Vakantie trips 2017 ! Waar breng jij je Volvo naartoe, of waar brengt de Volvo jou naartoe ?
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2017 22:59 #1439564
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Vorige week naar Berlijn
Vorige week naar Berlijn geweest met de 850 T5. Probleemloos.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2017 09:16 #1439568
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat gereedschap, olie
Wat gereedschap, olie,koelvloeistof vuldop voor lpg en natuurlijk een echte reserveband mee
Al een aantal keren naar zuid frankrijk geweest gaat prima. ATF olie mee nog nooit aangedacht goeie tip.
Al een aantal keren naar zuid frankrijk geweest gaat prima. ATF olie mee nog nooit aangedacht goeie tip.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2017 15:09 #1439579
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Duitsland Oostenrijk.
Eerst Bad-Würtemberg daarna naar het Brandnertal/Voralberg. Gaat toch best goed bergje op en bergje af.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-08-2017 16:51 #1439580
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic @ Rob: na Zweden is Nederland
@ Rob: na Zweden is Nederland het land met de hoogste Volvo-dichtheid. Of dat ook voor bakstenen geldt, dat weet ik niet.
- WILJAN Muller (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2017 22:24 #1439598
door WILJAN Muller (GAST)
Beantwoord door WILJAN Muller (GAST) in topic Zweden :)
Half september een ruime week naar Zweden met de V90
Sowieso naar Växjö en Stockholm en verder zien we wel...

- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2017 00:07 #1439611
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Weekje Oostenrijk.
Weekje Oostenrijk.
Helaas zonder vrouwlief dus wel stuk korter dan gepland.
Kids hadden zich er zo op verheugd dat we toch een weekje in oostenrijk zijn.
Meteen kunnen testen hoe cilinderkop van wrak het doet (auto waarmee vrouw tegen boom gereden Is).
Had kop er net een paar uurtjes op liggen en pas 25km mee gereden.
Heerlijke tijd hier nu in Leogang en motor Is beter dan ie ooit eerder geweest is.
Trekt super
Helaas zonder vrouwlief dus wel stuk korter dan gepland.
Kids hadden zich er zo op verheugd dat we toch een weekje in oostenrijk zijn.
Meteen kunnen testen hoe cilinderkop van wrak het doet (auto waarmee vrouw tegen boom gereden Is).
Had kop er net een paar uurtjes op liggen en pas 25km mee gereden.
Heerlijke tijd hier nu in Leogang en motor Is beter dan ie ooit eerder geweest is.
Trekt super
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-08-2017 10:55 #1439615
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vrouw nog niet OK ?
Gaat het met je vrouw nog niet goed ?
Ik zit nu ook in Oostenrijk, heerlijk land, en al helemaal geweldig om te toeren.
Donderdag weer naar huis...
Krap 1000km lekker op de autobahn..
Ik zit nu ook in Oostenrijk, heerlijk land, en al helemaal geweldig om te toeren.
Donderdag weer naar huis...
Krap 1000km lekker op de autobahn..
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2017 01:14 #1439622
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Keuken
Hallo Volvisti
Inderdaad een mooi land. Met een ondergewaardeerde keuken. Ik ben nog al een lastige eter (lust veel dingen niet), maar heb ik Oostenrijk altijd genoeg kunnen eten. Helaas kun je dat niet van ieder land zeggen.
groetjes
Mathy
Inderdaad een mooi land. Met een ondergewaardeerde keuken. Ik ben nog al een lastige eter (lust veel dingen niet), maar heb ik Oostenrijk altijd genoeg kunnen eten. Helaas kun je dat niet van ieder land zeggen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2017 11:55 #1439647
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bretagne
Wij zitten momenteel in Bretagne en de 940 doet het best.
Heb wel een ventiel moeten laten vervangen, omdat 1 band langzaam leeg liep.
Geen koelvloeistof verbruikt, wel een litertje olie nu met zo'n 2200 km intensief gebruik (zware belading, aanhanger, heuvels). Het olieverbruik ga ik bij thuiskomst nog es naar kijken, ik vind het nog een tikje hoog.
Ik heb gezien dat de PCV verkeerd om gemonteerd is (het Y-stuk zit bij de inlaatslang ipv onder het inlaatspruitstuk) en er hangt nog een druppel olie bij het filter ergens, dus dat kan mede de reden zijn.
De airco is helaas alweer leeg, dus toch ergens een lek. Maar eigenlijk hebben we hem helemaal niet nodig en mis ik hem niet.... ik denk dat ik hem pas volgend voorjaar laat maken eigenlijk...
Al met al wat mij betreft prima. De automaat in de bergen is echt heerlijk. Vaak de overdrive uitgezet bij heuvels, dus met meer toeren omhoog en op de motor afremmen omlaag, werkt prima.
Heb wel een ventiel moeten laten vervangen, omdat 1 band langzaam leeg liep.
Geen koelvloeistof verbruikt, wel een litertje olie nu met zo'n 2200 km intensief gebruik (zware belading, aanhanger, heuvels). Het olieverbruik ga ik bij thuiskomst nog es naar kijken, ik vind het nog een tikje hoog.
Ik heb gezien dat de PCV verkeerd om gemonteerd is (het Y-stuk zit bij de inlaatslang ipv onder het inlaatspruitstuk) en er hangt nog een druppel olie bij het filter ergens, dus dat kan mede de reden zijn.
De airco is helaas alweer leeg, dus toch ergens een lek. Maar eigenlijk hebben we hem helemaal niet nodig en mis ik hem niet.... ik denk dat ik hem pas volgend voorjaar laat maken eigenlijk...
Al met al wat mij betreft prima. De automaat in de bergen is echt heerlijk. Vaak de overdrive uitgezet bij heuvels, dus met meer toeren omhoog en op de motor afremmen omlaag, werkt prima.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-08-2017 22:10 #1439654
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jij Bretange, ik Oostenrijk
Zojuist terug van 19 dagen Oostenrijk, ook ik heb genoten van de automaat, bij steil werk even in zijn 2 of zelfs 1. Geen enkel probleem gehad, zal morgen naar de olie kijken, na de eerste 1500km kon ik geen gebruik merken. Dit terwijl hij wel iets lekt maar dat lijkt op de straat erger dan het is. Super auto, zeker nadat ik de cruise control heb ingebouwd...
Vandaag was het erg druk en rij zelden harder als 120, door de drukte had ik wel een mooi verbruik van 11,1 en das wat mij betreft een heel gunstig getal !
Vandaag was het erg druk en rij zelden harder als 120, door de drukte had ik wel een mooi verbruik van 11,1 en das wat mij betreft een heel gunstig getal !
Moderators: Jerry Stam