Lid worden of zijn van deze club, wel of niet ?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2017 20:36 #1437474 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Donateur
Hallo Volvisti

De Volvo 700 vereniging kent het donateurschap. Je betaald minder, maar krijgt dus ook minder. Maar wat het precies kost en wat je daarvoor we of niet krijgt, weet ik niet uit het hoofd.

En wie wel lid is maar nog geen "V"-tje heeft, kan zich bij moderatoren of het bestuur melden. Zodra je lidmaatschap bevestigd is door de ledenadministratie, wordt je ledenstatus aangepast.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-05-2017 21:05 #1437475 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Donateurschap nieuw leven inblazen ?
Mogelijk wil 1 van de heren van het bestuur duidelijkheid verschaffen over het donateurschap ?
Er zijn vast bezoekers die graag een kleiner steentje willen bijdragen en alle voordelen niet nodig vinden.
Om vanuit bovenstaand nog maar eens te zeggen dat het goed is voor de gemeenschapszin ....
Zo ben je toch lid, alleen uitgekleed, zelf geef ik de voorkeur aan aangekleed..

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2017 08:29 #1437525 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Donateurs
De statuten van de vereniging zeggen over donateurs:

Donateurs zijn zij, die door het bestuur als donateur zijn toegelaten. Het bestuur
is bevoegd het donateurschap door schriftelijke opzegging te beeindigen. ----
2. Donateurs zijn verplicht jaarlijks aan de vereniging een geldelijke bijdrage te -verlenen,
waarvan de minimale omvang door de algemene ledenvergadering -wordt
vastgesteld.
3. Donateurs hebben uitsluitend het recht om de algemene ledenvergadering bij te -
wonen. Zij hebben daarin geen stemrecht, maar wel het recht om het woord te
voeren.

In aanvulling daarop is in het Huishoudelijk Reglement bepaald:

Donateurs zijn personen, al dan niet in het bezit van een auto als toegelaten binnen de vereniging, die ledenrechten hebben op de site, Factor 700 ontvangen en uitnodigingen voor de Nieuwjaarsreceptie en de Algemene Ledenvergadering. Op de Algemene Ledenvergadering hebben zijn wel spreekrecht maar geen stemrecht. Donateurs ontvangen geen uitnodigingen voor andere activiteiten dan de hierboven genoemde.

Beide documenten staan op deze site.

Groeten,

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2017 22:32 #1437544 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Waar
Staan deze documenten dan ? De logische plek lijkt mij dan onder het kopje "vereniging" dan "lidmaatschap" maar daar vind ik deze info niet.
En welk bedrag is er dan bepaald door de "ALV" ?

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2017 07:43 #1437553 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Zoekvenster
Als ik statuten en huishoudelijk reglement (aparte zoekopdrachten) invul in het zoekvenster rechtsboven, dan komen ze naar boven. Het kan zijn dat dit in het ledendeel staat, dat weet ik niet 100% zeker. De contributiebedragen voor de verschillende categorieën worden elke jaar bepaald door de Algemene Leden Vergadering (ALV, geen aanhalingstekens nodig) en worden in de notulen van de ALV opgenomen. Deze worden in Factor 700, het clubblad, gepubliceerd. Het bedrag voor dit jaar heb ik niet bij de hand (hoort op het aanmeldingsformulier te staan), maar hiervoor en voor andere info kan je ook altijd een e-mail naar secretaris@volvo700vereniging.nl sturen.

Vriendelijke groeten,

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2017 18:44 #1437569 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Tsja
Als de vereniging het donateurschap als mogelijkheid heeft geschapen en er is voor aspirant donateurs hier helemaal niets over te vinden, maar bijvoorbeeld wel in het blad ( wat je logischerwijs niet krijgt omdat je geen donateur bent) wordt het wel lastig om als goed bedoelende donateur in spe je bijdrage te kunnen leveren.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2017 19:09 #1437572 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Goed punt! Lijkt me makkelijk
Goed punt! Lijkt me makkelijk te veranderen.
Benieuwd of de donateurs nu toestromen. Hopelijk wel, zo hoog is het bedrag niet (is mijn bescheiden en onbeduidende mening).

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2017 19:31 #1437573 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic @ willem ( maar ook wie het lezen wil)
Donateur of lid is toch niet helemaal hetzelfde in deze discussie.
Donateurschap gaat uit van de goodwill van die persoon. Tegenwoordig gaat dat ook onder de naam "vrienden van..."
Maar die donateur draagt het behoud van onze auto's een warm hart toe maar ook het behoud van een forum om er lekker over te kletsen, soms info te halen maar soms ook te brengen.
Leden doen dat ook maar die stellen wel prijs op die extra dingen en willen daar ook voor betalen. Dat gaat niet uit van goodwill maar gaat uit van het aangaan van een lidmaatschap met alle verplichtingen die daarbij horen ( zoals het betalen van een lidmaatschapsbedrag) en de dingen die je ervoor geboden krijgt.
Het forum is gratis maar een donateur wil aan de instandhouding daarvan best meebetalen om dat mogelijk te blijven houden maar zonder alle andere wat ik nu maar even voor het gemak wat oneerbiedig "poespas" noem. Als je daar nu eenmaal geen behoefte aan hebt volg ik wel dat mensen geen lid worden. Helaas is hun hoon in de ogen van sommigen dat ze alleen maar komen halen en niets brengen.

En inderdaad , hoeveel donateurs zou het opleveren ?
Interessante vraag
In ieder geval 1

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2017 01:18 #1437585 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Klopt
Hallo Volvisti

mjarmuszewski schreef : Als ik statuten en huishoudelijk reglement (aparte zoekopdrachten) invul in het zoekvenster rechtsboven, dan komen ze naar boven. Het kan zijn dat dit in het ledendeel staat, dat weet ik niet 100% zeker.

Ze staan inderdaad in het ledendeel.

groetjes

Mathy

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-05-2017 01:27 #1437586 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Duidelijkheid hierover is goed.
Dank voor deze opheldering
Misschien een overweging om ze openbaar te publiceren ?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC