Wie weet... over twintig jaar???

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2019 14:57 #1453311 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Inmiddels komt denk ik het
Inmiddels komt denk ik het grootste deel van de af te voeren 7- en 9's niet meer op de sloop, maar in het banger-circuit terecht. Dat gaat nog best hard, want van de 12000 940's die enkele jaren geleden nog geregistreerd waren zijn er inmiddels nog maar 3000 over. Van de 7-serie een kleine 1500, in alle versies inclusief 780.
Blijft dat in dit tempo gaan, dan zijn er over 20 jaar helemaal geen 700's en 900's over. Gelukkig neemt het tempo ook wel af doordat de aanvoer kleiner wordt, maar toch voorzie ik dat hetzelfde gebeurt als met de grote engelse auto's uit de jaren 60. Overblijvende exemplaren daar zijn vaak in de tientallen tot enkele honderden, van auto's waarvan er meer dan 100.000 gemaakt zijn ooit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2019 15:41 #1453312 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja zo gaat dat nou eenmaal
Tja zo gaat dat nou eenmaal eerst is een auto erg geliefd en vinden ze gretig aftrek dan op een gegeven moment verliezen ze hun waarde en worden ze bij de bosjes gesloopt af geragd of als kippenhok gebruikt. daarna komen er langzaam maar zeker weer liefhebbers voor terug en begint de waarde weer wat te stijgen al ben ik niet van overtuigd dat onze volvo s echt veel in waarde gaan toe nemen.

Het is toch een auto die je of spuuglelijk vindt of juist prachtig , ik hoor gelukkig bij die laatste groep, en de waarde vind ik niet zo belangrijk ik geniet er gewoon van.

Had ik mijn Peugeot 1900 gti maar bewaard was best een mooi exemplaar heb ik voor een vriendenprijsje van de hand gedaan nu geven ze er weer rustig 10 k voor.

overigens lijkt me 3000 940 s wel weinig ik zie dr nog dagelijks bij de bosjes rijden?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2019 15:11 #1453321 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je hebt gelijk, het zijn er
Je hebt gelijk, het zijn er 3864 volgens Finnik.nl...

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2019 19:18 #1453327 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Nou
lijkt me dat 3000 of 3864 nou niet echt het verschil maken tussen ze met bosjes zien rijden of ze nauwelijks zien rijden.
Wat ik wel opvallend vind is dat ik 940's ook elke dag wel zie .
3000 of 3864 op iets van 6 miljoen auto's klinkt weinig en toch zie ik ze ook dagelijks.
Dat vind ik wel opmerkelijk. Hoe groot is die kans ? Schijnbaar toch behoorlijk nog.

740 zoals ik er zelf 2 heb zie ik soms echt wekenlang niet langskomen. Als het niet langer is zelfs.

Die is al zeldzaam blijkbaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2019 09:31 #1453343 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dagelijks
Een 940 is blijkbaar nog veel in gebruik als "daily driver". Alleen al in mijn buurt weet ik er een stuk of 5, 6 te staan die niet als liefhebbersauto worden gekoesterd, maar gewoon nog als normale gebruiksauto worden ingezet, inclusief de mijne.
Ik heb ook de indruk dat ik vooral bij slecht weer meer 940's in het wild tegen kom.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2019 10:52 #1453351 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De getalletjes van Finnik
De getalletjes van Finnik voor de overige typen dan ook maar even:
740 (sedan en estate): 1182 stuks
760 (idem): 148 stuks
780 (coupe, duh): 44 stuks
960: 876
S/V90: dit loopt de laatste paar jaar extreem hard op, dus is duidelijk dat de aantallen op een hoop gegooid worden met de nieuwe S90 en V90. Veel meer dan bij de 960's zullen het er niet zijn denk ik.

Wat betekent dat er nog zo'n 7000 stuks in dit land zijn van het autotype waar deze club voor staat.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2019 13:45 #1453354 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic 940 is wel een van de populairste youngtimers

Maar in de data wel over meerdere omschrijvingen verdeeld

opendata.rdw.nl/en/d/d6qf-ydim/visualization

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2019 15:23 #1453359 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Daar wel, Finnik lijkt het
Daar wel, Finnik lijkt het netjes op te tellen. Als ik zo naar de balkjes in je plaatje kijk, komen die opgeteld overigens helemaal niet tot die 3800 stuks, dus misschien worden ook hier onterecht andere auto's meegeteld?
Maar met het linkje kan je ook gewoon alle bijna 400.000 Volvo's op NL kenteken downloaden en je eigen filtering erop loslaten. Doe ik misschien vanavond nog wel even.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2019 16:25 #1453363 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Heeft U even?
Neem er de tijd voor!

nrplaat.nl/merk/Volvo/model/page-1.html

In de link kun je door alle modellen bladeren, dan zou je toch mogen aannemen jouw eigen kenteken bij het juiste type tegen te komen.
Ik heb mijn kenteken nog niet kunnen vinden op alle 66 pagina's.

Dit is denk ik wel tekenend voor de manier de RDW omgaat met de omschrijvingen.
En dan hebben we het alleen maar over Volvo, als je op deze site dieper gaat kom je uiteindelijk eigenbouw voertuigen tegen waarvan er dus echt maar één bestaat.

Groeten,

Ton Visser
Wormer
Lidnr 116
945 B230 FK MJ 1996

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2019 19:48 #1453368 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic De
RDW maakt geen fouten met de kentekens lijkt me.
Beter zoeken dus Ton.
Naar je eigen kenteken. :-)

Lidnr.. Niet belangrijk

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC