Rotterdamse milieuzone mag toch benzineauto’s verbieden

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-06-2018 14:02 #1446897 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Het wordt nog veel leuker.
Het wordt nog veel leuker.
Want de milieu-zone van Rotterdam staat al weer op het punt te verdwijnen.
<blockquote>
Volgens Karremans is de milieuzone een van de ruilmiddelen geweest. "We gaan de milieuzone uitfaseren. Er zijn nog andere garanties die ik gekregen heb." De VVD wilde eerder niet zonder Leefbaar Rotterdam in een college, maar is na deze garanties toch overstag gegaan.
</blockquote>
Bron: <a href=" www.rijnmond.nl/nieuws/169208/Rotterdams...atie-zonder-Leefbaar "> www.rijnmond.nl/nieuws/169208/Rotterdams...atie-zonder-Leefbaar

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-06-2018 14:29 #1446899 door Wytze Broerze
meer breed gedragen en meer impact hebbende maatregelen gaan komen.

www.klimaatakkoord.nl/contact/veelgestelde-vragen

www.klimaatplein.com/nationaal-klimaatak...t-vanuit-samenleving

Daarbij komen nu ook de eerste EV's op de markt die veelbelovend zijn.
www.autoweek.nl/nieuws/hyundai-kona-electric-geprijsd/

De vaart komt er echt wel in.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2018 03:33 #1447359 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Vervuil je in Dutsland minder?

Op de voorruit van de Witte Dame, B200F kat met LPG, prijkt de Umweltsticker klasse 3. Met andere woorden, zij mag iedere Duitse mileuzone binnen. In Duitsland kijkt men gelukkig naar de mate van vervuiling van je pedaalemmer en niet naar het bouwjaar.

In feite zouden bij ons dus ook alle sjoemeldiesels ook moeten worden verschroot.

En het verkeer in onze steden is niet zo groot. Er is namelijk te weinig ruimte voor, zeker in het dorp Amsterdam waarvan de diameter binnen de ring zo'n 10 kilometer is. .

Echter, frappant is dat niemand naar Schiphol kijkt. Een gemiddeld verkeersvliegtuig verbruikt bij start en landing ongeveer net zo veel als een sjoemelgolfje dat jaarlijks 10.000 kilometer rijdt, zo'n 1000 tot 1500 liter kerosine (ook een soort diesel).

Aangezien er per minuut twee vliegtuigen starten of landen beteken dit zo'n 20.000 golfkilometers per minuut. Dit maal 60 minuten x 16 uur ('s avonds zijn er minder vluchten), impliceert dat er zo'n 19.200.000 golfkilometers per etmaal worden gemaakt. Hierbij neem ik nog niet in aanmerking dat er bij de landing nog enkele rondjes worden gevlogen, zeker niet zuiniger dan die 1:10 van een baksteen-dieselbak...

Reken nu maar eens uit hoeveel dit per jaar is en zet dit af tegen het verkeer, dat voor het grootste deel níet uit old- en young-timers bestaat.

Kortom, hoe mooi wil je liegen als politicus.

Zuidwestelijke wind gaat vaak gepaard met regen. De atmosfeer fungeert dan als een schoonwas-installatie, de roetdeeltjes komen op straten en gebouwen terecht en de lucht wordt fris. En wanneer je daarna op een warmzonnige dag bij mooi weer op een Amsterdams terrasje een pilsje pakt, warrelen door het verkeer de Badhoevedorpenees/Schipholse neergeslagen en opgedroogde fijnstofdeeltjes op en belanden in je drankje (een glas is van boven namelijk open).

In Amsterdam overleden de laatste jaren vier maal zoveel van mijn vrienden als in Oost-Nederland en de rest van Europa aan smerige ziekten, die ik hier even niet wil noemen, maar waar ten behoeve van de bestrijding regelmatig voor wordt gecollecteerd. Terwijl ik in Amsterdam niet zo erg veel vrienden heb...

Al jaren geleden heb ik hier kond van gedaan, af en toe schrijf ik wel eens een ingezonden stuk. Maar nooit reactie.

Onzin? Een vriend en collega kocht een monumentaal pandje in Noord-Holland. Dit werd prachtig gerestaureerd en het kroonstuk was het schilderwerk. Een oude vakschilder nam de klus voor zijn rekening, er werd de 'ouwerwetse lijnolieverf' voor gebruikt. Ontroerend mooi strak schilderwerk, het leek wel gespoten. Alleen, de volgende dag bleken er zwarte pitjes in de traagdrogende verf te zitten.

De schilder vond dit niet fijn, mijn collega was helemaal not amused, maar ja.

Ik heb hem toen aangeraden om er een laag overheen te zetten, en wel bij noordelijke tot noordoostelijke wind. Natuurlijk werd ik door vriend en schilder voor gek versleten, uiteindelijk heeft hij het advies tóch opgevolgd. En zie, geen Schipholinese verontreiniging in de verf.

Zo, dat is er er uit. En dan nu lekker slapen, het is nogal laat.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2018 10:21 #1447366 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Inmiddels is ook de lijn
Inmiddels is ook de lijn duidelijk die landelijk gaat worden getrokken:
www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2018...rianten-voor-diesels
Natuurlij meot dat nog wel eerst door de kamers voordat het wet wordt, maar daarna zijn de lokale verschillen tenminste snel weg. Maar loop je ook het risico dat veel meer gemeentes aansluiten en je met je oude diesel dus helemaal nergens meer kunt rijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2018 12:48 #1447367 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helemaal eens met Jur !
Alle andere discussies ten spijt ben ik het helemaal eens met Jur. Eens, vroeger, was het toch "de vervuiler betaald"
Vervuilen wij met onze auto's ? Zeker ! Maar de vraag is wie er nog meer vervuild. Rotterdam heeft 1 van de grootste zeehavens ter wereld, dáár iets aan milieumaatregelen doen zal veel meer opleveren als die paar vervuilende auto,s…
Goed voor elkaar, Amsterdam en Utrecht bij verkeerde wind vervuiling van Schiphol , Rotterdam van de havens...
Laten dat nu nét ook steden zijn die milieuzones hebben..

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC