Lid worden of zijn van deze club, wel of niet ?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2017 01:19 #1437201 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Volvisti

Zoals velen hier weten, ben ik al "een paar jaar" moderator. Het thema "wie niet betaalt zou er na een tijd af moeten" heb ik dus al een paar keer voorbij zien komen. Eindconclusie is eigenlijk altijd, dat ook niet betalende forumgebruikers bijdragen aan de kennis hier op het forum. Sluiten we die mensen uit, dan kun je ook geen gebruik meer maken van hun kennis. De vereniging profiteert dus van de kennis van de niet-betalende forumgebruiker, terwijl de niet-betalende forumgebruiker geen gebruik kan maken van de extra's die de vereniging biedt.

Wie overigens geen inschrijfkosten wil betalen, kan altijd lid worden op de VKB. Dan betaal je geen inschrijfgeld en als ik me niet vergis hoef je voor de rest van het jaar (de VKB is altijd na de zomervakantie) ook niet (veel) te betalen.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2017 07:31 #1437206 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Klopt, dan betaal je
Klopt, dan betaal je anderhalf jaar (en bent dus het lopende en daarop volgende jaar lid).

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2017 20:40 #1437229 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic @ mathy
Dat is een zeer weloverwogen besluit hiervoor te kiezen en het zo te houden. Ik onderschrijf dat geheel zoals uit mijn postings ook al te halen was. Dat bevordert gemeenschapszin en dat is goed voor een vereniging. Uiteindelijk is het met name de Volvo die ons verbind en niet zozeer het lid zijn. Dat is een uitvloeisel daarvan.
Menen dat een ander geen toegang mag krijgen tot informatie die gratis toegankelijk is omdat "je" zelf contributie betaald om toegang te krijgen tot informatie die niet gratis is is enigszins krom en is niet bevorderend voor de gemeenschapszin hier. Dit is een mening hè. Ik zeg het er maar even bij. Daar mag anders tegenaan gekeken worden.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2017 23:48 #1437237 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Mening
Hallo fflunche

Ook maar een mening, maar dan die van mij: Leden van de vereniging betalen de kosten die gemaakt worden voor de site. Dus die mogen daar ook wat meer voor verwachten.
Verwachten dat je gratis gebruik kunt maken van iets waar anderen voor betalen, bevordert de gemeenschapszin ook niet. Sterker nog, het ondermijnt de vereniging, want als persoon A (die geen lid is) niet hoeft te betalen, waarom persoon B (die wel lid is) dan wel. Op die manier loopt een vereniging snel leeg. Samen staan we sterker dan alleen.

groetjes

Mathy

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2017 00:57 #1437242 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Nee.. in mijn ogen.
Want persoon A en persoon B krijgen niet hetzelfde. Er is onderscheid in wat de ene krijgt en wat de andere krijgt. Het verschil daartussen heet contributie.
En juist iemand die contributie betaald mag wat verwachten , iemand die dat niet doet niet. Ik ook niet. Stel ik ook nergens. Een verwachting heb ik nergens uitgesproken. Je zegt zelf dat niet leden ook waardevol bijdragen aan een levendig forum dus je redenering volg ik niet zo. Laat ik het anders stellen. De keuze nu zorgt in ieder geval voor een levendig forum. Hulde daarvoor , dat blijf ik oprecht vinden.
Of de opstelling van sommige mensen hier die laten doorschemeren niet-betalers maar profiteurs te vinden de gemeenschapszin bevordert waag ik te betwijfelen. Het zijn vaak wel liefhebbers en die moet je binnen zien te halen en niet wegjagen.
Maar ook dat zijn meningen. En het bestuur is niet aanspreekbaar op individuelen meningen van leden. Logisch natuurlijk

Misschien toch een getrapt lidmaatschap anders ? Forumleden en verenigingsleden ?

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2017 01:17 #1437243 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Samen sterker
Eens. Volgens mij zeggen we niet eens zo heel veel verschillends. Dat uiteindelijk er ook rekeningen betaald moeten worden is niet weg te cijferen natuurlijk. En als niemand betaalt stopt het geheel. Is ook zo. Heb je helemaal gelijk in.
Maar er is maar 1 smaakje nu.
Lid worden of niet. Ertussen in zit niets. Persoonlijk red ik me prima met mijn twee 740's zonder de info die in het betaalde gedeelte zit. Dus waarom zou ik gaan betalen voor iets wat ik niet nodig heb ? ik denk ( schat in) dat er meer ( zo niet velen) zo denken. De opzet nu werkt in de hand dat mensen ervoor kiezen geen lid te worden. Zeker als er leden zijn die daar duidelijk een andere mening over hebben.
Dat stoot af. En wie de schoen past trekke hem aan denk ik dan maar.
Een clubmens ben ik niet. Maar als ik zou moeten betalen voor het forum. Stel een tientje per jaar.. No problem. 15 euro ? ook goed.
Stuur de rekening maar zou ik zeggen.

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
04-05-2017 08:22 #1437247 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Dat gevoel van fflunch kan ik plaatsen
Heb (nadat ik mij meteen na de aanschaf van de 940 als lid had aangemeld) een paar maanden hier zonder v'tje rondgedwaald, gewoon omdat het er nog niet bij stond, maar dat wordt subtiel en minder subtiel toch wel vaak in discussies geprakt. Een onwelkom gevoel geeft dat wel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2017 08:29 #1437248 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik moet zeggen, dat ik het
Ik moet zeggen, dat ik het lidmaatschap best wel overweeg.
Punt is: ik weet niet precies wat ik mis (hoe uitgebreid is de documentatie in het betaalde deel en is mij dat voldoende waard?) .
En eerlijk is eerlijk, vind ik de contributie wel een bedrag zijn waardoor ik wel afweeg of het me dat waard is.

Op een ander autoforum waar ik actief ben geweest hadden ze de optie om donateur te worden. Daarmee draag je bij aan de kosten van bijvoorbeeld de website (hosting) en als dank van donateurschap kreeg je een door de club ontworpen kentekenplaathouder en sleutelhanger. Dat ging dan om een tientje.

Misschien zou je zoiets ook hier kunnen doen?
Met als pré dat donateurs op specifieke aanvraag van een forumbeheerder een (digitale) uitdraai kunnen krijgen van een document dat alleen voor betalende leden toegankelijk is? Je zou dat dan kunnen maximeren naar bijv. 4x per kalenderjaar.
Zo heeft donateurschap zin, het geeft wat inkomsten om de website in de lucht te houden, en biedt een donateur een streepje vóór op niet-betalende bezoekers maar zonder de echte verenigingsleden voor het hoofd te stoten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2017 08:42 #1437249 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blijft moeilijk....
Tja, je beland heel snel in een welles nietus discussie( wat gelukkig nu niet is)
Mijn mening moet duidelijk zijn, ik maak ergens langere tijd veel gebruik van.
Dat bestaat omdat er mensen zijn die er wél geld in steken, en ja, als je alleen maar actieve bezoeker bent is het bedrag mogelijk wat fors.
Dat neemt nog steeds niet weg dat de site bestaansrecht heeft vanwege betalende leden, indien je er actief op aannwezig bent én zelfs bijdragen levert is dat prijzenswaardig maar dan durf ik te stellen dat het bezoeken van de site onderdeel van een liefhebberij/hobby is, en hobby,s kosten geld.
Stel, je sleutelt graag aan fietsen, maar voor info ga je naar de fietsenzaak, de man zal je vriendelijk te woord staan, maar als je maar terug komt en nooit iets koopt word het niets, want..... die zaak is er omdat er mensen zijn die er wel iets kopen en daardoor kun jij je info er halen, ik weet het, deze vergelijking gaat niet helemaal op maat het gaat om het idee dat er in dit geval een site is omdat andere liefhebbers het geen probleem vinden een bijdrage te leveren, maar.... tja.... het moet wel een vrije keuze zijn/blijven.
Een soort forumlidmaatschap zonder alle andere voordelen ?
Mogelijk geen slecht idee, tenzij de inkomsten daardoor te laag worden, bovendien levert het extra veel werk op en das ook de reden dat ik automatische incasso heb aangevinkt, ik wil vrijwilligers niet extra belasten met facturen enz.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2017 20:08 #1437285 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Reinier
gebruikt een passend woord. "onwelkom gevoel".
Betalende leden hebben invloed op het beleid, of ze laten zich richting bestuur horen als ze vinden dat het anders moet. Of ze volgen de lijn van het bestuur dat het forum nu kostenloos te bezoeken is. Die zurige opmerkingen die voor dat onwelkome gevoel zorgen vind ik niet prettig in ieder geval en niet terecht.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC