Vreemdgaan met een roadster
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2019 13:53 #1457268
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Is dat niet een kwestie van
Is dat niet een kwestie van uitvoering? Of zijn alle interieurafwerkingen van de Boxster daarin hetzelfde? Bij de MG F zijn er wat totaal verschillende versies, van modern metalige uitstraling tot klassiek hout.
Z3 en Z4 heb ik ooit bij de dealer in de showroom vergeleken, en ik concludeerde dat een Z3 meer ruimte voor een gastank heeft dan een Z4. Dat betekent waarschijnlijk dat de Z4 kofferruimte platter is, kan ik me niet precies herinneren. De lijnvoering van de Z4 is zeker fraai, ik zou alleen in zo'n auto een handbak willen hebben. En dan wordt de spoeling dun kwa drieliter uitvoeringen....
En, gebaseerd op ervaringen met een E34 5-serie V8 en een E39 5-serie V8: BMW maakt sleutelen geweldig! Serieus: het zit allemaal technisch prima in elkaar, maar er gaat best regelmatig iets stuk. En de kwaliteit van het interieur is skin-deep: achter dat fraaie uiterlijk gaan paneeltjes schuil die lang niet altijd netjes terug te zetten zijn na demontage. Heel anders dan een Volvo 940 wat dat betreft. Onderdelen zijn dan weer goed en betaalbaar leverbaar via de dealer.
Z3 en Z4 heb ik ooit bij de dealer in de showroom vergeleken, en ik concludeerde dat een Z3 meer ruimte voor een gastank heeft dan een Z4. Dat betekent waarschijnlijk dat de Z4 kofferruimte platter is, kan ik me niet precies herinneren. De lijnvoering van de Z4 is zeker fraai, ik zou alleen in zo'n auto een handbak willen hebben. En dan wordt de spoeling dun kwa drieliter uitvoeringen....
En, gebaseerd op ervaringen met een E34 5-serie V8 en een E39 5-serie V8: BMW maakt sleutelen geweldig! Serieus: het zit allemaal technisch prima in elkaar, maar er gaat best regelmatig iets stuk. En de kwaliteit van het interieur is skin-deep: achter dat fraaie uiterlijk gaan paneeltjes schuil die lang niet altijd netjes terug te zetten zijn na demontage. Heel anders dan een Volvo 940 wat dat betreft. Onderdelen zijn dan weer goed en betaalbaar leverbaar via de dealer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2019 14:18 #1457269
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sleutelen
@Willem
Dus qua sleutelen en onderdelen, breek je een lans voor de BMW?
Dus qua sleutelen en onderdelen, breek je een lans voor de BMW?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2019 18:51 #1457274
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automaat
Lekker gereden in de Boxster 2.5. Fijne automaat en een stuk minder nerveuze auto dan verwacht.
En wat iedereen lekker vind, hoeft van mij niet: motorgeluid in de cabine. Dat hoor je best goed wat geen wonder is want middenmotor.
Ik hoopte stiekem dat deze auto echt van een andere orde zou zijn vergeleken bij de BMW Z4 of zelfs mijn Lexus. Het is een fijne auto, maar meer ook niet.
En wat iedereen lekker vind, hoeft van mij niet: motorgeluid in de cabine. Dat hoor je best goed wat geen wonder is want middenmotor.
Ik hoopte stiekem dat deze auto echt van een andere orde zou zijn vergeleken bij de BMW Z4 of zelfs mijn Lexus. Het is een fijne auto, maar meer ook niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2019 18:53 #1457275
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto's
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2019 20:24 #1457281
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mooi. Zeker als je van rood
Mooi. Zeker als je van rood houdt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2019 20:29 #1457285
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rood!!
Ha, ha, dat rood hoeft voor mij niet nee! En de 996 is een 911 met de motor achterin. Zijn ook wel te vinden voor een redelijke prijs, maar niet zo goedkoop als de Boxter, en dat heeft een reden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2019 20:32 #1457286
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oh,
en die "tiptronic" is in mijn ogen gewoon niet goed, te langzaam. Altijd een handbak nemen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2019 20:34 #1457287
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een plaatje van mijn 996
Een plaatje van mijn 996
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2019 20:35 #1457288
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2019 21:20 #1457289
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Erg mooi Whitehorse.
Weet je wat het is: ik voel me geen Porsche-rijder. Men heeft het altijd over de "merkbeleving" en die werkt bij mij met Porsche andersom. Ik weet niet waarom.
Ik voel me meer senang in de Z4. Wel bijzonder, maar vooral bijzonder om te rijden.
Weet je wat het is: ik voel me geen Porsche-rijder. Men heeft het altijd over de "merkbeleving" en die werkt bij mij met Porsche andersom. Ik weet niet waarom.
Ik voel me meer senang in de Z4. Wel bijzonder, maar vooral bijzonder om te rijden.
Moderators: Jerry Stam