What's next?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2020 14:11 #1109666 door V700 register
What's next? is gemaakt door V700 register
Velen, inclusief ikzelf, zullen er waarschijnlijk niet aan moeten denken.
Desondanks weten we allemaal dat de dag dichterbij komt waarop we niet meer vrijelijk gebruik kunnen maken van onze geliefde 700 en 900 serie auto's.
In sommige stedelijke gebieden is de ban al ingezet.

Lang heb ik hier niet over willen nadenken en ergens voelt het ook als verraad om juist op dit forum over de opvolging van onze geliefde auto's te filosoferen.
Toch kan het ook een vorm van rust brengen te weten dat er leven is na de 700/900...

Welk alternatief, in de geest van de 700/900 zie jij en waarom vindt je juist die auto een alternatief?

Om af te trappen begin ik met het noemen van de Volvo S80 als alternatief voor de 940 sedan. Het is natuurlijk een nieuwere generatie auto met de bijbehorende elektronica en complexiteit. Desondanks vind ik het een relatief sleutel vriendelijke auto die zich in mijn bezit ook nog als betrouwbaar en degelijk heeft bewezen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2020 14:26 #1460050 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic heb na de 940 als dagelijkse
heb na de 940 als dagelijkse auto m.n. voorwielaandrijvers van Volvo gereden:

C70 uit 2001: 2.4T, drama.
V70 XCuit 1998. Drama, het zal exemplarisch zijn. Maar mijn vrouw heeft een V70XC uit 1999 gehad en die was probleemloos. Rijdt fijn
S80: heb een S80 2.4T uit 2002 gehad. Totaal probleemloos. Mijn S80 V8 uit 2007 was ook totaal probleemloos.
850 T5 uit 1996: superauto!!!!!!!!!!!!!!!!
V70 T5 uit 2002: niet probleemloos, maar allemaal oplosbare logische zaken.
Daimler double Six uit 1995: fantastisch maar zeer dorstig.
Jaguar XJ 4.2 uit 2003: fantastisch en totaal probleemloos. De zuinigste auto die ik ook heb gehad (m.u.v. mijn Kadett en Opel Omega). Heb 'em nog steeds.

Zonder uitzondering rijden alle Volvo's en Jaguars veel fijner dan een 940 (preciezer, stiller, beter op slechte wegen en bij slechte weersomstandigheden en ook veel veiliger). En ook nog eens zuiniger.

Heb een aantal probleemauto's gehad. Ik houd dat op exemplarisch. De S80's zijn geweldig. Ben ook blij met mijn huidige V70. Maar een fijnere auto dan de Jag uit 2003 heb ik nog nooit gehad. Maar dan pleit ik hier natuurlijk voor de verkeerde parochie :-)

Kortom, er is hoop. Er is veel hoop!!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2020 15:04 #1460051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie lijst.
Mooie lijst.

Een XJ met 4.2 liter motor zuinig? Dat vind ik op zijn zachtst gezegd verrassend. Wat verbruikt die auto?
Dat type XJ vind ik overigens een bloedmooie auto. Een moderne interpretatie van een klassiek design dat ook al oogstrelend was.

Zelf heb ik in het verleden een BMW E60 520i gehad, de uitvoering met 6 cilinder motor. Qua degelijkheid een drama en eigenlijk niet premium waardig.
Qua rijden geweldig en eveneens verrassend zuinig. 1:15 was op de snelweg bij constant 120-130 km/u geen probleem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2020 15:57 #1460053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bijstellen criteria?
Hoewel de V90 wat mij betreft nog lang niet aan vervanging toe is, en de 940 uit 1992 met meer dan 5 ton blijft ook maar lopen, zal het toch vroeg of laat....

En dan kom je op de vraag: wat zijn de criteria? Grootte, imago, model, praktisch, vermogen, aaibaarheid, onderhoud, luxe, opties...? Ik ben er nog niet uit en laat me graag inspireren in dit topic.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2020 17:28 #1460057 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Een Jaguar XJ met 4.2 loopt
Een Jaguar XJ met 4.2 loopt gemiddeld 1 : 11. En dan rijd ik niet heel rustig en ook niet bizar hard. Maar word niet veel ingehaald :-)

Deze fraaie auto weegt relatief weinig: 1584 kg. Dat ondanks de lengte (net zo lang als een verlengde 960). Dat is 15 kilo meer dan mijn V70 en 40 kilo meer dan een 960 3.0 automaat.
Allemaal aluminium. En die motor draait nauwelijks toeren (2000 of zo bij 120 km/u), 6 traps automaat en best aardig gestroomlijnd. Nou ja, dat pakket maakt dat een 940 en een V70 meer verbruikt (bij mij althans).

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2020 18:41 #1460059 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic 850/V70 classic
Dan stopt het echt wel voor wat betreft "in de geest van".
Hangt er wel een beetje van af wat je onder "in de geest van " bedoelt.
Een S80 lijkt er niet op.
Een C70 is een cabrio, ook een hele andere gedachte.
Een Jaguar ? van een andere planeet
Appels met peren zou ik zeggen.
Ja, je kan ze vergelijken in de zin van het werkwoord om er dan vervolgens achter te komen dat ze niet vergelijkbaar zijn. Meer verschillen dan overeenkomsten.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2020 19:02 #1460060 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Nee hoor. Je kan alles
Nee hoor. Je kan alles vergelijken als je dat wilt.

Het zijn allemaal auto’s. Dus kan je ze vergelijken.

Alle genoemde auto’s rijden heerlijk en geven rust. Net als een 940. Dus dat kan je ook vergelijken. Verder kan je zaken zoals verbruik, prestaties, binnenruimte, et cetera prima vergelijken. En of je vindt dat een auto bij je past, dat moet je zelf bepalen. Dus dat is persoonlijk, en dat kan je dus ook vergelijken. En een Jag is niet van een andere planeet, maar van een ander land.

Zou wat zijn, als je na een 940 nooit meer een andere auto kunt kopen, omdat je ze niet kan vergelijken. Ha ha, wat een kul.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2020 20:05 #1460062 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic @ Astax, Dat zei ik
dat je ze kan vergelijken en dan constateer je verschillen.
Een appel kan je ook met een peer vergelijken.
Had er alleen wat minder woorden voor nodig.

En wat je in je laatste zin beweert zeg ik nergens.
Daar ga je aan de haal met je eigen interpretatie.
Van een andere planeet is een zegswijze, tuurlijk zijn het allebei auto's die je kan vergelijken maar ze zijn wel van een andere orde.
Ook al hebben ze allebei 4 wielen en een stuur.
Misschien eerst eens begrijpend proberen te lezen.
Tis maar een tip.

Verder deel ik de mening van de vorige spreker.
Een keuze maken om te stoppen omdat het te duur wordt of je niet een bepaalde stad in kan of onderdelen of kennis niet meer voorhanden is en
een totaalverbod dat het niet mag is wel wat anders.
Wilen en kunnen of zoiets

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2020 21:19 #1460066 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic @Fflunche: Misschien eerst
@Fflunche: Misschien eerst eens begrijpend proberen te lezen ????? Ha ha!
Als er geen verschillen zijn, hoef je niet te vergelijken. Lijkt me vrij logisch, toch.

Verder eens met Wytze. Inderdaad auto’s met weinig kilometers (850, ingeruild met 392.000 km).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2020 22:18 #1460069 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @fflunche wat is dan wel in
@fflunche wat is dan wel 'in de geest van' wat jou betreft? (alsin: jonger dan bouwjaar 1998)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC