Wie weet... over twintig jaar???
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-03-2019 21:04 #1108686
door ADRIAANB234FT
Afgezien van de 850 T5-R of de R zijn er na de 900-serie geen Volvo Estate-modellen meer geweest waarvan ik me kon voorstellen er ooit nog in te (willen) rijden. En toch... Vandaag kon ik bij de aanblik van deze stoere V90 4WD op zijn 19 inch velgen me voorstellen dat over een jaar of vijftien....
Adriaan
Wie weet... over twintig jaar??? is gemaakt door ADRIAANB234FT
Afgezien van de 850 T5-R of de R zijn er na de 900-serie geen Volvo Estate-modellen meer geweest waarvan ik me kon voorstellen er ooit nog in te (willen) rijden. En toch... Vandaag kon ik bij de aanblik van deze stoere V90 4WD op zijn 19 inch velgen me voorstellen dat over een jaar of vijftien....
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2019 23:28 #1453234
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Waarom 20 jaar wachten?
Adriaan, waarom 20 jaar wachten? Je leeft nu. Het duurt heus geen 20 jaar voordat ze betaalbaar worden. En na bijna 2,5 jaar kan ik je zeggen dat deze nieuwe ook een hele echte en solide Volvo is. Zelfs geen enkel garantiepunt gehad. Zuinig ( de D4 dan), zeer comfortabel en snel en prachtig qua design. Een echte aanrader.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2019 01:40 #1453242
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Drijven we nu...
steeds verder weg van de 700 modellen ( ok. ook de 900 modellen) ?
Beetje vloeken in de kerk hoor.
Beetje vloeken in de kerk hoor.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2019 01:51 #1453245
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kletshoek
Hallo Peter
De kletshoek is er voor van alles en nog wat. Dus ook voor modellen die niet tot de doelgroep van onze vereniging behoren.
groetjes
Mathy
De kletshoek is er voor van alles en nog wat. Dus ook voor modellen die niet tot de doelgroep van onze vereniging behoren.
groetjes
Mathy
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2019 08:30 #1453247
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De V90 vind ik prachtig en ze
De V90 vind ik prachtig en ze rijden geweldig!
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-03-2019 10:28 #1453251
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Nostalgie
@ Mathy, dankjewel
Hallo Jan, eens, we leven nú. Wat mij betreft draait het niet zozeer om nu of later wél of niét betaalbaar. Het is meer de vraag of ik de nieuwe V90 nú zou verkiezen boven (naast) mijn héérlijk rijdende, trouwe, stoere, hoekige, praktische, simpel geconstrueerde, technisch overzichtelijke, zeer economische, makkelijk te onderhouden, klassieke en ó zo vertrouwde 945 LE automaat
Overigens stipte ik weliswaar het ontegenzeggelijk stoere uiterlijk van de V90 aan; over “misschien twintig jaar” werd eerder ingegeven door mijn voorlopig lichte weerstand tegen het naar mijn smaak moderne, trendy, van geborsteld alu-kunststof trim-strips voorziene, ietwat wuft ogende dashboard/interieur. Mogelijk kijk ik daar - Deo volente - over twinitg jaar anders tegenaan. Je kunt dat nostalgie of - van mijn part - oubollig noemen, maar wat dat betreft, val ik nog steeds op het no-nonsens, functionele ontwerp van de 700 en 900-serie. Heeft hoogstwaarschijnlijk alles te maken met mijn eeuwigdurende besmetting door de allereerste Volvo die ik ooit in 1978 kocht: een iceblue metallic 164 automaat uit 1972. Onder andere dat type noem ik - heel eigenwijs - een échte Volvo...
Adriaan
Hallo Jan, eens, we leven nú. Wat mij betreft draait het niet zozeer om nu of later wél of niét betaalbaar. Het is meer de vraag of ik de nieuwe V90 nú zou verkiezen boven (naast) mijn héérlijk rijdende, trouwe, stoere, hoekige, praktische, simpel geconstrueerde, technisch overzichtelijke, zeer economische, makkelijk te onderhouden, klassieke en ó zo vertrouwde 945 LE automaat

Adriaan
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
04-03-2019 10:33 #1453252
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic ter illustratie
Had ter illustratie er foto's bij geplaatst. Maar helaas niet zichtbaar. Hierbij probeer ik het nog een keer
Dashboard V90
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...90%20dashboard_0.jpg
Dashboard 164
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...64%20dashboard_0.png
Dashboard V90
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...90%20dashboard_0.jpg
Dashboard 164
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...64%20dashboard_0.png
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2019 10:43 #1453253
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Vloeken in de kerk??
Ik ben een grote fan van de 7 en 9 serie en koester al jaren een mooie S90 en heb al verschillende 940's opgeknapt/gered van de ondergang en weer doorverkocht aan liefhebbers. Momenteel heb ik een mooie S90 uit 1998 onderhanden. Dat wordt ook weer een plaatje. Maar dat wil niet zeggen dat je moet blijven hangen in de tijd. Met de nieuwe 90 serie is Volvo een nieuwe weg ingeslagen die best een goeie is. En mijn persoonlijke ervaringen met de nieuwe S90 zijn heel goed tot op heden. En waarom zou je in de kletshoek hier niet over kunnen praten? Tenslotte zijn onze bakstenen ook nieuw geweest. Mijn motto is: koester het oude maar omarm ook het nieuwe. Anders hadden we als mensheid nog steeds in holen geleefd. Ik koester mijn S90(classic) en 940 en geniet door de week volop van mijn nieuwe Volvo S90. Het beste van twee werelden.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2019 15:24 #1453267
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bereikbaar......
Een V90 van 2016 kost nog altijd rond de 35k, nog lang niet bereikbaar.....
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2019 19:08 #1453272
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 20 jaar
Dat halen de nieuwe auto's bij lange na niet.
Zie recent artikel in AMT.
Zie recent artikel in AMT.
Moderators: Jerry Stam