XC 90 V8 automaat, 200 dzd km
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2019 23:21 #1109036
door G.J.M. Molenaar (GAST)
XC 90 V8 automaat, 200 dzd km is gemaakt door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beste Volvo liefhebbers,
Een kort vraagje , waar moet ik op letten, ik bedoel voor oppassen vóór de aankoop ervan. Wat een beest ! (denk ik)
Met 3 mnd garantie. Groetjes, geejee
Een kort vraagje , waar moet ik op letten, ik bedoel voor oppassen vóór de aankoop ervan. Wat een beest ! (denk ik)
Met 3 mnd garantie. Groetjes, geejee
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-08-2019 23:30 #1455967
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Geen
Idee, hier zitten eigenlijk geen XC 90 rijders althans ik kom ze niet tegen op het V700 Forum. Er is ook een volvo-forum.nl waar wel dit type Volvo in voor komt.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2019 00:13 #1455968
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Volvo XC90) 8V
Weet ik Admiral, zelf heb ik 4 740/760 - ers. Maar toch zit op onze verening veel serieuze kennis over onze "Nieuwere nakomelingen". Groetjes, geejee (lid 752)
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2019 06:21 #1455971
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Hier zit de kennis die je
Hier zit de kennis die je zoekt:
www.volvov70forum.com/
Mijn ervaring met mijn eigen S80 V8 2007 is dat dit een probleemloze auto was. De XC heb ik ook gereden. Fijne auto maar wel wat dorstig. De V8 klinkt heerlijk!
Mijn ervaring met mijn eigen S80 V8 2007 is dat dit een probleemloze auto was. De XC heb ik ook gereden. Fijne auto maar wel wat dorstig. De V8 klinkt heerlijk!
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2019 06:56 #1455972
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic En zie ook: https:/
En zie ook:
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...iles/F700_dec_06.pdf
Mijn S80 V8 heb ik enkele jaren gehad, zonder enig probleem.
Mijn S80 V8 heb ik enkele jaren gehad, zonder enig probleem.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2019 08:55 #1455973
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic XC 90 V8
Hoi Lex, dank voor de info. Wat ik mis zijn "ervaringen van anderen". Ik weet dat zo'n monster veel gebruikt. Doe ik ook, en hobby kost geld. "Opoe" (de 760 GLE V6) zal dan plaats moeten maken na vele jaren van unieke goede diensten.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2019 09:41 #1455974
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Nou, de XC zal volgens mijn
Nou, de XC zal volgens mijn ervaringen (zie de Factor 700, daar lees je ook meer over mijn rijervaring met de XC) niet meer gebruiken dan Opoe.
Het rijcomfort is letterlijk en figuurlijk wel van een andere eeuw
De koets van de XC is gewoon Volvo-kwaliteit. De motor is van Yamaha. Ik heb geen idee hoe deze motor zich houdt bij bijvoorbeeld meer dan 3 ton. Yamaha maakt goede producten en ik heb eigenlijk nooit slechte ervaringen van dit blok gehoord. Ik verwacht dus dat de XC zich ook goed houdt.
Mijn ervaringen met mijn S80 V8 2007 zijn zonder meer positief. Ik heb de auto t/m 150.000 km gehad (gekocht met 120.000 km). Geen enkel probleem mee gehad. Deze V8 was dealer-onderhouden en van de eerste eigenaar.
Een goede onderhoudshistorie lijkt me wel van belang. Dat betaalt zich letterlijk en figuurlijk wel terug. De S80 V8 heb ik nooit zuiniger dan in de buurt van de 1 : 10 kunnen laten rijden (meestal 1 : 9,5).
Advies: ga proefrijden, maar waarschijnlijk ben je dan meteen verkocht
Het rijcomfort is letterlijk en figuurlijk wel van een andere eeuw

De koets van de XC is gewoon Volvo-kwaliteit. De motor is van Yamaha. Ik heb geen idee hoe deze motor zich houdt bij bijvoorbeeld meer dan 3 ton. Yamaha maakt goede producten en ik heb eigenlijk nooit slechte ervaringen van dit blok gehoord. Ik verwacht dus dat de XC zich ook goed houdt.
Mijn ervaringen met mijn S80 V8 2007 zijn zonder meer positief. Ik heb de auto t/m 150.000 km gehad (gekocht met 120.000 km). Geen enkel probleem mee gehad. Deze V8 was dealer-onderhouden en van de eerste eigenaar.
Een goede onderhoudshistorie lijkt me wel van belang. Dat betaalt zich letterlijk en figuurlijk wel terug. De S80 V8 heb ik nooit zuiniger dan in de buurt van de 1 : 10 kunnen laten rijden (meestal 1 : 9,5).
Advies: ga proefrijden, maar waarschijnlijk ben je dan meteen verkocht

- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2019 15:57 #1455978
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Ik hou je op de hoogte Lex.
Ik hou je op de hoogte Lex. Momenteel zijn ze op vakantie.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2019 16:58 #1455982
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ben heeeel benieuwd!
Ben heeeel benieuwd!
Alvast veel voorpret gewenst.
Blijf kritisch op storingen, rammeltjes, dingen die niet mooi of kapot zijn. Het zijn complexe auto’s en neem iemand mee die goed verstand van de techniek heeft (ben ik niet
).
Alvast veel voorpret gewenst.
Blijf kritisch op storingen, rammeltjes, dingen die niet mooi of kapot zijn. Het zijn complexe auto’s en neem iemand mee die goed verstand van de techniek heeft (ben ik niet

- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
06-08-2019 18:28 #1455983
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Omdat in ook al aan het kijken was naar de XC met V8 of 2,5T
Was ik aan het googelen gegaan.
Dit was eigenlijk het enige wat ik heb gevonden waar je echt wakker van moet liggen.
blog.fcpeuro.com/the-dark-side-of-volvos-excellent-v8
En hier en redelijk realistisch verhaal;
www.autoweek.nl/reviews/artikel/volvo-xc...ive-geartronic-2005/
Ik kijk regelmatig in Zwitserland naar de XC90's. Daar worden ze perfect onderhouden omdat de APK keuring super streng is. Met een nieuwe MFK kan je er daar gerust een overwegen.
Maar het blijft een gebruikte wagen.
Dit was eigenlijk het enige wat ik heb gevonden waar je echt wakker van moet liggen.
blog.fcpeuro.com/the-dark-side-of-volvos-excellent-v8
En hier en redelijk realistisch verhaal;
www.autoweek.nl/reviews/artikel/volvo-xc...ive-geartronic-2005/
Ik kijk regelmatig in Zwitserland naar de XC90's. Daar worden ze perfect onderhouden omdat de APK keuring super streng is. Met een nieuwe MFK kan je er daar gerust een overwegen.
Maar het blijft een gebruikte wagen.
Moderators: Jerry Stam