Rotterdamse milieuzone mag toch benzineauto’s verbieden
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2018 02:13 #1446815
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Volvisti
Hallo Volvisti
Misschien is het verstandiger om eerst eens alle apparaten die op standby of zelfs gewoon aan staan, terwijl ze makkelijk uit kunnen, omdat niemand ze de komende uren gebruikt, gewoon uit te zetten. En al die opladers die uit pure gewoonte de hele dag in het stopcontact blijven zitten, er gewoon eens uit trekken als ze niks hoeven op te laden. Kost, behalve wat moeite, helemaal niks.
groetjes
Mathy (die computer en modem zo uit gaat zetten)
Misschien is het verstandiger om eerst eens alle apparaten die op standby of zelfs gewoon aan staan, terwijl ze makkelijk uit kunnen, omdat niemand ze de komende uren gebruikt, gewoon uit te zetten. En al die opladers die uit pure gewoonte de hele dag in het stopcontact blijven zitten, er gewoon eens uit trekken als ze niks hoeven op te laden. Kost, behalve wat moeite, helemaal niks.
groetjes
Mathy (die computer en modem zo uit gaat zetten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-06-2018 10:48 #1446823
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Zeker Mathy
Wat je niet gebruikt hoef je ook niet op te wekken.
Dat is een heel belangrijk punt in de transitie.
1 watt gebruik betekend 8,7 kWh per jaar. Dat is 1,60€
Thuis ben ik er ook mee aan de gang gegaan.
Mijn nulverbruik is van 195 watt naar 34 watt gegaan.
Het nulverbruik is dat wat je gebruikt als je niet thuis bent en de koelkast, CV staan op stand-by.
Dat is 250€ per jaar bespaard.
Dus mijn apparaat om dat te meten van 17€ was dus snel terugverdiend.
www.mijnduurzaamrendement.nl/ecosavers-p...topcontact-mini.html
Meten is weten.
Mijn elektriciteitsverbruik is met 30% gedaald. Alleen maar door gewoon even te kijken wat er zoal onnodig aan staat.
Dat is een heel belangrijk punt in de transitie.
1 watt gebruik betekend 8,7 kWh per jaar. Dat is 1,60€
Thuis ben ik er ook mee aan de gang gegaan.
Mijn nulverbruik is van 195 watt naar 34 watt gegaan.
Het nulverbruik is dat wat je gebruikt als je niet thuis bent en de koelkast, CV staan op stand-by.
Dat is 250€ per jaar bespaard.
Dus mijn apparaat om dat te meten van 17€ was dus snel terugverdiend.
www.mijnduurzaamrendement.nl/ecosavers-p...topcontact-mini.html
Meten is weten.
Mijn elektriciteitsverbruik is met 30% gedaald. Alleen maar door gewoon even te kijken wat er zoal onnodig aan staat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2018 12:21 #1446825
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hier hetzelfde
Hebben wij ook gedaan, alles vervangen door zuiniger lampen, afgelopen jaren cv ketel, wasdroger, vaatwasser etc moeten vervangen en dan ook direct zuiniger. En inderdaad sluipverbruikers eens goed bekeken. Als iedereen dit soort maatregelen zou nemen gaat dat enorm schelen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2018 14:35 #1446828
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PiP
Ik heb de diesel V70 inmiddels vervangen door een PiP en doe 27% van het gebruik EV. Voor de rest op HV een verbruik dat minder dan de helft is van een conventionele benzinemotor: 5 liter per 100 km bij 120 km/u. Zo kom ik gemiddeld uit op 4 liter per 100 km. Een mooie tussen oplossing naar volledig EV. Fietsen naar het werk helpt ook een hoop, toch wel bijna 4 kilometer

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2018 23:13 #1446849
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die auto op afroep, daar
Die auto op afroep, daar geloof ik dan weer niet zo in. Zolang we in dit land nog een enorme ochtend- en avondpits kennen, betekent dat simpelweg dat het gros van de autorijders hun auto op hetzelfde moment nodig heeft, en de rest van de dag veel minder. Er zijn dus amper gebruikers voor die zogenaamd nutteloos stilstaande auto te vinden... En ik denk niet, dat de grote werkgevers het eisenpakket zo gaan aanpassen dat daar verandering in komt.
Verder ben ik natuurlijk een wat extreem gebruiker met een daagse woon-werkafstand van ruim 130 km enkele reis. Dat is iets wat bijvoorbeeld een Lief op dit moment nog niet trekt zonder opladen op het werk (wat domweg niet mogelijk is: er zijn daar geen laadpalen). De enige EV die past bij mijn gebruik is daarom op dit moment nog een Tesla S, en die is nog wat errug prijzig in aanschaf.
Verder ben ik natuurlijk een wat extreem gebruiker met een daagse woon-werkafstand van ruim 130 km enkele reis. Dat is iets wat bijvoorbeeld een Lief op dit moment nog niet trekt zonder opladen op het werk (wat domweg niet mogelijk is: er zijn daar geen laadpalen). De enige EV die past bij mijn gebruik is daarom op dit moment nog een Tesla S, en die is nog wat errug prijzig in aanschaf.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2018 03:49 #1446888
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic @RonaldW
Heb je een link naar de uitspraak ?
(niet de facebook link dus)
En hoe was het verweer opgebouwd ?
Waardoor de rechter de verweerder in het gelijk stelde, dat is wel heel interessant te weten.
(niet de facebook link dus)
En hoe was het verweer opgebouwd ?
Waardoor de rechter de verweerder in het gelijk stelde, dat is wel heel interessant te weten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2018 08:05 #1446889
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch een facebook link
Hierbij tóch de link naar facebook, daarin staat alles....
Interssant omdat de manier van beboeten onjuist is, gewoon door een volhouder zonder advocaat aangevochten. Tevens een verwijzing naar een formulier om óók een reeds verkregen boete aan te vechten..
www.facebook.com/1405480713/posts/10216837173227383/
Interssant omdat de manier van beboeten onjuist is, gewoon door een volhouder zonder advocaat aangevochten. Tevens een verwijzing naar een formulier om óók een reeds verkregen boete aan te vechten..
www.facebook.com/1405480713/posts/10216837173227383/
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
20-06-2018 09:32 #1446890
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Bedankt voor de link!
Bedankt voor de link!
Dat een gewone burger in zijn vrije tijd de overheid op zo'n manier dwars kan zitten en terecht kan wijzen.
Ik heb hardop zitten lachen, en vind het prachtig
Dat een gewone burger in zijn vrije tijd de overheid op zo'n manier dwars kan zitten en terecht kan wijzen.
Ik heb hardop zitten lachen, en vind het prachtig

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
20-06-2018 12:37 #1446892
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Dit is de uitspraak voor niet facebookgebruikers.
www.dropbox.com/s/w9mji6sue2q0r3s/Uitspr...Bijlage%20L.pdf?dl=0
En ook dit helpt bij het bewustworden van de uitdagingen die we op dit moment voor ons zien.
En ook dit helpt bij het bewustworden van de uitdagingen die we op dit moment voor ons zien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-06-2018 12:45 #1446894
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat kost dat wel niet ?
Tis wel een gevalletje van geld over de balk gooien. Wat hebben al die milieuzones wel gekost ? Daar gaan echt bakken met geld doorheen. Dat kan de overheid beter steken in het bieden van oplossingen in plaats van straffen uitdelen..
Moderators: Jerry Stam