voor 1 juli 1992. Nou heb ik geen verhuisplannen maar als dit zo doorgaat, krijg ik in Uterecht toch ook een keer een probleem vrees ik...

Maar goed, ik stel de vraag ook graag uit want het bevalt allemaal prima zo.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2020 19:02 #1460105 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Wettelijk verboden
is het dan nog steeds niet om een Volvo7/9 te rijden van voor die tijd.
Je kan overstappen naar een post '92-er.
Of verhuizen naar de provincie (In plaats van eventueel van Amsterdan naar.. Utrecht ?)
Nog niet zo snel opgeven hoor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2020 21:55 #1460113 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic komt goed / is goed
ik heb m'n V90 sowieso nog wel even...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2020 10:30 #1460118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb even post-940 gedacht en dat wil ik niet meer....
Tja, het is idd een duivels dilemma om na te denken wat na de 940 komt.
Bij groot, vierkant, degelijk, simpel, comfortabel, praktisch, goedkoop in onderdelen gaan mijn gedachten naar de Dacia MCV of nog erger de Dacia Dokker............
(het duur in verbruik valt dan nog mee)
Begrijp me niet verkeerd; het zijn prima auto's, en zeker voor het geld, maar beide zijn voor mij echt een stap de verkeerde kant op om die als opvolger van het koekblik te zien (sorry, hier thuis moet ik van dochterlief over koekblik spreken in plaats van baksteen ;-) ).
Ik ben nog niet zo ver; alsof je naar je vrouw/vriendin kijkt en je schoonmoeder als toekomstbeeld ziet.............
Dan rij ik maar braaf met de 940 verder totdat niet meer mogelijk is (en dat zal eerder door regels en ontwikkelingen zijn dan dat de techniek de geest geeft). Met mijn nog geen 10.000 km per jaar duurt het wel even voordat de benzineprijs de doorslag voor vervanging geeft.
Tegen die tijd hoop ik dat het ombouwen naar EV een vlucht heeft genomen; brandstofmotor en tank eruit, elektromotor en batterijpakket erin en dan kan je weer 20 jaar verder met je comfortabel zee aan ruimte.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2020 16:12 #1460129 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Hobby-auto
Mijn 940's zijn heerlijke hobbyauto's . Bij die op de oprit ligt momenteel het dashboard eruit en dat gaat er hopelijk aankomend weekeinde weer in .

Daarachter staat een moderne VW Passat van het werk. Rijdt echt als een trein, past ook een fiets liggend in en zit vol moderne snufjes.

Op termijn zou ik een van de twee 940's wel naar elektrisch willen ombouwen. En ja ik woon in Utrecht, dus als ik niet meer de binnenstad in mag kom ik wel voor een duivels dilemma te staan.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2020 16:22 #1460130 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Gelukkig zijn er nog steeds
Gelukkig zijn er nog steeds mooie 940’s te koop. In dit geval bij een zeer goed adres:

www.smeekens.nl/?gtcd=volvo-940-low-pr-turbo-automaat

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC