V70 of toch weer een 7/9?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2016 11:21 #1428416
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic V70-II
Als alles het doet.... Daar doet de V70 niet onder voor de laatste 940/960's vrees ik.
"Telefoon die uit het portiervak valt als je de deur opendoet", is inderdaad een veel genoemd veiligheids-issue, waar iedereen last van heeft
In Utrecht was ie er overigens allang uitgejat nog voor je de kans krijgt de deur open te doen.
En kleiner is vast onveiliger (hoewel, ik kan me nog een 940 vs modus proof herinneren ergens)....
Als vlucht-auto doet de 9-serie het beter; je hoeft niet te steken met een beroerde draaicirkel als je weg wil komen.
Ik blijf bij de 9-serie maar blijf er ook bij dat de 2e gen 7 echt wel veiliger is.
"Telefoon die uit het portiervak valt als je de deur opendoet", is inderdaad een veel genoemd veiligheids-issue, waar iedereen last van heeft

In Utrecht was ie er overigens allang uitgejat nog voor je de kans krijgt de deur open te doen.
En kleiner is vast onveiliger (hoewel, ik kan me nog een 940 vs modus proof herinneren ergens)....
Als vlucht-auto doet de 9-serie het beter; je hoeft niet te steken met een beroerde draaicirkel als je weg wil komen.
Ik blijf bij de 9-serie maar blijf er ook bij dat de 2e gen 7 echt wel veiliger is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2016 11:40 #1428418
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Dat de 2e generatie V70
Dat de 2e generatie V70 veiliger is, daar kan eigenlijk geen discussie over zijn. Heb zelf eigenlijk overigens ook goede ervaringen met de betrouwbaarheid van de 960 (1996 en 1997). Veel verhalen komen volgens mij voort uit onderhoud dat onder de maat is.
Telefoon heb ik altijd bij me of aan de voorruit zitten. Dus dit enorme veiligheidsprobleem ken ik niet...
Waar we natuurlijk wel tegenaan gaan lopen is leverbaarheid van onderdelen. De jongste bakstenen zijn 18 jaar. En Volvo staat helaas niet bekend om de aandacht voor de oudere achterwielaandrijvers.
Vluchtauto: zeker een goed argument! Maar dan is een dikke turbo wel zo fijn
Met een LPT schiet het niet zo hard op.
Telefoon heb ik altijd bij me of aan de voorruit zitten. Dus dit enorme veiligheidsprobleem ken ik niet...
Waar we natuurlijk wel tegenaan gaan lopen is leverbaarheid van onderdelen. De jongste bakstenen zijn 18 jaar. En Volvo staat helaas niet bekend om de aandacht voor de oudere achterwielaandrijvers.
Vluchtauto: zeker een goed argument! Maar dan is een dikke turbo wel zo fijn

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2016 13:59 #1428421
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met mijn mbc wel hoor....hij
Met mijn mbc wel hoor....hij is zeker tussen 80 en 140 veel sneller dan die V70. 170 PK? Heb ik indertijd zelf gemeten en dan heb ik het nog niet over het gebrek aan grip bij het wegrijden zodat de traction control ingrijpt. Dan heb je misschien nog 90 pk over. Veiliger is de V70 wel, maar zoals ik tegen de dealer over de XC 90 zei schiet je daar zonder remmen niet veel mee op.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2016 01:11 #1428426
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic auto zonder remmen is het veiligst van allemaal
Want daar rij je geen meter mee
Niet rijden is best veilig
Dus zelfs met defecte remmen is een Volvo veilig
Hoe veilig wil je het hebben ?
Niet rijden is best veilig
Dus zelfs met defecte remmen is een Volvo veilig
Hoe veilig wil je het hebben ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2016 13:06 #1428428
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha, ha, da's ook een
Ha, ha, da's ook een gezichtspunt.
Ga ik de vrouw uitleggen. Ik vrees alleen dat ze me dan gaat vragen hoe ze op haar werk komt...
Ga ik de vrouw uitleggen. Ik vrees alleen dat ze me dan gaat vragen hoe ze op haar werk komt...
- Marc Jarmuszewski (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2016 15:50 #1428432
door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Woon-werkverkeer
Is jullie Franse residence dan zo groot dat je een auto nodig hebt om van het washok in de strijkkamer te komen
?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2016 20:50 #1428436
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha, ha, het wassen en
Ha, ha, het wassen en strijken doe ik Marc, en te voet!
(En ja, onze residence mag er best zijn....)
(En ja, onze residence mag er best zijn....)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2016 16:30 #1428474
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een paar maanden
Ik heb een paar maanden geleden mijn 2007 V70 verkocht en een 1997 940 terug gekocht en er geen seconde spijt van gehad.
Ondanks dat de V70 stiller is en veiliger ongetwijfeld en een perfecte zit had met een mega stereo installatie enz enz, was een summum uitvoering, kreeg ik er nooit een vertrouwd gevoel bij.
De 945 glijdt gewoon lekkerder, de V70 is veel nerveuzer aan het gas.
De 945 heeft beter zicht, deint lekker, is ruimer, overzichtelijker en veel mooier om te zien.
De 945 is een statement, de V70 een beetje een hockey club/leasebak.
Ondanks dat de V70 stiller is en veiliger ongetwijfeld en een perfecte zit had met een mega stereo installatie enz enz, was een summum uitvoering, kreeg ik er nooit een vertrouwd gevoel bij.
De 945 glijdt gewoon lekkerder, de V70 is veel nerveuzer aan het gas.
De 945 heeft beter zicht, deint lekker, is ruimer, overzichtelijker en veel mooier om te zien.
De 945 is een statement, de V70 een beetje een hockey club/leasebak.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2016 16:55 #1428475
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic One (wo)man's meat is another (wo)man's poison:
laat ik eerst dit schrijven: Je stelt deze vraag op de site www.volvo700vereniging... ;-)
Gezien je zakelijke belang zou ik in die situatie wat jongers gaan rijden. Waarom geen Citroën C5? Is bewezen langdurig betrouwbaar in te zetten, vooral de HDI's zijn fenomenaal wat betrouwbaarheid aan gaat. Al doen ze het op gas ook goed, dan zou ik voor wel een benzine gaan en zelf LPG in laten bouwen. Voordeel is ook dat ze voor schappelijke prijzen te vinden zijn.
Wat betreft de 9 serie of V70. Het is beide prima en hebben allebeide hun specifieke zwakke dingen. Al met al helpt de leeftijd van de 7/9 niet mee bij het betrouwbaar houden, het is gewoon een oudere auto die bij zakelijke inzet meer aandacht nodig heeft. Als je voor een V70 gaat, kies voor diesel of indien LPG voor eentje van voor 2000. De modeljaren na 2000 hebben geen zelfstellende kleppen meer en dat is nadelig bij LPG, of je moet Flashlube meteen mee laten inbouwen of er zeker van kunnen zijn dat het Flashlube spul altijd goed bijgehouden is.
Grootste nadeel van de x/70 serie vind ik de belachelijke draaicirkel die anderen ook al aanhaalden. Zelfs met een OVbus kun je krapper door de bocht.
Gezien je zakelijke belang zou ik in die situatie wat jongers gaan rijden. Waarom geen Citroën C5? Is bewezen langdurig betrouwbaar in te zetten, vooral de HDI's zijn fenomenaal wat betrouwbaarheid aan gaat. Al doen ze het op gas ook goed, dan zou ik voor wel een benzine gaan en zelf LPG in laten bouwen. Voordeel is ook dat ze voor schappelijke prijzen te vinden zijn.
Wat betreft de 9 serie of V70. Het is beide prima en hebben allebeide hun specifieke zwakke dingen. Al met al helpt de leeftijd van de 7/9 niet mee bij het betrouwbaar houden, het is gewoon een oudere auto die bij zakelijke inzet meer aandacht nodig heeft. Als je voor een V70 gaat, kies voor diesel of indien LPG voor eentje van voor 2000. De modeljaren na 2000 hebben geen zelfstellende kleppen meer en dat is nadelig bij LPG, of je moet Flashlube meteen mee laten inbouwen of er zeker van kunnen zijn dat het Flashlube spul altijd goed bijgehouden is.
Grootste nadeel van de x/70 serie vind ik de belachelijke draaicirkel die anderen ook al aanhaalden. Zelfs met een OVbus kun je krapper door de bocht.
- P.J. Bus
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2016 19:39 #1428478
door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic hydraulische kleppen
Hebben de V70's vlgs mij weer vanaf 2006 of 7, de mijne van 2007 zeker. Zie dealerinfo en Olving.
Moderators: Jerry Stam