V70 of toch weer een 7/9?

• Melvin Wals
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2016 10:39 #1428344 door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Ik heb zelf een 900i-16 uit
Ik heb zelf een 900i-16 uit 1993. Dat is altijd een erg goedkope auto gebleken. De 9000 is ook geweldig maar minder markant.

Als ik met mijn vrouw in discussie was over het een 700/900 vs een V70 zou ik hrt simpelweg beargumenteren met dat ik een autoliefheber ben en dat ik voor de eerste ga. Wil zij een V70 dan komt er een V70 met een dikke strik erom voor haar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2016 19:23 #1428350 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Na die ene van 2002 nooit
Na die ene van 2002 nooit meer een V70......en die XC90 gaat er binnenkort hoogstwaarschijnlijk ook uit. Wéér de rembekrachtiger die het plotseling niet meer doet, nou ja, hij sist maar doet niets. Levensgevaarlijk en de 2e keer in 20.000 km.
Moderne rommel, ik kan er niets anders van maken. Een computer die meldingen geeft waar je helemaal niet om vraagt, maar als je geen remmen hebt zegt-ie niets. Net als die V70 toen.
Kortom: ik zoek een tweede 940 met automaat voor mijn vrouw. Wees verstandig en doe het ook JP, met een beetje pech loopt je leeg op die V70, zeker op de in de "Fordtijd" gebouwde Volvo's..

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-05-2016 12:23 #1428359 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic en zo is het!
Om nog maar te zwijgen van versnellingsbakken die gewoon stuk gaan of aandrijfassen die opeens helemaal los zitten. Het verdienmodel van de V70 is dat ie nieuw goed is, maar na een jaar of 10 zoveel kosten en storingen heeft dat mensen een nieuwe kopen. Diverse zaken zijn ontworpen om niet te lang mee te gaan. Dit in tegenstelling tot de 940 LPT of ouder.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2016 16:19 #1428362 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 staat wel bovenaan de lijst
Vooral als hij nog strak in de lak zit :)
Als het tegen zit ga ik dinsdag op jacht naar de definitieve of iets "inter-volvo".
LPG en automaat zijn dan minimale vereisten. Na een tijdje twingo en toyota "van een oud vrouwtje" merk ik wel dat schakelen voor mijn knie te veel van het goede wordt. Een C5 met G3 gaat het dus niet worden maar o,o, wat zag ik een mooie 520i staan. Uit de eerste serie, toen ik BMW's nog wel mooi vond.. Maar ook een Saab 900 staat op dat lijstje, maar die strakke 3-deurs hatchback is zeldzaam en duur ...
== wordt vervolgd, morgen rond deze tijd weet ik misschien meer ==

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2016 16:51 #1428364 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic Subaru?
Ik heb zowel een V70 als een 744. Op de V70n zit veel meer op en kan dus meer kapot gaan. Wat ik wel merk is dat de kwaliteit van de 744 onderdelen beter en duurzamer is dan van de V70, dat begint al bij de schroeven (V70 roesten ze al, bij de 744 lijken ze soms wel nieuw als je ze eruit schroeft).
Qua veiligheid en comfort kan de 744 niet meer tippen aan de V70. Wel, persoonlijk, minder emotie de V70, veel afstandelijker rijden.

Als ik een ander merk overweeg overweeg ik ook Subaru.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2016 23:04 #1428391 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic V70 versus 945
Hallo JP

Gisteren heb ik een paar puntjes aan m'n auto laten nakijken bij Carlo Schmidt in Gemert. En omdat ik daar niet de hele dag in de weg wilde lopen, heb ik 's middags een bekend pretpark in Kaatsheuvel bezocht. Met een leenV70. De rit duurde op de heenweg ongeveer een uur en op de terugweg, vanwege het spitsuur, wat langer. Volgens mij is de 940 ruimer tussen bestuurdersstoel en dashboard. Tijdens de rit gisteren voelde ik op een gegeven moment de wreef van m'n voeten al en vandaag voel ik ze ook. Aan de handbak ligt het niet, want ik ben een handbak gewend en heb ook al uren file gereden in de laatste jaren. Nooit klachten gehad.

M'n 945 uit 1991 rijdt zo slecht nog niet.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2016 23:41 #1428395 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eens een 940........
......altijd een 940.....
Er gaat niets boven een 940.....
Perfecte zit achter het stuur, ruimte, overzichtelijkheid, wendbaarheid, draaicircel, onderhoud, kleine reparaties makkelijk zelf te doen, etc......
Vorig jaar een rit Noordkaap gedaan zonder enig probleem. Ook wel eens 5 uur in de bloedhitte in de file rond Parijs gestaan, geen probleem (heb toen genoeg moderne auto's met problemen gezien). Met caravan en volle belading de berg op (en af). Na 9 jaar 945 LPT een gemiddelde onderhoud van €500 per jaar.
Kortom; makkelijke keuze..... Toch?
Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2016 01:49 #1428408 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben dol op mijn 945 (en
Ik ben dol op mijn 945 (en mijn V90) maar een V70-II is natuurlijk onmiskenbaar veiliger (passief èn actief - face the facts luitjes)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2016 20:20 #1428411 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ervaringdeskundige (grrrmbrrr..)
"V70-II is natuurlijk onmiskenbaar veiliger" : als alles het doet ja...en hij is kleiner. Je kunt een blikje neerzetten, maar je telefoon valt uit het portiervak als je de deur opendoet... handtasjes achterin....
Geen 2001 of 2002 V70 kopen in ieder geval, daarna schijnen ze wel wat beter te zijn, als je van een doorslaand binnen-voorwiel houdt bij het oversteken van een kruising.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-05-2016 20:31 #1428412 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Mmmm, ik heb nooit last van
Mmmm, ik heb nooit last van een doorslaand binnen voorwiel met mijn 850 T5. Had ik met mijn S80 2,4T automaat uit 2002 overigens ook nooit last van.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC