Vakantie trips 2017 ! Waar breng jij je Volvo naartoe, of waar brengt de Volvo jou naartoe ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2017 11:31 #1439657 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontmoeting...
bij vertrek van de camping op Guernsey. De eigenaar heb ik helaas niet kunnen vinden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Robert Geurts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2017 14:10 #1439660 door Robert Geurts
Beantwoord door Robert Geurts in topic In de alpen geweest
Achtereenvolgens het zwarte woud, Italie (Vinschau dal), Oostenrijk (Brandnertal) en weer zwarte woud.

Met een karretje achter de Volvo en daarop 4 fietsen. In totaal met 16 wielen op pad :-). Allemaal geheel probleemloos. Geen olie of koelvloeistof lekkage. De airco doet het nog steeds prima, daar heb ik al acht jaar niets aan laten doen (wel elk jaar de uitblaastemperatuur meten, tot nu toe koelt ie goed, en het hele jaar aan laten staan zodat ie niet uitdroogt).

Onderweg nog een paar leuke passen gereden, achtereenvolgens de Fernpas, de Reschenpas en de Arlbergpas. Die laatste was wel pittig, normaal neem je daar de tunnel maar die is de hele zomer dicht.

Enige nadeel is dat ik een sports edition heb en die ligt nogal laag op de weg, helemaal met bagage en de kinderen. Bij een drempel wil de uitlaat nog wel eens de grond raken.

Gr,

Robert

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2017 14:34 #1439661 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Probleemloos
En ondertussen weer terug uit Duitsland/Oostenrijk. Geen enkel probleem gehad. De 940 heeft zich prima gedragen.

Cor-Jan, Amstelveen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-08-2017 15:30 #1439662 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weinig Volvo,s gezien
Ik had eigenlijk wat meer Volvo 700 forum modellen willen zien.
Op de heenweg slechts 1 model 945 gezien bij de texaco pomp op de A73 bij Venray. In Oostenrijk maar 1 blauwe, oostenrijkse 945 tegen gekomen. Wel in onze verblijfplaats een Volvo liefhebber met een wrak 245, een goede 245, 745 en Volvo 4x4 legertruck C303 leren kennen en bij hem op bezoek geweest, daar lijkt een mooie vriendschap uit te ontstaan.
Op de terugweg, al helemaal boven Haarlem toch nog een 740 kunnen waarnemen.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2017 22:56 #1439713 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic neem wel
de juiste ATF mee. Je hebt ATF en ATF.
Oostenrijk ? elke dag snitzel..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-08-2017 16:34 #1439895 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Minder gelukkig
Fijn om te lezen dat de meeste de vakantie met hun 740 of 940 zonder problemen doorgekomen zijn.

Ons is het helaas niet gelukt. Dit ondanks een goede voorbereiding waarbij ik dacht de auto technisch helemaal in orde te hebben gemaakt.

Op de heenweg, bovenaan de eerste berg achter Luik op de E25, bleek de handgeschakelde versnellingsbak vast te zitten in de 2e versnelling. Met enig aandringen is het gelukt om naar de 3e versnelling te schakelen. Rijdend in de derde versnelling hebben we gelukkig de dichtstbijzijnde parkeerplaats kunnen bereiken.

Daar heb ik voor de zekerheid de koppeling ontlucht omdat ik het vermoeden had dat deze mogelijk niet meer helemaal vrijkwam als gevolg van een dampbel in de leiding. Dit had helaas niet het gewenste effect.
Gelukkig was op de parkeerplaats een monteur van de Touring (Belgische wegenwacht) aanwezig met zijn oprijwagen. Al snel kwam deze monteur tot de conclusie dat hij het euvel ter plekke niet kon repareren. Daarop zijn de auto en de caravan afgesleept.

De caravan is op een camping vlakbij de Baraque de Fraiture neergezet en de auto bij een garage 3 kilometer verderop.

Aan het begin van de avond kwam het bericht dat de versnellingsbak zeer waarschijnlijk inwendig defect was en dat dit op korte termijn niet gemaakt kon worden.

Gelukkig konden we aanspraak maken op de kort daarvoor afgesloten reisverzekering met vervangend vervoer. De volgende dag een splinternieuwe Ford Focus op kunnen halen zodat we onze vakantie toch nog hebben kunnen vervolgen.
De Volvo wordt naar Nederland gerepatrieerd.

De rest van de vakantie is (nagenoeg) zonder problemen verlopen. Geen kwaad woord over de Ford en we zijn dankbaar dat we de vakantie überhaupt hebben kunnen vervolgen, maar het is toch niet hetzelfde.

In Frankrijk zijn helaas nog maar erg weinig 740's en 940's te zien. Tijdens de twee weken dat wij er waren heb ik er twee geteld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2017 20:43 #1439913 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Auw
Pijnlijk gevoel om je beesje zo op de laadflet mee te zien gaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-08-2017 21:31 #1439916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Paar foto's
De rit ging van :

Nederland -> Duitsland -> Polen -> Litouwen -> Letland -> Estland -> Finland -> Zweden -> Noorwegen -> Zweden -> Denemarken -> Duitsland -> Nederland.

Geweldige rit, echter is 3 weken eigenlijk te kort.. wat is Scandinavië toch super !(Estland is trouwens ook een aanrader!)

Nog met een ploeg Finnen aan het bier gezeten, daarna met 3 Noren en later met een paar Zweden, bier verbroederd :p

Op de terugweg begon m'n versnellingsbak me wat te plagen, niks ernstigs maar alles ging wat lastiger dan anders, nog een weekje omgereden na de tijd.
M'n vriendin neemt m'n auto + matras mee voor een weekend Eindhoven, belde ze me Zondag op dat m'n auto heimwee heeft.. ik vraag hoezo? Nou... ze schakelt niet meer, gelukkig die ochtend een M90 bak gekocht, haar opgehaald met de S70 van m'n broertje op sleepkabel en zie hier het resultaat eenmaal thuis :

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC