Vakantie trips 2017 ! Waar breng jij je Volvo naartoe, of waar brengt de Volvo jou naartoe ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 08:11 #1439186
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fflunche, ik maak me ook niet
Fflunche, ik maak me ook niet zoveel zorgen hoor, voor de zekerheid een flesje olie, flesje KVS, wat tieraps, zakmes en schroevendraaiers mee, dat lijkt me wel voldoende.
Wel nog even de airco gefixt zien te krijgen, die doet sinds bijvullen een week terug helemaal niets meer, en dat is wel een gemis als die het niet doet.
Wel nog even de airco gefixt zien te krijgen, die doet sinds bijvullen een week terug helemaal niets meer, en dat is wel een gemis als die het niet doet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 08:53 #1439188
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thnx fflunche
Bedankt fllunche, uwv is akkoord dus ik ga gewoon naar Oostenrijk !
En mogelijk hoor ik deze week van en oude relatie of deze een baan voor mij heeft, blijft een vreemde gewaarwording na 34 jaar te hebben gewerkt en altijd zelf te zijn weg gegaan...
Maar... komt weer op zijn pootjes terecht !
En mogelijk hoor ik deze week van en oude relatie of deze een baan voor mij heeft, blijft een vreemde gewaarwording na 34 jaar te hebben gewerkt en altijd zelf te zijn weg gegaan...
Maar... komt weer op zijn pootjes terecht !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 09:25 #1439190
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Richting Noordkaap
We gaan met 2 Volvo's richting de Noordkaap via de Baltische route,
1 Volvo 740 D24t 1987 697.000km
1 Volvo 940 B230FK 1996 LPG 1996 555.000km
Beide een matras in de kofferbak, een RVS rooster mee voor boven het vuur en walkie talkies mee.
Ben benieuwd naar het avontuur.
1 Volvo 740 D24t 1987 697.000km
1 Volvo 940 B230FK 1996 LPG 1996 555.000km
Beide een matras in de kofferbak, een RVS rooster mee voor boven het vuur en walkie talkies mee.
Ben benieuwd naar het avontuur.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 10:00 #1439196
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ga je naar een bergachtig
Ga je naar een bergachtig/bochtig gebied, en heb je iets aan zweterij bij de stuurbekrachtiging: neem dan ook een flesje ATF mee, en houd het peil van dat spul even in de gaten. Rooie Sien heeft in Nederland een klein beetje per maand (pakweg 6000 km) nodig, maar in drie weken Schotland (5000 km) ging er bijna een halve liter door... Puur omdat je veel meer stuurt dan in Nederland.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 10:20 #1439197
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goeie tip idd,
Goeie tip idd,
Heb altijd een flesje ATF bij me voor de zekerheid
!
Moet ook nog snel kijken om een electrische ventilator.. rijd nu zonder maar dat lijkt me niet handig in de bergen.
Heb altijd een flesje ATF bij me voor de zekerheid

Moet ook nog snel kijken om een electrische ventilator.. rijd nu zonder maar dat lijkt me niet handig in de bergen.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 10:23 #1439198
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je geen e-fan hebt, maar
Als je geen e-fan hebt, maar wel een goedwerkende originele, zou ik me geen zorgen maken. Nooit problemen mee gehad. Extra automaatkoeler kan dan weer geen kwaad.
Maar daar moet ik wel bij zeggen, dat ik nooit met een caravan de pyreneeen in ben geweest bij 35 graden, oid...
Maar daar moet ik wel bij zeggen, dat ik nooit met een caravan de pyreneeen in ben geweest bij 35 graden, oid...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 11:24 #1439199
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou kijk, dat is het euvel
Nou kijk, dat is het euvel wat.
Ik heb er helemaal geen ventilator op zitten.. ik had toendertijd m'n visco koppeling eraf om de radiateur te vervangen en toen heb ik hem plat neergelegd en ik wist niet dat ze daar niet over konden.
Resultaat is een vastzittende viscokoppeling wat een wereld in vermogen kost.
Dus heb hem eraf gehaald, echter moet ik nu al een ventilator hebben, hier in het platte Nederland blijft hij mooi koel (leve koper radiateurs) maar ik ben bang dat als hij constant zwaar trekken moet in de bergen dat hij het al warm krijgt.
Ik heb er helemaal geen ventilator op zitten.. ik had toendertijd m'n visco koppeling eraf om de radiateur te vervangen en toen heb ik hem plat neergelegd en ik wist niet dat ze daar niet over konden.
Resultaat is een vastzittende viscokoppeling wat een wereld in vermogen kost.
Dus heb hem eraf gehaald, echter moet ik nu al een ventilator hebben, hier in het platte Nederland blijft hij mooi koel (leve koper radiateurs) maar ik ben bang dat als hij constant zwaar trekken moet in de bergen dat hij het al warm krijgt.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 15:49 #1439206
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Denk niet dat het vastzitten
Denk niet dat het vastzitten van het platliggen komt, daar kunnen ze best tegen. Die zal al wel vastgezeten hebben, of tenminste bijna. Of hij heeft gestuiterd.
Jij hebt een diesel toch? Dus brede radiateur: de e-fan van een 940 benzine gaat dan niet passen. Van een 960 wel, denk ik. En heel misschien heb ik nog een set van een diesel liggen.
Maar ik geef altijd de voorkeur aan de visco fan boven een e-fan: 100% van de auto's waarmee ik koelingsproblemen heb gehad hadden een e-fan. Die dingen gaan altijd ongemerkt stuk, met kokende motor onder zware omstandigheden tot gevolg. In een eindeloze file bijvoorbeeld. Een kapotte visco koelt alleen maar te hard en is daardoor onzuinig.
Jij hebt een diesel toch? Dus brede radiateur: de e-fan van een 940 benzine gaat dan niet passen. Van een 960 wel, denk ik. En heel misschien heb ik nog een set van een diesel liggen.
Maar ik geef altijd de voorkeur aan de visco fan boven een e-fan: 100% van de auto's waarmee ik koelingsproblemen heb gehad hadden een e-fan. Die dingen gaan altijd ongemerkt stuk, met kokende motor onder zware omstandigheden tot gevolg. In een eindeloze file bijvoorbeeld. Een kapotte visco koelt alleen maar te hard en is daardoor onzuinig.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2017 17:24 #1439558
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rondreis
Net terug van een rondtrip Normandië, Jersey, Guernsey, Cornwall, Wales en Londen. In totaal iets van 4000 kilometers gereden, maar net niet genoeg om daarmee de 6 ton aan te kunnen tikken. Behalve benzine / LPG alleen wat koelvloeistof bij moeten vullen, hooguit 100 ml omdat het niveau laag lampje 's morgens even brandde (iets zwetende pakking boven de waterpomp).
In Frankrijk ben je met een 940 een redelijke bijzonderheid. De verhuurster van ons Franse onderkomen vond het een leuke auto en volgens haar reden er vroeger veel pottenbakkers in (?). Op Jersey waren we de ferry nog maar net af of we kwamen een glazenwasser tegen met een 940; ladders op het dak en een emmer aan het einde als markering. In de UK rijden er nog wel wat lokale 7/9 series rond die een duimpje omhoog vaak wel kunnen waarderen. Ik krijg de indruk dat de Volvo dichtheid vooral in Nederland en Zweden nog redelijk hoog is.
De 940 heeft weer prima z'n werk gedaan.
In Frankrijk ben je met een 940 een redelijke bijzonderheid. De verhuurster van ons Franse onderkomen vond het een leuke auto en volgens haar reden er vroeger veel pottenbakkers in (?). Op Jersey waren we de ferry nog maar net af of we kwamen een glazenwasser tegen met een 940; ladders op het dak en een emmer aan het einde als markering. In de UK rijden er nog wel wat lokale 7/9 series rond die een duimpje omhoog vaak wel kunnen waarderen. Ik krijg de indruk dat de Volvo dichtheid vooral in Nederland en Zweden nog redelijk hoog is.
De 940 heeft weer prima z'n werk gedaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2017 20:14 #1439561
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Das lekker Rob !
Dat is inderdaad een mooi ritje, mijn 940 is uiteraard geweldig hier in Oostenrijk. Automaat leid tot heerlijk cruisen, kan met 258.000 op de teller helemaal niets merken van olie gebruik of iets anders, ook hier zijn Volvo's schaars. Wel zit er 5 deuren verderop een Volvo liefhebber, deze heb ik reeds bezocht, zie verslag in " wat heb jij vandaag gedaan"
Moderators: Jerry Stam