Jammer maar helaas

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
05-06-2014 14:30 #1406149 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Onze vereniging leeft!
Wat me na lezing van alle reacties vooral bijblijft is dat zowel de optimisten als de 'zeurpieten' gemeen hebben dat de vereniging hen wel degelijk bezighoudt. Je neemt immers de moeite je waardering, zorgen en/of kritiek te delen. Pas wanneer de minder positieve geluiden zouden verstommen, zou er écht reden zijn om ons zorgen te maken.
Er stappen jaar in jaar uit leden op en er komen weer nieuwe leden bij. Zowel opstappers als nieuwkomers gaan en komen om uiteenlopende redenen. Gelukkig is er wat dat betreft door de jaren heen weinig veranderd. En wat de door sommigen gesignaleerde verharding betreft: ook in het verenigingsverleden speelden er zaken die aanleiding waren voor bestuurlijke 'beslommeringen' en (beperkte) uitstroom. Onze vereniging leeft!
Overigens stuit het me tegen de borst om leden die vanuit hun betrokkenheid, teleurstelling of frustratie hun misnoegen uiten over de gang van zaken, maar weg te zetten als 'zeurpieten'. Op een van tijd tot tijd passerende enkeling na, reageert iedereen vanuit zijn/haar liefde voor onze Volvo's, mag ik hopen. Dat blijft de bindende factor waarop het bestaansrecht van onze vereniging is gebaseerd. Binnen een club met zoveel mensen is het onontkoombaar dat er over en weer meningen worden geventileerd waar niet ieder lid zich in kan vinden. Nou en? Tolerantie en inlevingsvermogen zijn belangrijk voor een gezond verenigingsleven.
Stel je eens voor hoe het zou zijn zonder een V700 Vereniging, zonder het nut en de gezelligheid van sleuteldagen, zonder informatieve site waar je ook lief en leed rond jouw Volvo deelt, af en toe je hart kunt luchten onder lotgenoten. En zonder dat cadeautje wat de Factor toch iedere keer dat ie op de mat valt weer voor mij is.
En nogmaals hulde aan alle leden die zich inspannen om al die evenementen te organiseren. Ik heb ze niet geteld, maar op jaarbasis zijn het er veel. Of ze nu wél of niet kunnen rekenen op voldoende animo, vooral blijven doen!
En voor leden die écht geen €4 per maand kunnen missen en tóch graag lid blijven, zou het bestuur kunnen nadenken over een passende regeling om hen binnenboord te houden.
Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2014 15:15 #1406151 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic er
Er is geloof ik een donateurschap.Wat ik uit deze discussie haal als nieuw inzicht is dat alles verandert. Dat geldt niet alleen voor de vereniging of de behoeften van de leden maar wellicht ook voor de gastbedrijven. Ik denk dat er langzaam een groep oudgedienden is ontstaan, die inmiddels veel zelf kunnen (of het sleutelen aan anderen overlaten) en hun auto helemaal in de gewenste staat hebben. Behalve onderhoud hoeft daar niet zoveel aan te gebeuren. Daarnaast denk ik dat continue aanwas van mensen die "het gewoon een leuke auto vinden" en er een paar jaar in rijden voor ze weer wat anders gaan rijden minder is geworden (onze modellen worden wat te oud en zijn te groot/zwaar). Daarnaast is er nog een groep mensen die deze modellen rijden om ze veel waarde voor hun geld bieden (ruimte, robuuste en betrouwbare techniek). Als je de behoefte van alle leden op zou tellen, denk ik dat het totaal in de jaren verandert, zoals ook de samenstelling van de vereniging verandert. Bij gastbedrijven zal ook wel eea veranderen. Economisch gaat het al lang niet goed, wisseling van eigenaarschap van Volvo en bijbehorende wijzigingen in het beleid en wellicht sluit het gevoel van enkele gastbedrijven wat minder aan bij het gevoel van de veranderde samenstelling van de vereniging. Dus misschien is het goed om eens na te denken wat op dit moment de behoefte is, wat er mogelijk is, en wat er nieuw ontwikkeld kan worden, zodat dit weer aansluit op wat de leden graag zouden zien.
Als er bijv bij gastbedrijven minder bereidheid is om een dag gastbedrijf zijn, zou het afhuren van een dhz garage om een gezamenlijke sleuteldag te houden natuurlijk ook een mogelijkheid zijn. Monteren van zelf meegebrachte zaken hoeft dan ook geen probleem te zijn. Of andere alternatieven, misschien wat meer gericht op het verenigingsgevoel en wat minder op de auto's zelf. Ik noem maar wat, maar ik denk niet dat je moet proberen om de komende 20 jaar hetzelfde te blijven doen als de afgelopen 5 jaar is gedaan. Dat lukt niet, en dat proberen heeft het risico dat je allerlei nieuwe ontwikkelingen niet kunt uitbouwen.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2014 23:19 #1406160 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Nee bedankt
Hallo Volvisti
Als er samengewerkt wordt met andere verenigingen, daar waar het om gezamelijke interesses gaat, ben ik daar helemaal voor.  Eventueel onder een soort van koepel.  Zoals de meeste voetbalclubs onder de KNVB vallen.  Maar samen gaan met andere verenigingen?  Alsjeblieft niet!  Ik ben niet geinteresseerd in Volvo in het algemeen.  Sommige Zweedse modellen vind ik best aardig, maar niet meer dan andere auto's van andere fabrikanten.  Dat betekent, dat "mijn" vereniging, straks nog maar voor een klein(er) gedeelte over mijn auto gaat.  Dat er in "mijn" blad en op "mijn" forum straks minder dingen staan die mij interesseren.  En dan is bijna 50 euro een hoop geld.  Die ik dan waarschijnlijk anders ga investeren.
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC