XC 90 V8 automaat, 200 dzd km

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2019 12:42 #1456053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuke move geejee! Hij staat
Leuke move geejee! Hij staat ook nog op mijn lijstje!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2019 17:56 #1456062 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic XC 90 V8
Yep Marijn. Dinsdagmiddag gaan we proefrijden. Zal toch een zware dobber worden. Via een tip van een medelid heb ik de RDW geraadpleegd. De opgegeven km. stand klopt niet. Jammer.

• Jeroen van den Berg
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2019 13:39 #1456133 door Jeroen van den Berg
Beantwoord door Jeroen van den Berg in topic Hoi Geejee,
Hoi Geejee,
Mijn ouders hebben een S80 V8 2007 gehad en gereden van 80dkm tot 200dkm. Waarvan ik misschien wel meer dan de helft heb gereden haha. Eigenlijk ook zeer positief, het dynamo probleem hebben we wel gehad. Op de terugweg van wintersport... met nieuwe C estate mee naar huis. (voelt zich trouwens echt supergoed thuis in de sneeuw!) En inderdaad die zit op een nare plek. Mijn vader wilde het per se zelf doen. Met zijn spaarzame vrije tijd heeft die denk ik meer dan een maand in de garage gestaan, haha.
Uiteindelijk verkocht met een nare schok in de versnellingsbak. met terugschakelen soms echt een keiharde klap. Ging er niet uit met flushen e.d.
Wel contact met de nieuwe eigenaar die een nieuwe computer erin heeft laten zetten waardoor dat is opgelost.

Zelf wilde ik van een S60R overstappen naar een XC90V8 en paar proefritten gemaakt. geluid en de ruimte is heel erg fijn net zoals het veercomfort. Alleen wel ontzettend log (misschien ook omdat ik uit een S60R stapte..) maar dat hoort er een beetje bij. Heb je de ruimte niet nodig zou ik voor een S80 gaan.
-ter info; tijdens het te koop staan van de S60 scheurde de cilinderwand waardoor ik ontzettend veel heb moeten inleveren en de auto kapot heb verkocht. (m.a.w. XC90V8 buiten budget...) Rijd nu een hele modale V70 als daily haha.

Oja, weet niet welke je op het oog hebt maar ik zou altijd voor het faceliftmodel gaan. (incl adaptieve xenon) Ziet er veel beter uit, iets beter in elkaar en zat volgens mij in de eerste series een afwateringsprobleem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2019 12:39 #1456145 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou GeeJee?
Wat is het geworden met die oplichters ?

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2019 17:46 #1456150 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Volvo XC90) 8V
Hoi vlovlo,
Hartelijk dank voor de info. Alle ervaringen lees ik graag. Inmiddels 3 stuks bewondert en bereden. Mijn bril besloeg ervan, wat een heerlijke ongeblazen krachtpatser. Maar als ze een bod doen op "Opoe" (760 GLE aut. PRV 6 cilinder,) springen de tranen in mijn ogen En dat net nadat mijn brillenglazen weer droog waren...

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2019 17:48 #1456151 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Hoi Henk, helaas nog niet geslaagd. Alles hangt iedere keer op de inruil van Opoe

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2019 18:14 #1456153 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Kleine markt.
De markt voor een hele mooie 760 is helaas heel klein. Als je niet het geluk hebt dat je een particuliere liefhebber tegenkomt en afhankelijk bent van wat de handel er voor geeft, dan is de prijs heel erg pover. Heb in 2016 hetzelfde meegemaakt en mijn 760 uiteindelijk toch nog netjes in kunnen ruilen op de aanschaf van een nieuwe S90. Omdat jouw 760 ook een schitterende auto is zou ik eens contact met Harrie Arendsen opnemen. Die doet tegenwoordig veel met klassieke Volvo's en koopt de echte goeie nog wel in voor nette prijzen heb ik gehoord. Zou altijd een schot wagen. Met je handen vrij kun je bij de reguliere handel dan de zaken omdraaien en ben jij degene die de (prijs)touwtjes in handen heeft. En wellicht kan Harrie Arendsen je wel een leuke XC90 leveren met een voor beiden goeie deal met inruil van Opoe.

Groeten, Jan.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2019 18:17 #1456154 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Tsja
zo gaat dat .
Een verkoper vraagt de hoofdprijs en een koper heeft er zowat niets voor over.
Oftewel je krijgt je geld er niet snel meer uit.
Daarom rijd ik gewoon maar door met een poor man's volvo.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2019 18:54 #1456161 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De ervaringen van GeeJee zijn
De ervaringen van GeeJee zijn herkenbaar. Heb dat gehad met zowel mijn 760 als mijn 780 (beide smetteloze auto's). De markt is klein en de liefhebbers die de waarde van de auto waarderen zij dun gezaaid.
De bakstenen hebben overigens alleen waarde als ze zeer fraai zijn (onbeschadigd van buiten en van binnen, niet versleten, alles moet werken, goede onderhoudshistorie, goed rijdend, geen roest). Anders brengen ze helaas weinig meer op.

Harrie Arendsen is een goede suggestie. Dat geldt ook voor Carlo Schmidt.

Soms moet je je verlies nemen om verder te komen.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2019 21:50 #1456165 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Hoi Jan, zit er i.d.d. ook al een tijdje aan te denken naar een gerenommeerd dealer, zoals Harrie Arendsen, te gaan informeren. Jij had "Heer Bommel" met je inruil ook heel netjes weg kunnen zetten. Ik ga het zeker informeren. Zelf verkopen zie ik niet zo zitten, ik heb geen zin in "banden-schoppers" als je begrijpt wat ik bedoel. Ik hou je op de hoogte. Groetjes aan Teunie .

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC