V70 of toch weer een 7/9?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2016 08:48 #1105403
door V700 register
V70 of toch weer een 7/9? is gemaakt door V700 register
De dictatrice wil liever een V70. Vind ze mooier dan een 940, zelfs als het een hele mooie is. "Over smaak valt niet te twisten" maar de lolbroek die dat zei kent mijn Lief nog niet.
(Na een aantal jaren met een steeds minder mooi in de lak zittende 940 kan ik me wel wat indenken, maar toch...)
Dus ik zoek een aantal argumenten die pleiten voor een 940 vs een V70 van pak-m-beet 2001. (Later niet ivm bijtelling!)
Onderhoud is een bekend verhaal maar dan komt zij terug met: Nee deze is goedkoop en betrouwbaar (Nou ja, laatste jaar eigenlijk. Laswerk, tig-keer stil gevallen, andere turbo, noem maar op.) Mijn argument dat een grote beurt en riemwissel bij een v70 meer kost dan een leuke tweedehands 940 gelooft ze ook al niet.
Iemand de gouden tip om haar te overtuigen?
Dank!
JP
(Na een aantal jaren met een steeds minder mooi in de lak zittende 940 kan ik me wel wat indenken, maar toch...)
Dus ik zoek een aantal argumenten die pleiten voor een 940 vs een V70 van pak-m-beet 2001. (Later niet ivm bijtelling!)
Onderhoud is een bekend verhaal maar dan komt zij terug met: Nee deze is goedkoop en betrouwbaar (Nou ja, laatste jaar eigenlijk. Laswerk, tig-keer stil gevallen, andere turbo, noem maar op.) Mijn argument dat een grote beurt en riemwissel bij een v70 meer kost dan een leuke tweedehands 940 gelooft ze ook al niet.
Iemand de gouden tip om haar te overtuigen?
Dank!
JP
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2016 09:30 #1428307
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Tja, da's een lastige....
Tja, da's een lastige....
Een beetje pais en vree in huis is natuurlijk wel prettig.
Binnenruimte, de praktische vierkante vorm en de overzichtelijkheid zijn goede argumenten. Afschrijving en wegenbelasting natuurlijk ook.
Begin echter niet over weggedrag, comfort, brandstofverbruik, lekker stil rijden, betere stoelen, .... want dan wordt het toch wat lastig.
Heb een S80 uit 2002 gehad en dat was een perfecte auto. Ik weet niet of die een miljoen km aan zou kunnen.
Maar zorg ervoor dat je vrouw dit niet leest!!!!!!!
Sterkte met je keuze.
Een beetje pais en vree in huis is natuurlijk wel prettig.
Binnenruimte, de praktische vierkante vorm en de overzichtelijkheid zijn goede argumenten. Afschrijving en wegenbelasting natuurlijk ook.
Begin echter niet over weggedrag, comfort, brandstofverbruik, lekker stil rijden, betere stoelen, .... want dan wordt het toch wat lastig.
Heb een S80 uit 2002 gehad en dat was een perfecte auto. Ik weet niet of die een miljoen km aan zou kunnen.
Maar zorg ervoor dat je vrouw dit niet leest!!!!!!!
Sterkte met je keuze.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2016 09:50 #1428309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nodig
de clubleden uit bij je thuis op de koffie weet zeker dat ze dan wel weet wat ze zal kiezen met al dat moois op de stoep ,maar ja met vrouwen weet je het maar nooit.
Groeten Ted.
Groeten Ted.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-05-2016 18:25 #1428311
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic draaicirkel
Op het gebied van draaicirkel wint de 940 het van de V70.
Keren op de weg, fileparkeren, scherpe bochten in een parkeergarage zijn vele malen makkelijker te doen met een 940 i.v.m. de korte draaicirkel vanwege de achterwielaandrijving.
Keren op de weg, fileparkeren, scherpe bochten in een parkeergarage zijn vele malen makkelijker te doen met een 940 i.v.m. de korte draaicirkel vanwege de achterwielaandrijving.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2016 19:14 #1428317
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Een keer
Een keer vragen is genoeg Jeroen. En wat wilde je nou eigenlijk vragen?
Groeten,
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2016 19:45 #1428322
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verdwenen
Mijn eigenlijke tekst is weg.
Ik weet niet of de moderator het overbodige weg kan halen? Zelf kan ik het niet.
Maar kern was.
Waarom laat je haar niet beargumenteren dat ze een V70 wil n plaats van een 940.
Wat vindt zij er beter aan?
Ik weet niet of de moderator het overbodige weg kan halen? Zelf kan ik het niet.
Maar kern was.
Waarom laat je haar niet beargumenteren dat ze een V70 wil n plaats van een 940.
Wat vindt zij er beter aan?
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2016 22:45 #1428330
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ik heb geen idee hoe goed je
Ik heb geen idee hoe goed je vrouw kan rijden.
Wanneer ze iedere auto easy handelen kan dan Is v70 ook een optie.
Wanneer ze niet zo bedreven Is dan Is een 940 echt een betere keus.
Beter overzicht, draaicircel 4 meter kleiner dan v70 type 2.
Een v70 kan ook heel lang mee gaan. Hangt er ook vanaf wat je wilt uitgeven.
Als het beetje low budget gaat dan zou ik ook 940 kiezen ivm waarschijnlijk in het begin de verborgen kwaaltjes op te lossen.
Ik zou niet eens moeite doen om haar over te halen. Dat verlies je uiteindelijk toch. Ze zal het zelf moeten ervaren.
Ga eens ergens preofrijden zodat ze weet waar het over gaat en vervolgens ook een 940 proefrijden.
Ze kent een 940 met heeeeeel veel km achter de rug.
Denk dat ze na het vergelijk zelf met de 940 verder wil.
Wanneer ze iedere auto easy handelen kan dan Is v70 ook een optie.
Wanneer ze niet zo bedreven Is dan Is een 940 echt een betere keus.
Beter overzicht, draaicircel 4 meter kleiner dan v70 type 2.
Een v70 kan ook heel lang mee gaan. Hangt er ook vanaf wat je wilt uitgeven.
Als het beetje low budget gaat dan zou ik ook 940 kiezen ivm waarschijnlijk in het begin de verborgen kwaaltjes op te lossen.
Ik zou niet eens moeite doen om haar over te halen. Dat verlies je uiteindelijk toch. Ze zal het zelf moeten ervaren.
Ga eens ergens preofrijden zodat ze weet waar het over gaat en vervolgens ook een 940 proefrijden.
Ze kent een 940 met heeeeeel veel km achter de rug.
Denk dat ze na het vergelijk zelf met de 940 verder wil.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2016 23:43 #1428334
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wij hebben het zo opgelost..
Wij hebben het zo opgelost...mijn man rijd in een V70 D5 uit 2002..heerlijke auto, alles is strakker, en moderner dan in de 940....maar dan die draaicirkel..manman, wie dat toch bedacht heeft..kan er prima mee overweg hoor..maar dat is echt wel wennen..maar ik heb de luxe dat ik kan kiezen..en rijd al jaren in een 940..en wil ook niet anders ...de LE uitvoering uit 98. Fijne auto met veel karakter, speciaal.. Heerlijke draaicirkel, werkpaard, mijn 2e huis, ik wil nooit meer anders...Ik rijd regelmatig in de V70, maar dat is als mijn man mijn 940 nodig heeft anders niet 
Ik zou gewoon samen gaan proefrijden in een V70..dan heb je vergelijkings materiaal .
Groet
Anouk

Ik zou gewoon samen gaan proefrijden in een V70..dan heb je vergelijkings materiaal .
Groet
Anouk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2016 08:22 #1428339
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Een V70 heeft een modernere uitstraling dan een 940 of een 960. En natuurlijk is de mijne de afgelopen jaren er niet mooier op geworden, maar de grootste wind verwacht ik qua geluid, zowel die van de banden als die van de voorbijrazende lucht.
Die draaicirkel is groter dan ik verwacht had en de kosten zijn ook niet mis.
Vrijdag gaan we sleutelen om het probleem op te lossen. Als het dan niet lukt, of als de auto weer stilvalt, dan is het over en uit. Dikke kans dat ik dan voor een paar honderd euro "iets" ga kopen en rijden terwijl ik op zoek ga naar een vervanger. Mooie 940 heeft de voorkeur, volgens mij zijn de onderhouds- en reparatiekosten van een V70 en 960 op eenzelfde niveau.
Hoewel ik een Saab 900 hatchcoupe ook wel heel mooi vind...
Die draaicirkel is groter dan ik verwacht had en de kosten zijn ook niet mis.
Vrijdag gaan we sleutelen om het probleem op te lossen. Als het dan niet lukt, of als de auto weer stilvalt, dan is het over en uit. Dikke kans dat ik dan voor een paar honderd euro "iets" ga kopen en rijden terwijl ik op zoek ga naar een vervanger. Mooie 940 heeft de voorkeur, volgens mij zijn de onderhouds- en reparatiekosten van een V70 en 960 op eenzelfde niveau.
Hoewel ik een Saab 900 hatchcoupe ook wel heel mooi vind...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2016 09:20 #1428340
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Saab
Saab vind ik ook mooi.
maar als je het dan hebt over onderhoudskosten...
Ik denk dat een Volvo met 965.000 nog steeds goedkoper is .
Is de Toyota van je tante geen optie? al dan niet tijdelijk.
Doelmatige auto. Niet mooi, wel goed, niet duur in onderhoud op de snelweg ook te doen. en verder geen afschrijving qua marktwaarde.
maar als je het dan hebt over onderhoudskosten...
Ik denk dat een Volvo met 965.000 nog steeds goedkoper is .
Is de Toyota van je tante geen optie? al dan niet tijdelijk.
Doelmatige auto. Niet mooi, wel goed, niet duur in onderhoud op de snelweg ook te doen. en verder geen afschrijving qua marktwaarde.
Moderators: Jerry Stam